FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: mrkita w Wrzesień 26, 2011, 18:32:24 pm
-
Rozkręciłem już chyba wszystko... zdjąłem plastikową obudowę, zdjąłem pokrywe klaksonu i odkręciłem tą wielka srube pod spodem ale nie wiem jak dalej to ruszyc ?? Ciezko ocenic czy cos jescze i gdzie może ją trzymac......
-
Zastała się, zostaw poluzowaną ta wielka nakretke i szarp...
-
Ściągałem kilka razy i najlepiej schodzi gdy się ją lekko i równomiernie ciągnie do siebie.
-
Tak myslalem :d opierdzielilem to WD40 moze pomoze cos
-
Niepotrzebnie. Postukaj ręką od tyłu kierownicy, a potem szarp naprzemiennie stronami. Tak jakbyś próbował wykrzywiać kolumnę kierowniczą. Uważaj przy szarpaniu, żeby przypadkiem w twarz nie dostać. :-)
-
A przy okazji to na jaki rozmiar jest ta śruba?
-
Nie wiem ale zaraz pojade do garazu to Ci sprawdze i napisze :] aha jeszcze jedno bo to wlasciwie jest cel operacji, nie moge znalezc na forum a ktos to pisal ile zabkow ( na oko ) ma cienki a ile gruby wieloklin, albo jak je rozroznic mam caro z tego okresu ze nie ma pewnosci ktory z nich mam i musze sprawdzic....
-
Możesz zrobić zdjęcie wstawić tu i ktoś Ci powie.
-
Śruba ma rozmiar 24 :)
-
Tak napewno 24, sam zmieniałem jakieś 2 tyg temu kierownicę i kupiłem nasadkę 22 i się wkurzyłem jak musiałem jeszcze raz lecieć do sklepu po 24...
-
Witam.
Macie może jakieś sprawdzone sposoby na ściągnięcie kierownicy ? Odkręciłem śrubę ale i tak siedzi bardzo mocno ;p czy konieczne bedzie użycie ściągacza ? Moje auto to caro 94
-
Odkręć nakrętkę ale nie do końca, tak by nakrętka trzymała się na kilku zwojach, podłóż ręce pod kierownicę z obi stron i równocześnie z wyczuciem rąbnij rękami w kierę, rozwiązanie nieco brutalne ale skuteczne, koniecznie zostaw nakrętkę bo jeśli nie to kiera - kiedy już puści, boleśnie przywita się z Twoimi ząbkami... też przetestowane :d
-
Dziwne ja mam z 81 i po odkręceniu nakrętki zeszła bez problemów.
Poruszaj ja na boki do góry i po uderzaj lekko pięścią w kierownicę co kont 90* powinna puścić
-
Mam ten sam problem wlasnie jade do garazu zaraz Ci powiem ktory sposob najlepszy :D
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=31950.0
-
jak nie pójdzie, to bierzesz pobijak, młotek i zapierasz kolana o kierownicę. Pobijak przystawiasz do wałka (jest tam wgłębienie) i uderzasz młotkiem, jednocześnie ciągnąc nogami kierę do siebie. Sposób wielokrotnie sprawdzony przy topornie schodzących kierownicach - PRZYNAJMNIEJ SIĘ NIE NASZARPIESZ JAK IDIOTA.
-
uważajcie na zęby :)
-
O boże, kolejny... Na dodatek zamiast poczytac forum, to odrazu bezsensownie zakłada nowy temat ;-|
-
No moja kiera już ze mną w domciu , goraco polecam zakrecenie tej sruby przynajmniej troche. Ja dla bezpieczenstwa odchylilem leb i naparzalem reka od drugiej strony , a druga ciagnalem az nie zlazlo a trzeba przyznac ze siedzialo mega twardo. Dzieki wielkie za pomoc !!! Ponawiam pytanie odnosnie grubego/drobnego wieloklinu - na oko 20 pare ząbków więc wnioskuje że gruby??? dorzuce foto dla jasnosci niedlugo
-
Jak dwadzieścia parę,to raczej gruby :-) Ale to powinno być widać "na oko" bo gruby ma dosyć potężne frezy z dużymi przerwami,a drobny ma malutkie freziki i te przerwy są ledwo widoczne :]
-
(http://img155.imageshack.us/img155)
(http://img97.imageshack.us/img97/609/img4009b.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/1962/img4010hk.jpg)
(http://img827.imageshack.us/img827/8660/img4012v.jpg)
EDIT - ubiegles moje foty, dosc grube zabki sa ;] Wiec jest ok :D