FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kazko kk w Wrzesień 30, 2011, 21:32:00 pm
-
Elo.Mam 1,6 abimex z LPG 96r auta po wymianie silnika na też 1,6 abimex-a który jeździł tylko na benzynie ja dopiero zasiliłem go LPG.Jest problem silnik wymieniałem dość dawno, ale są problemy z nim od samego początku czyli od włożenia okazało się, że do kanału dolotowego dostała się podkładka i kawałek urwanego tego mocowania co jest pod podstawą filtra powietrza i konieczne było ściągnięcie głowicy.Po ściągnięciu głowicy zawory były ustawione na odczep się, ale silnik zagadał to był dobry znak .Ale chciał bym, żeby obroty nie falowały na poziomie 900-1000rpm i podczas ruszania potrafi zgasnąć jak się mu nie da więcej gazu podmieniałem krokowca, cpwk, moduł z cewkami [tps napewno sprawny sprawdzałem ]sonda,nowe kable WN świece podmieniane na nowe. Auto jak jedzie na benzynie przejedzie ok.600m zaczyna tracić prędkość i obroty dopiero po przełączeniu na LPG jedzie nie chce iść więcej jak 100km/h.Auto jedzie we wtorek do mojego zaufanego mechanika na ustawienie zaworów i czyszczenie całego układu wtryskowego koszt 200zł ehhh.Co mu jest?
P.S Silnik pracuje na oleju Castrol 15w40 biały oczywiście z nowym filtrem oleju, benzynie PB95 i LPG ze stacji ORLEN.Jest też nowy filtr powietrza i LPG.
-
A taka podstawowa sprawa,jak ciśnienie paliwa,ogólnie sprawność pompy,wymiana filtrów,przewodów,czyszczenie wtryskiwacza.Jeśli tu wszystko w porządku,to może jednak coś z "elektroniką"
-
Nowy filtr powrotu paliwa ciśnienie na pompie nie mam jak sprawdzić, wtryskiwacz nie czyszczony. przewody dobre nie spękane zapomniałem dodać że to jest ATU <minus>.Przy wymianie Filtra powrotu paliwa leciła taka filetowa benzyna taka jak denaturat, a nie była wlewany.
-
Może już cały zbiornik zasyfiony i wszystko przytyka <co> jeśli cała elektryka nie szwankuje,to pewnie jedynie jakiś problem z paliwem.Skoro piszesz,że ujedzie kawałek i zdycha,to tak wygląda.Może się po prostu sitko w pompie już przytyka od syfu.To też możliwe. ;-|
-
Może już cały zbiornik zasyfiony i wszystko przytyka <co> jeśli cała elektryka nie szwankuje,to pewnie jedynie jakiś problem z paliwem.Skoro piszesz,że ujedzie kawałek i zdycha,to tak wygląda.Może się po prostu sitko w pompie już przytyka od syfu.To też możliwe. ;-|
Zbiornik, aż się prosi o wymianie bo chciałem wyciągnąć pompę paliwa to ukręciłem jedną szpilkę i dałem se siana, a jak zakładali mu hak to zrobili dziurę w zbiorniku skleili to i przycisnęli taką opaską ,a sitko może być też zapchane bo właśnie do niego się chciałem dostać.I jeżdże tylko na rezerwie nie tankuje więcej jak 1/4 ito nawet nie.
-
A jest tam odcięcie pompy paliwa podczas jazdy na gazie?Jeśli nie i jeśli jeździsz na rezerwie,to można przypuszczać,że pompa dostała już za swoje,bo jazda na rezerwie nie jest dla niej szczególnie zdrowa <blee>
-
Odcięcie jest centralka BRC bez krokowca.Pompa mogła dostać za swoje podczas jazy nie przekraczam 3500rpm, a na postoju nie więcej jak 5500rpm wymieniana była linka gazu.
A na rozgrzanym odpala praktycznie na dotyk ale nie zawsze.
-
Nikt nie pomoże? :( A czy pompa może mieć coś do falowania obrotów? I czasem jak dojeżdżam do świateł i mocniej przyhamuje to zgaśnie na LPG i PB.
-
na 100% przegnity zbiornik paliwa (raczej od góry lub cieniutko na paskach)
Zebrała się wilgoć , zbiornik zgnił.
Zdjąć zbiornik i wyczyścić intensywnie szczotką drucianą - na bank powypadają dziury. rzepłukać cały układ paliwowy i wymienić zbiornik.
-
Zbiornik klejony jakimś poxipolem kitem czy jakimś innym klejem bo jak mechanicy zakładali Hak to musieli ściągnąć zbiornik i zrobiła się dziura na wgłębieniu do pasa bo przerdzewiałe zresztą i tak zbiornik do wymiany bo i ukręcona jedna szpilka od mocowania kołnierza pompy paliwa szpilki z gumy czy jak?
-
Jak się uda to nagram filmik jak ciężko pali i jak falują obroty.
-
Teraz jak chcę odpalić to jak odpalam z gazem wciśniętym to odpala od kopa, a bez gazu trzeba kilka razy pokręcić.Czy to może być wina TPS-A po odpięciu wywala CE i od razu 2000rpm, a po podłączeniu takie cuda.A czy pompa na wykończeniu może dawać za mało paliwa i falują obroty i go dusi?