FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 22:25:15 pm

Tytuł: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 22:25:15 pm
miałem dziś nieprzyjemną sytuacje a mianowicie jakiś h.. a raczej jakaś wdzięczna osoba wykręciła mi 3 szpilki z kół (tylko 3 bo jedna to kradziejka) i dziś nie dość że mandat dostałem za złe parkowanie to jeszcze te szpilki czyli ktoś mnie podkur.... sorki za wulgarność :D ale poprostu przejechałem całe skrzyżowanie bez koła iskry leciały na lewo i prawo z resoru trącego o asfalt. Czyli jak się domyślacie urwało mi się koło i moje pytanie jest takie w jednym kole zerwał się gwint chyba na trzy się wkręcił ale też muszę to dokładniej zobaczyć czy napewno aż 3 szpilki mi wykręcił i moje pytanie jest taki czy jest na to jakaś rada? Niewiem nagwintować czy powiększyć i większą śrubę dać? Czy trzeba kupować nową piastę bo chyba to w piastę się wkręca koło mam racje czy się mylę?


P.S Ale jest pozytyw osoba w białym kancie kombi pomogła mi w wymianie koła na dwa lewarki było łatwiej to zrobić i szybciej ;) zaprosiłem ją na nasze forum zobaczymy czy się pojawi ;) ale przynajmniej nie wszyscy to h..e
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Wrzesień 25, 2011, 22:37:16 pm
ciezko to wyglada ale najprawdopodobniej masz zerwany gwint tu sa 3 metody naprawy heli coil polega na nagwintowanie i wlozenie takiej sprezynki ale tutaj raczej nie wypali 2 rozwiercenie i nagwintowanie wiekszym wymiarem i 3 wymiana piasty widac ze musisz miec fajnie fele skoro probowali Ci je zadumac a piora resoru nie uszkodziles? bo mozliwe ze jego tez bd musial wymienic bo bedzie grozilo peknieciem resoru
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: CoveName w Wrzesień 25, 2011, 22:38:11 pm
jeżeli nie ściągnęło za dużo gwintu i nie wyrwało za szeroko na boki to możesz nagwintować większy otwór i dać większą śrubę , tylko sprawdz to dobrze bo jednak jeśli trzy sztuki poszły to teraz już gra o własne życie. Tak jak to zrobisz tak będzie ci odpłacone w przyszłości
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 25, 2011, 22:40:05 pm
Szczyt skurw*****twa.To tak,jakby ktoś wykręcił przewody hamulcowe,nie martwiąc się,że się człowiek może zabić  <uoee> Co do gwintu,to istnieją niby sposoby naprawy,ktoś tu gdzieś o tym pisał,a tak,to musiałbyś wymieniać całą półoś,bo ta "piasta" jest do niej na stałe spawana  <smutny>
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 25, 2011, 22:54:03 pm
Wymień piastę albo półoś. Koszt nie wielki, roboty też na godzinkę może...
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 22:54:35 pm
znaczy powiem tak ktoś mi wykręcił trzy sztuki przed i na trzech jest normalny gwint tylko na jednej się zerwał bo była to kradziejka ;) a fele hmmm ja mam riale ;) ale sądzę że to nie była kwestia felg tylko poprostu komuś się nie spodobało to że u nas w rodzinie już 3 auta na parkingu stoją i najpierw dostałem mandat za złe parkowanie od straży miejskiej i tego samego dnia urwało mi się koło ciekawy zbieg okoliczności nie ;) a wczoraj sporo km zrobiłem i nic się nie stało a latałem jeszcze bokiem wczoraj i nic a dziś spokojnie i dupa przy 80km/h całe duże skrzyżowanie przejechałem na dupie ale na szczęście resor się nie zniszczył bo tylko te mocowanie się zdarło co do budy się przykręca

A ogółem są większe w sensie grubsze szpilki? wiem trochę głupie pytanie :D
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 23:03:36 pm
A w jakiej cenie do wąskiego mr89 jest półoś?

A tak poza tym małe OT jak zobaczę kogoś kto to zrobił to nie życzę być w jego skórze ja dobra to ja ja sobie naprawie i to dość tanio bo mam poloneza ale ta osoba która to zrobiła no samochód nie będzie nadawał się do użytku powiem tylko tyle, nawet go nie ruszy :D
A co do sytuacji to hmm byłem z dziewczyną ona się trochę przestraszyła ale ja twardo go na przystanek sprowadziłem mimo że widziałem koło które mnie wyprzedza i iskry na dupie, najważniejsze to nie panikować zachować zimną krew
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Wrzesień 25, 2011, 23:18:27 pm
pamietaj ze jak bd poloske wymienial zaloz nowe lozysko mi pod szkola koledzy spuscili mi powietrze z kola dla jaj a ja lewarka nie mam popki nie mam a do stacji 500m naszczescie felgi ani kola nie uszkodzilem sa ludzie i parapety...
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 23:21:37 pm
tutaj to już nie ludzie ani parapety tylko h..e jak go dorwę to nie dość że spuszczę mu koła i wykręcę wentyle to jeszcze odkręcę koła tylko wszystkie szpilki a nie zostawię jedną jak jakiś debil ;) (chociaż to była kradziejka ale mniejsza) a jak bak będzie łatwy do otwarcia to hmm już zaszaleje i mu cukru wsypie :D niech wie że mnie stać
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 25, 2011, 23:34:56 pm
W tej sytuacji moje zdanie jest takie.

Jeżeli tylko ten jeden gwint jest "zryty"a trzy masz dobre to skorzystaj z tego a przynajmniej spróbuj. Warto kupić tylko odrobinę dłuższe śruby aby głębiej weszły. Dłuższą śrubę możesz też spróbować wkręcić w ten uszkodzony gwint i spróbuj dociągnąć. Jeśli kluczem z przedłużką tak ok 0,5 m uda ci się dociągnąć ją stając i skacząc po kluczu to spokojna głowa. Nie urwie się... Jeśli śruba przepuści, rozwierć, przegwintuj i dorób po prostu szpilkę taką jak w nowych autach.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 25, 2011, 23:40:29 pm
ja mam klucz pneumatyczny ;) wiec powinno wystarczyc :D
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 26, 2011, 00:54:07 am
Dłuższą śrubę możesz też spróbować wkręcić w ten uszkodzony gwint i spróbuj dociągnąć. Jeśli kluczem z przedłużką tak ok 0,5 m uda ci się dociągnąć ją stając i skacząc po kluczu to spokojna głowa. Nie urwie się... Jeśli śruba przepuści, rozwierć, przegwintuj i dorób po prostu szpilkę taką jak w nowych autach.
Tak drutować to można sobie obudowę filtra powietrza, a nie koła. Bo zabić siebie to mała szkoda - gorzej gdy wyleci się w kogoś z naprzeciwka.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Wrzesień 26, 2011, 01:14:46 am
brak słów!! takiemu typkowi powinno się połamać ręce.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 01:19:21 am
A mam pytanko nie przeszedłby tutaj sposób ze szpilkami nabijanymi? W sensie jak w nowych autach nabić ją z drugiej strony i nakrętkami dokręcać felge?

A co do typka no cóż jak go spotkam to mu je połamie, a co do mandatu to już drugi raz naszym autem służby miejskie się zainteresowały z tego co widziałem z tymże pierwszym razem nie mieli się do czego przyczepić.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: jasso w Wrzesień 26, 2011, 01:43:25 am
U ojca w C+ na przednich piastach są założone właśnie szpilki nabijane z drugiej strony i felgi skręcane są nakrętkami i spisuje się to przyzwoicie ;)
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 26, 2011, 01:44:46 am
Cytuj (zaznaczone)
A mam pytanko nie przeszedłby tutaj sposób ze szpilkami nabijanymi? W sensie jak w nowych autach nabić ją z drugiej strony i nakrętkami dokręcać felge?
W rajdówce tak jest zrobione.
Działa. I się nieźle trzymie dwa sezony już.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 02:14:09 am
okej dzięki to chyba będzie najlepsze wyjście ;) czyli mówicie że nic nie ociera i wogóle, a to mam jeszcze jedno pytanko trzeba te otwory w piaście rozwiercać czy szpilki z jakiejś furki pasuja P&P
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Wrzesień 26, 2011, 09:17:13 am
trudno powiedz najprawdopodobniej bd musial rozwiercac ale wes suwmiarke zmierz i pojdz moze dobierzesz z jakis zachodnich lub japonskich aut ale musisz wiedziec ze te szpilki wciska sie lub wreca 2 nakretkami na wcisk robilem takie cos w KIA picanto bo skonczyl sie gwint na szpilce a tam sa wymienne jak dobrze pamietam a jak jezeli bd luz to piasta powie sam krec tym kolem :P  moze jak nie bedzie pasowac to przyspawac tez mozna ale pozniej szlifowanie
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 26, 2011, 09:47:57 am
Cytat: KAROLeski#1940 w Wczoraj o 23:34:56

    Dłuższą śrubę możesz też spróbować wkręcić w ten uszkodzony gwint i spróbuj dociągnąć. Jeśli kluczem z przedłużką tak ok 0,5 m uda ci się dociągnąć ją stając i skacząc po kluczu to spokojna głowa. Nie urwie się... Jeśli śruba przepuści, rozwierć, przegwintuj i dorób po prostu szpilkę taką jak w nowych autach.

Tak drutować to można sobie obudowę filtra powietrza, a nie koła. Bo zabić siebie to mała szkoda - gorzej gdy wyleci się w kogoś z naprzeciwka.

To, że to druciarstwo jak chol... to się zgodzę. Najlepiej by było wymienić piastę, ale jeśli chłopak nie ma kasy i chce to zobić po taniości...
Kolego zapewniam Cię... Jeśli zrobi to solidnie i przyspawa gwint szpilki do piasty w 4-rech punktach to nie urwie się choćby bokami latał.
Sprawdzone. W Dużym Fiacie tak zrobiłem i jeździłem przez 3 lata (ok 70 000 km zrobiłem) i jak widać żyję, nie urwało się. Mało tego, za mocno dociągnąłem nakrętkę i jak złapałem gumę to pamiętam nie mogłem jej odkręcić. Więc jak zrobi solidnie i dokładnie to będzie trzymać.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 09:59:10 am
znaczy ja wiem że napewno w roverze 200 są szpilki ale one chyba będą za małe :D nie będą się trzymać ale coś się znajdzie niedaleko mam wimot a tam gościu ma sporo tego ;) coś się dobierze

To też nie tylko o to chodzi tylko z tego co ogarnąłem to do półosi jest przyspawana ta część gdzie śruby się wkręca a u mnie nie wiem gdzie można kupić półoś do wąskiego mostu
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Wrzesień 26, 2011, 10:17:37 am
oj Luka:)
masz wąski most to nie problem podjechac na szrot i wyjąc półoske , tak samo jak piasta , masz zapewne stary typ hamulców , to co za problem wykręcić od jakiegoś rozbitka na szrocie.
Nowa paista kupę kasy kosztuje , chyba 120 stary typ, a lucasowksa coś koło 170 zł. Na szrocie daszza piaste coś koło 20 zł , kupisz zestaw naprawczy piasty coś koło 25zł i bęzie wszystko ok.
po co kombinować i gwintować i cudować.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 10:21:37 am
to znajdź szrot z poldkiem ja jedyny jaki znam to albo Westico koło nieporętu gdzie nie mają bo pytałem albo strażacka ale tam też ciężko z częściami do poldka a jak są to tam mają ceny z kosmosu
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Wrzesień 26, 2011, 10:28:56 am
Płońsk-608 044 199
sklep z częściami do fso oraz daewoo Płonsk-23 662 92 18
Skarżyn koło Płońska po trasie na Sochaczew........kupę fso starych plusów , minusów, trucków,numeru nie mam bo mi wcięło\
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 10:31:10 am
no najlepiej będzie chyba na sochaczew bo nie daleko, a transportu za bardzo teraz nie mam :D i nie mam czym pojechać dobra w każdym razie dzięki ;)
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: AdamSsS w Wrzesień 26, 2011, 11:11:49 am
Jakbyś mieszkał bliżej to mogę załatwić ci taką półoś .  U znajomego na szrocie stoi 6 poldków w tym 2 wąskie caro .
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 17:31:57 pm
bylem już przy aucie i sprawa wygląda następująco trzy śruby wkręciły się do oporu a trzecia ma opór wkręciła się ale nie chce się wkręcić do oporu
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: KAROLeski#1940 w Wrzesień 26, 2011, 17:35:12 pm
skołuj dłuższą śrubę, nasmaruj smarem i spróbuj dociągnąć...
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 26, 2011, 17:38:37 pm
właśnie jest dłuższa o ok.0.5cm albo i centymetr nie mam miarki w oczach ale tak mniej wiecej i nadal się dociągnąć nie chce
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 27, 2011, 12:39:02 pm
Mam jeszcze pytanie czy szpilki z gwintem 40mm nie będą za długie?
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Wrzesień 27, 2011, 12:40:21 pm
a nie lepiej poszukać drugiej piasty i póloski i nie kombinowac??
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 27, 2011, 12:48:37 pm
ale teraz nie chodzi o to ;) chodzi mi że muszę i tak kupić szpilki a planuje dla większego bezpieczeństwa zainwestować w wszystkie kradziejki żeby nie dało się ich odkręcić wogole ;) znalazłem jakieś tylko właśnie mają 40mm gwintu i zastanawiam się czy nie będą za długie
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 27, 2011, 13:14:46 pm
do alufelg na lucasach z tyłu max 32 mm gwintu może być chyba a na przód mogą byc dłuzsze
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 27, 2011, 13:40:26 pm
ale ja mam z tyłu spowalniacze a tylko z przodu lucasy ;)
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 27, 2011, 16:38:40 pm
Cytuj (zaznaczone)

To, że to druciarstwo jak chol... to się zgodzę. Najlepiej by było wymienić piastę, ale jeśli chłopak nie ma kasy i chce to zobić po taniości...
Jaja jak berety.. piasta kosztuje 10zł... łożysko 10zł..... po zbóju drogo.
Tytuł: Odp: problem ze szpilkami w kole
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 27, 2011, 17:11:25 pm
ale ja mam z tyłu spowalniacze a tylko z przodu lucasy

aha no w każdym razie trzeba uważać na zbyt długie śruby w przypadku bębnów z tyłu, a jak masz spowalniacze na tarczach to chyba nie ma znaczenia...