FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: CoveName w Wrzesień 19, 2011, 22:27:48 pm
-
Mam szybkie pytanko , mianowicie z tego co się dowiedziałem od kolegów z forum obrotomierz z zegarów od C+ nie działa w Abimexie, lecz u mnie po jakichś 5 minutach jeżdzenia obrotomierz pokazuje normalnie swoje wartości....
Czy jest możliwość aby działał już po odpaleniu a nie w trakcie jazdy ? A może zegary mam spierniczone i normalnie będzie działał po podłączeniu innych?
-
Cholera wie,jak z tym jest.Podobna ma nie działać.Mogę to sprawdzić osobiście,bo szwagier ma Abimexa i mogę mu podłączyć zegarki z plusa,bo mam dwie pary i zobaczę.Jak nie zagada,to wiadomo.A najszybciej będzie mu podłączyć inne zegarki z minusa np. roverka i też sprawdzić.Zobaczy się.
-
No właśnie ma nie działać i to mnie dobija że przez około 5 minut nie działa .... nagle zrobię z 5 do 10 km. i obrotomierz chodzi... coś w tym musi być dlatego chcę żeby albo działał albo zamienić go na zegarek lub inny bajer
-
No,wkur*****ce takie coś jest.Swoją drogą,to nie rozumiem,dlaczego z abimexami jest taki problem,skoro niby z boschem wszystko działa <co> Ja u siebie po zmianie deski też chciałem mieć koniecznie obrotek z rovera i nawet próbowałem wkładać obrotek z minusowych zegarów,ale to zupełnie inna bajka <uoee> Jeśli chcesz zegarek,to poszukaj sobie zegarów z wersji zubożonej plusa gdzie nie było obrotka.W trakach dieslach,chyba też nie zawsze były?
-
W trakach dieslach,chyba też nie zawsze były?
Tego niewiem.
Poszukam jakichś innych zegarów albo po prostu pojadę do jakiegoś fach mistrza i może wymyśli coś na ten obrotomierz ....
Do tego i tak muszę zegary wymienić bo jadąc 100 pokazuje mi 50 :)
-
Jak będę miał okazję,to zobaczę u szwagra w abimexie,jak to jest naprawdę.
-
to nie rozumiem,dlaczego z abimexami jest taki problem,skoro niby z boschem wszystko działa
Jest problem bo jest inny obrotomierz -w abimexie masz dwie osobne cewki a w boschu jedna tzn tez sa dwie cewki fizycznie ale inaczej sa liczone impulsy do obrotomierza - w abimexie zlicza jezeli dobrze pamietam polowe tego co normalnie tzn impulsy z jednej cewki -jest sposob aby to obejsc przerabiajac obrotomierz lub podajac impulsy z drugiej cewki przez diode ale to juz musi sie Swiety wypowiedziec bo ja nie zaglebiałem sie w temat
-
a nie jest przypadkiem tak, ze jeden obrotomierz jest sterowany z uzwojenia pierwotnego cewki impulsem o stosunkowo dużej amplitudzie a drugi jest sterowany przez komputer impulsami o niższej amplitudzie? Ja się nie znam ale po podpięciu diagnostyki do kompa można zrobić test obrotomierza i wtedy wskazówka leci na 3k rpm co jest możliwe gdy komputer kontroluje obrotomierz i cewkę osobno.
-
nie jest przypadkiem tak, ze jeden obrotomierz jest sterowany z uzwojenia pierwotnego cewki impulsem o stosunkowo dużej amplitudzie a drugi jest sterowany przez komputer impulsami o niższej amplitudzie?
W gaznikowcu i roverku owszem sterowanie idzie bezposrednio z JEDNEJ cewki zaplonowej
W abimexie idzie z modułu zapłonowego (a nie z komputera) dlatego obrotomierze jest inny i działa tylko w abimexie (poniewaz jezeli dobrze pamietam liczy sie tylko impulsy idace z jednej cewki czyli 1/2 tego co normalnie)
W Boschu i GSI musze sprawdzic bo nie pamietam w tej chwili a nie mam schematow pod reka ale idzie juz raczej bezposrednio z komputera
W innych autach(np bmw czy ford) mozna przeprowadzic test zegarow nawet na wyłaczonym silniku czy wrecz na stole bez auta poniewaz procedura testu zegarow jest zaszyta w samych zegarach a nie w komputerze sterujacym silnikiem
-
W Boschu jest procedura testowa obrotomierza, właśnie na 3k obr/min. A jeżeli obrotek z Boscha, GSi i Rovera są zamienne to oznacza, że zliczają w ten sam sposób.
-
Hmm, a może wsadzić płytke z innych zegarów, np jakichś fiatowskich. Jak miałem jeszcze uno to wsadziłem sobię zegary ze sieny, właśnie dla obrotomierza ale musiałem go odpowiednio przerobić dodać odpowiedni kwarc i potencjometry. Kombinowałem też z obrotomierzez z abimexa w deskę uno i mówiąc szczerze działało bez najmniejszych problemów:) Zegary z uno sx lu uno turbo mają moduł obrotomierza pasujący pod abimexa więc może tutaj szukać rozwiązania, ewentualnie ze sieny 1.6 powinien pasowac.
-
ja bym upchnal elektronike obrotka abimexa w liczniku plusa i elo
-
Też nad tym myślałem ale nie widiziałem rozebranych zegarów z plusa, więc nie wiem le jest tam miejsca, dlatego zaproponowałem układ mniejszy od abimexowego.
-
myślę że bez problemu wejdzie jedynie trzeba będzie doprowadzić ze ścieżek +/-/impuls i bedzie ok ;)