FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: gruby09899 w Wrzesień 15, 2011, 11:03:14 am
-
Witam borykam się dłuższy czas z problemem odpalania silnika zwłaszcza kolejnego dnia po nocy muszę pokręcić z 4 razy by odpalił próbowałem robić ciśnienie załączając pompę kilka razy i nic, odpali pochodzi z 2 sekundy i gaśnie .Dodam ze robiłem w nim już nowe wtryski ,filtr paliwa,pompa paliwa ,czyszczenie baku . Po sprawdzeniu i zwarciu styków A i B w złączu diagnostycznym wyświetla mi następujące błędy 12 i 93 jak mam szukać przyczyny odnośnie błędu 93 szukałem i nic nie mogę znaleźć
-
"uszkodzenie układu QDSM"
sprawdz mase immo ,obadaj styki przy kompie pod fotelem
-
a co to jest ten układ QDSM ?? jest to komputer ten pod siedzeniem???
a i powiedz mi gdzie znajdę masę tego immo ?? w stacyjce?
-
Mam ten sam problem, pod odpięciu aku (prawdopodobnie) zaczęły dziać się takie cyrki.
Samochód odpala tylko raz i po kilku sekundach gaśnie, tak jak by go immo blokował...
Po tym pierwszym odpaleniu już później w ogóle nie odpala... Nie mam pojęcia co mu jest..
-
z tego co szukałem to dużo osób ma ten problem a żadnego rozwiązania nie ma albo nikt na temat konkretnie nic nie napisał <smutny>
-
Mam nadzieję że ktoś pomoże bo w chwili obecnej mój poldek całkowicie przestał odpalać i nie mam
pojęcia co mu może być... <co> szukałem złącza diagnostycznego ale nie mogę znaleźć. Patrzyłem i za schowkiem i pod fotelem...
no nie ma a wydaje mi się że to chyba jedyna szansa żeby odgadnąć co mu dolega...
-
złącze diagnostyczne masz napewno pod schowkiem/dywanikiem ,obadaj dokładnie -to jest tak duza wtyczka ze nie ma opcji jej nie zauwazyc,widocznie ktos dobrze ją w fabryce skitrał pomiedzy wentylatorem a sciana grodziową
co do immo -znajdziesz go przy scianie grodziowej od strony pedału gazu,szare pudełeczko z napisem Daewoo-FSO ,poruszaj wtyczką od niego , wyciagnij fotel pasazera i zerknij do tego kompa czy nie są powypalane styki ,jesli nic nie pomoze to trzeba bedzie chyba podmienic kompa razem z immo i pastylka przy stacyjce z innego GSi
-
No i nie znalazłem tego złącza... szukałem za schowkiem, pod dywanem i nie ma... ;-|
Kolega zaholował mnie dzisiaj na CPN i zalałem trochę gazu, silnik po kilku próbach na reszcie odpalił :D
Po przełączeniu z gazu na benzynę samochód dalej pali, ale po dodaniu gazu gaśnie ble...
Na szczęście chodzi na gazie więc już pół sukcesu...
-
ja żeby znaleźć złącze musiałem odkręcić po prawej stronie od drzwi taki narożnik i było od strony błotnika te gniazdo poszukaj dokładnie nawet pod wiatrakiem
I pytanie szukałem tego immo i nie mogę znaleźc tego <co>
-
Dalej nie mogę znaleźć tego immo ...
sprawdzałem kompa wszystkie wtyki ładne czyste nie wypalone ale dziwi mnie jedno nie znam sie zbytnio dlatego proszę o odpowiedz
1. Jak odpaliłem auto na benzynie ściągnąłem wtyczkę od krokowca i samochód nic nie reaguje jak chodził tak chodzi
2. Ściągnąłem także wężyk od regulatora ciśnienia paliwa na zapalonym aucie i zatkałem ten miedziany kanalik w kolektorze ssącym i chodzi tak samo ??
Proszę o szybką odpowiedz i jesli ktoś by mógł niech podrzuci jakies foto gdzie jest te immo
-
Jeżeli chodzi na gazie, to Immobiliser działa prawidłowo. Trzeba zdjąć konsolę, osłonę nagrzewnicy i będzie pod tym, Trzeba rozebrać cały przód nad lewarkiem biegów, wszystko.
-
no tak ale tu chodzi o samo poranne odpalanie . Mam taki gaz że nie mam możliwości odpalania z samego gazu ta instalacja nie ma trybu awaryjnego dlatego jestem zdany na benzynę wiadomo gdy jest ciepły to odpala od ząbka tylko rano problem
ps. odpowie ktoś czy to normalna reakcja??
1. Jak odpaliłem auto na benzynie ściągnąłem wtyczkę od krokowca i samochód nic nie reaguje jak chodził tak chodzi
2. Ściągnąłem także wężyk od regulatora ciśnienia paliwa na zapalonym aucie i zatkałem ten miedziany kanalik w kolektorze ssącym i chodzi tak samo
-
wymień sobie czujnik temp płynu i nie panikuj.
-
czujnik kupiłem jakieś 3 mies. temu nowy ...
-
też mam taki problem z odpalaniem, i nie tylko porannym,i co do czujnika temp.może być uwalony i dalej dobrze pokazywać?
-
Nie chodzi o czujnik do wskaźnika, bo on na pracę silnika wpływu nie ma. Chodzi o czujnik temperatury do ECU, na podstawie, którego komputer ustala sobie mieszanke dla zimnego silnika. W roverze jak spadła mi wtyczka to ciężko odpalał i gasł na zimno. W termostacie masz dwa czujniki, ten z hermetyczną wtyczką jest do komputera.
-
Wackas W GSi masz 2 czujniki temperatury, jeden dla kompa, drugi dla zestawu wskaźników, nie należy ich mylić.
-
logiczne jest że chodzi o ten z 2 pinami wymieniałem go już wiele razy na 3 różne używki i wkońcu nowy kupiłem i nic dalej kicha wiec nie ma co się oszukiwac ze to nie czujnik
-
Temat dalej aktualny dla kolegi spokoju podmieniłem ten czujnik wody i dalej nic wiec proszę o pomoc
-
wyjmij listwę wtryskowa z wtryskiwaczami podstaw pod każdy szklankę przekręć zapłon i zobacz jak rozpyla każdy
może banał ale czy na cewce podpięte odpowiednio przewody wg. kolejności zapłonów?. czy na każdym garze jest iskra?
jakie jest ciśnienie sprężania w poszczególnych komorach? jakie po probe olejowej?
wcześniej silnik nie klepał? co by mogło wskazywać na zacierający się zawór? lub wytartą krzywkę wałka rozrządu. nie brakowało mocy?
co do QDSM
czy kluczyki są oryginalne?
czy kłódka na zestawi wskaźników miga z określona częstotliwością?
czy po przekręceniu kluczyka w zapłon zapala się na 5 ok 5 sek. i gaśnie?
jeśli tak to proponuje skasować pamięć komputera
przy pomocy czerwonego kluczyka zaprogramować na nowo kluczyki.
-
Listwa była wyciągana 3 tyg temu wszystko sprawdziłem i było dobrze.
Przewody podpięte prawidłowo
Na każdym cylinderku miał 10.5
Co do klepania ma 160 tys i na pewno nic nie miał robione czasem słychać w czasie jazdy jakby zawór klepał ale to trzeba się dobrze wsłuchać nie wiem jaką ma moc fabrycznie nowy gsi ale nie narzekam na brak mocy na pewno lepiej sie buja niż GLE I GLI abimexa
Klucze oryginalne mam 3 w tym jeden czerwony
kłódka miga z 2 sek odstępem
Gdy przekręcę zapłon jest tak jak mówisz zapala się na ok 5 sek i gaśnie . Odkręcałem wczoraj klamry na 20 minut i myślałem że będzie ok a sie pomyliłem. a czy da się inaczej zrestartować kompa jeśli tak to jak ???i jak zaprogramować kluczyki przy pomocy tego czerwonego kluczyka ??
-
żeby zresetować musisz przekręcić kluczyk w zapłon i dopiero zdjąć klemy.
co do programowania
1. Czerwonym kluczykiem włączyć i wyłączyć zapłon w czasie nie dłuższym
niż 2 s i wyjąć kluczyk. Przy włączonym zapłonie dioda się świeci.
2. W czasie krótszym niż 10 s włożyć czarny kluczyk, włączyć i wyłączyć
zapłon w czasie krótszym niż 2 s oraz wyjąć kluczyk. Przy włączonym
zapłonie dioda gaśnie, a po wyłączeniu zapłonu miga z częstotliwością
f = 10 Hz, co świadczy o zakodowaniu pierwszego kluczyka i przygotowaniu
do kodowania następnego.
3. Powtórzyć operację według punktu 2 z następnym czarnym kluczykiem.
4. Po zakodowaniu wszystkich czarnych kluczyków wykonać identyczną
operację czerwonym kluczykiem w celu potwierdzenia zakodowania wszystkich
kluczyków i tym samym zakończenia procesu kodowania.
5. W czasie dłuższym niż 10 s pięciokrotnie włączyć i wyłączyć zapłon
czarnym kluczykiem w celu utrwalenia w pamięci ECM kodu kluczyków.
Po kodowaniu dioda świeci 2 s, a potem włącza się co 2 s. System umożliwia
zakodowanie 5 kluczyków w tym jednego czerwonego. Jeżeli zajdzie
potrzeba zakodowania dodatkowego kluczyka, należy przeprowadzić opisany
sposób kodowania wszystkich kluczyków łącznie.
Proces kodowania kluczyków zostanie przerwany, a żaden z kodowanych
kluczyków nie zostanie zakodowany lub pozostanie nie zmieniona poprzednio
kodowana grupa kluczyków w następujących przypadkach;
— czas 10 s pomiędzy włożeniem do wyłącznika zapłonu dwu kolejnych
kluczyków zostanie przekroczony,
— czas włączenia i wyłączenia zapłonu 2 s zostanie przekroczony,
— ten sam kluczyk zostanie włożony dwukrotnie w celu kodowania,
— czerwony kluczyk nie zostanie włożony jako pierwszy przy rozpoczęciu
kodowania,
— czerwony kluczyk nie będzie włożony jako ostatni potwierdzający kodowanie,
— kodowanie nie zostanie potwierdzone pięciokrotnym włączeniem i wyłączeniem
zapłonu czarnym kluczykiem,
— w czasie kodowania kluczyków zostanie uruchomiony silnik.
Kluczyk czerwony jest traktowany jako podstawowy (tzw. matka) i służy do
przechowywania kodu oraz programowania immobilizera. Kluczyki z czarnymi
główkami należy stosować w codziennym użytkowaniu samochodu. Ze
względu na bezpieczeństwo nie należy uruchamiać silnika kluczykiem
z czerwoną główką, chociaż jest to możliwe.
-
ja też zrobiłem to wszystko i dalej nic,chyba nie obejdzie się bez warsztatu... <mysli> :(
-
to jedyne co to wysrane wałki rozrządu i powypalane zawory więcej nic nie pozostaje
-
ale najlepsze jest to,że jak już odpali to na gazie zapierdziela bez problemu,a na benzynie problemy zaczynają się dopiero powyżej 4000 obrotów <co>
-
Znalazłem usterkę,(usterki),przynajmniej w moim przypadku, a mianowicie luźna wtyczka(pęknięta) na wtryskiwaczu na 2 cylindrze,popuszczony silniczek krokowy na przepustnicy,(jednej śrubki nie było).Po tym wszystkim kasacja błędów i autko znowu hula! <lol>