FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kowal w Grudzień 30, 2003, 22:35:41 pm
-
Mam taki problem - w sumie tylko lekko denrwujacy ;)
Pacjent: 1.6 Abimex, 117kkm przebiegu, LPG MG MotorGas
Objawy: Przychodze do zimnego auta - odpalam chodzi sobie troche na benzynce pozniej przelaczam LPG, obroty ustalaja sie na ok 1500 (czaly czas postoj - chodzi automatyczne ssanie) - ruszam, do wyjazdy z parkingu mam ok 50m i obroty wskakuja mi na 2000. I tak bede mial ciagle nawet temp 90c - jak sie nie zrobi jednego myku to nawet 100km potrafi tak byc ;)
otoz musze sie zatrzymac i pozwolic obrotom zejsc na 1000 - od tego momentu zawsze mi zbija obroty prawidlowo.
W ciagu dnia nawet jak stoi 3-4h wiec w tym zimnie zdazy wystaygnac jest ok, jak postoi dluzej cza mu znow terapie stosowac ;)
Przy wypieciu czujnika predkosci z linki wszystko jest pieknie tylko przy hamowaniu silnikiem slawna kontrolka check engine sie swieci...
Silnik krokowy wymieniany w marcu, czujnik temperatury w bloku, sonda lambda. pompa paliwa
Te same obijawy na LPG i NoPb i byly przed zalozeniem lpg.
Spalanie w normie - LPG na odcinku 500km 400km trasa 100 miasto 8.9l lpg (komp ustaiony na jaze w trybie ekonomiczny), miasto ~12
Diagnoza: Ma ktos pomysly? moze szukac slbej masy przy czujniku prektosci albo co?
-
przypuszczam ze bedzie to termostat filtru powietrza ale glowy nie dam uciac koszt okolo 45 zl ja wlasnie musze to wymienic ale ciagle zwlekam bo brak kasy
-
Ja mam abimex 1.5 (95r)i mam dokladnie to samo, ale tylko na paliwie. Jak jezdze na gazie to obroty sa w porzo. Niestety jak nie mialem gazu stosowalem dokladnie te sama terapie co Ty i to jedyne co pomagalo. Mam go od nowosci wiec to taka mala wada tych modeli. Poza tym u mnie silnik pracuje bez zarzutu, nic w nim nie robilem i ma przejechane 140kkm (wlasnie wczoraj peklo). Ale jedno mnie interesuje: gdzie ty masz sonde lambda bo u mnie jej ni ma!?!?! Kiedys pytalem na forum jak jest u mnie ustalana mieszanka bo nie ma sondy, ale nikt nie odpowiedzial na to pytanie :roll: .
-
Tebodin#1426: AFAIR sonda lambda jest w kolektorze wylotowym po stronie pasazera.
przypuszczam ze bedzie to termostat filtru powietrza ale glowy nie dam uciac koszt okolo 45 zl ja wlasnie musze to wymienic ale ciagle zwlekam bo brak kasy
Tak, ale co ty na to ze jak odepne z linki czujnik predkosci to wszystko jest oka? I gdzie ten termostat? Bo to chyba nei ten sam co otwiera obieg plynu na chlodnice
-
Tebodlin u Ciebie skład mieszanki ustalany jest przez potencjometr. Jest to fajna wersja bo masz wtrysk bez durnej sondy i kata:)
U mnie też tak jest z tymi obrotami, to normalka w abimexie, czasem nawet wjeżdżając z trasy do mista potrafi tak zrobic i tez trzeba się zatrzymać. I na LPG gdyż mam z centralką i na benzynie.
Przy odpiętym czujniku prędkości komp nie dostaje informacji o prędkości auta i wydaje mu się że stoi i dlatego nie wycina takich numerów.
-
a termostat powietrza to raczej wątpie żeby miał z tym cos wspólnego. Termostat powietrza jest w miejscu w którym wchodzi rura dolotowa w taka prostokatna obudowę a następnie do puszki. Ja mam wyrzucone wszystko z tej puszki i zaizolowane szczelnie i wszystko jest ok nawet przy duzych mrozach. a auto mi sie bardzo szybko nagrzewa.
-
A ja miałem coś takiego i okazało się , że termostat powietrza był uszkodzony dawal cały czas cieple powietrze. Wypieprzyłem go i obroty od razu spadły, ale nie jest to jeszcze tak idealnie jak w drugim moi poldku z silnikier Rowera tam praca silnika to finezja , a obroty spadają od razu jak zdejmuje noge z gazu.
pozdrawiam
jackyx
-
a termostat powietrza to raczej wątpie żeby miał z tym cos wspólnego. Termostat powietrza jest w miejscu w którym wchodzi rura dolotowa w taka prostokatna obudowę a następnie do puszki. Ja mam wyrzucone wszystko z tej puszki i zaizolowane szczelnie i wszystko jest ok nawet przy duzych mrozach. a auto mi sie bardzo szybko nagrzewa.
Ja tam mam zablokowane w pozycji wlot zimnego powietrza - zrobil to gazownik bo inaczej gasl na niskich obrotach. Ten maly "tunning" zrobiony ok miesiac temu - a z obrotami nic sie nie zmienilo - wiec to nie to
-
Ech a ja mam problem z obrotami Abimexa w drugą stronę. Jak odpalę to stoją ok. 1500 po ruszeniu z miejsca i przejechaniu parudziesięciu metrów wskakują na 2000 a po paruset metrach jazdy przy zatrzymywaniu spadają do ~400 i silnik prawie albo całkiem gaśnie.
Po nagrzaniu wszystko jest OK - w czasie jazdy luzem trzymają się ok 1200 a po zatrzymaniu ok 800.
Co to może być :?: :idea:
-
Silnik krokowy do poczyszczenia ;)
-
U mnie jest tak jak pisze jdg#1274 na gazie. Jak jade na zimnym silniku na gazie to nie trzyma obrotow, ale jak jade na biegu to przyspiesza bez problemow, czuc szarpanie przy zmianach biegow bo chce gasnac. Jak tylko wlacze luz obroty od razu spadaja i gasnie. Ciezko jest go potem zapalic. Czasem jest tez tak ze nierowno chodzi na gazie, zupelnie nie wiem dlaczego; ma temperature prawidlowa, a obroty nierowne. Na tym samym tankowaniu potrafi gasnac i dobrze chodzic :oops: . Wiem ze to cos z instalacja gazowa, mam najprostrza instalke bediniego, bo na benie chodzi bez zarzutu.
Sorry ze powtora ale wyskoczyl komunikat ze bledne wyslanie .... :mrgreen:
-
Witam!
Dołączam się do narzekania na wariujące obroty... silnik 1,6 GLI Abimex, LPG (z kompem). Zapalam na benzynie, ruszam, przełącza się na gaz i przyspieszam.. dojazd do skrzyżowania i jebudu!!! oborty 2 - 2,5 tysiąca i dopiero zaczynają wolniutko spadać... jak się silnik nagrzeje to jest OK... Podobnie w czasie jazdy na zimnym w momencie wysprzęglania widać jak obroty lecą do góry i spadają w momencie puszczania sprzęgła... Termostat przy filtrze powietrza wymieniony równo rok temu, instalacja z lipca.. generalnie wszystko w pożądku bo dbam i wymieniam jak należy... to o czym zapomniałem???? Pomocy!
Student - Caro z klapą "kombi"
-
Nie mam pojecia - jak bede mial torche kasy to jade do gostka co mi wszesniej robil z kompem - tera siedze u niego do bolu ;)
Jak testowalismy wczesniej to wymienili mi wszystkie czujniki,silnik krokowy, kompa, pamiec i dalej to samo - teraz mam pozakladane moje czujniki....
-
A u mnie nawet do 4 tys. dochodzi (Netoman się strasznie smial z tego nad Zegrzem). Ale wszystko się uspkaja po nagrzaniu silnika i po krotkim postoju. Z tego wniose: ten typ tak ma. Przeszkadza Wam to bardzo?
-
Mnie denerwuje :D pozatym jak jade z gorki na luzie to po to zeby obroty mialy 900-1000rpm a nie 2 bo wtedy nie jade na koszt panstwa :P
-
Twój silnik to się wprost bajecznie zachowywał. Działą spokojnie i w miare cicho i nagle wchodzi sam na oborty,. że by z nich po chwili zejść - i dlatego ja sie ciesze że mam gaŹnik :)
-
Nie chodzi o to czy przeszkadza czy nie... po prostu lubię wiedzieć.... a poza tym zawsze musi być jakaś przyczyna!
Student - Caro z klapą "kombi"
-
Witam wszystkich :)
U mnie jest to samo, obroty trzymaja 2000 i basta. Myk ze zgaszeniem silnika na kilks sekund pomaga, ale mnie to bardzo denerwuje.
Zauwazyłem jednak,że jak załącze ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do 1200 i po pewnym czasie normują sie na poziomie 900, jednak nie zawsze to działa.
Może cos nie tak jest z napięciem, może regulator napięcia, z tego co wiem to silnik krokowy jest bardzo czuły na wahnięcia pradu??????
Walcze z tym juz 3 miesiąc.
pozdro
-
u mnie pomógła wymiana weżyka do czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym, wczesniej na benzynie nawet zaswiecał sie chek engine miał 400 obr, a na gazie gasł , po wyminie wezyka jest spoko załozyłem go na opaskach dociskowych, stary wezyk niby był ok ale gdzies powietrze zassysało lewe
-
To w Abimexach nie było tak zrobione specjalnie ??? bo ja jeszcze inaczej dzialajacego nie spotkalem...... :P
-
Ehhh... Witam po dluzszej nieobecnosci. :D
Wracajac do tematu wiecie Panocki co to takiego jak restart komputera sterujacego? :roll: :wink: I czy wiecie, ze taką operacje należy przeprowadzac po kazdowrazowym odcieciu zasilania od komputera (czyli np. po zdjeciu klemy na akumulatorze), oraz ze wolno wykonywac to tylko na benzynie??? O tym jak przeprowadza się restart ECM mam nadzieje ze wszyscy wiecie... :wink: :P bo Wasze problemy są wynikiem wlasnie zlego "nauczenia"; się jednostki sterujacej warunkow pracy silnika. Tak się sklada ze abiego mam od hohoho i jeszcze troche i w swoich trzech egzmenpalrzach nie miałem takich dziwactw i jakich piszecie, wiec bez sciemy ze "ten typ tak ma". Bo nie ma i koniec dyskusji. :twisted:
Pozdrawiam all.
-
U mnie to samo z obrotami ,można zwariować.Po za tym mam jeszcze jeden problem,a mianowici jak jest zimny i chce go odpalić,to musze długo kręcić rozrusznikiem i dodać trche gazu żeby zaskoczył.Następne już odpalania są ok,pali na rys.Ma ktoś pomysł co jest tego prztczyną.
-
Mrozek ? jesteś gość,jak byś jeszcze wytłumaczył jak i gdzie sie go reseyuje to był bym ci bardzo wdzięczny !! :lol:
-
Mrozek g... prawda - odlaczylem aku na 40min, poszedlem do domu, odpalilem na benzynie i chodzil do uruchomienia sie wentylatrora _caly_ czas na benzynie i nic nie pomoglo wiec to nie prawda.
Miro: odpinasz kleme od aku na jakies 5min, poczym odpalasz auto i *bez dotykania* gazu pozwalasz mu sie nagrzac do wlaczenia wentylatora, poniewaz ECU programuje sie przy 87st C, wiec odpal go zimnego/letniego. Po wlaczeniu wentylatora zgas - proces resetu zakonczony.
Co do odpalania - to ja tez tak mialem - pompa paliwa dawala za niskie cisnienie - rano na benzynie latem odpalal za 5-7 razem na gazie od pierwszego razu... Pozniej na benzynie na postoju trzymalem gaz i obroty najpierw rosly a pozniej spadaly i silnik gasl... Podczas jazdy szarpalo nie dalo sie na benzynie jezdzic - wymienlilem pompe i pali od pierwszego razu nawet w mrozy ;)
-
Mrozek g... prawda - odlaczylem aku na 40min, poszedlem do domu, odpalilem na benzynie i chodzil do uruchomienia sie wentylatrora _caly_ czas na benzynie i nic nie pomoglo wiec to nie prawda.
Kowalma - nie mam zamiaru dyskutowac. W gownie prawdy nie ma i... tyle co mam Ci do napisania.
Akurat tak sie sklada wtrysk abimexa nie jest w stanie mnie niczym zaskoczyc i jestem gotow zalozyc sie o dowolna sume, ze jesli wszystkie elementy tego ukladu sa sprawne (zwlaszcza silnik krokowy) to wine za "wariowanie" obrotow w wysokie przedzialy predkosci obrotowych na biegu jalowym ponosi zle programowanie ukladu.
Jak dla mnie - koniec tematu.
-
Ma ktoś pomysł na kolejny mój problem.Po uruchomieniu zimnego silnika [poldek z gazem 1,6 gli], wszystko jest w jak najlepszym porządku,do momentu aż silnik się zagrzeje i wtedy,występuje problem.A mianowicie:do2000 obrmin,auto nie chce jechać,powyżej 2000 obrmin,jet w miarę znośnie i można kontynuować jazę.Wyżej wymienione obiawy nie występują na benzynie,dodam jeszcze że filtr gazowy został wymieniony.
-
Wreszcie po 7 miesiącach walki z obrotami w Abimexie - WYGRAŁEM:):):)
Przyczyna: Uszkodzony czujnik ( potencjometr ) otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym! :):):)
pozdro
-
Wreszcie po 7 miesiącach walki z obrotami w Abimexie - WYGRAŁEM:):):)
Przyczyna: Uszkodzony czujnik ( potencjometr ) otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym! :):):)
pozdro
-
Wreszcie po 7 miesiącach walki z obrotami w Abimexie - WYGRAŁEM:)
Przyczyna: Uszkodzony czujnik ( potencjometr ) otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym! :):):)
-
Ja dziś wymieniłem tej czujnik położenia przepustnicy, i nic, dalej problem pozostał. Kto powie ile powinien (w mm) mić ruchu trzpień silniczka krokowego ? Gdzies kiedyś czytałem że około 5 mm.