FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: mariuszFSO w Październik 07, 2011, 13:49:17 pm
-
http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/13-stereotypow-i-mitow-na-temat-poloneza,1703710,320
Czyli to Polak zaprojektował całkowicie nadwozie Poloneza?
-
...wersja wysokoprężna 1.9 GLD nawet wtedy nie spali więcej niż 8 litrów na 100 km. W normalnym cyklu miejskim polonez diesel spala 5 - 6 litrów oleju napędowego, a poza miastem tylko 3,5 - 4 l na setkę.
Kogoś fantazja poniosła :]
-
Mity 3,4,5,6,7 mogę potwierdzić z własnych doświadczeń. <ok> Co do innych można dyskutować. :]
-
mati_lecha czemu fantazja? 1.9 tdi w a4 spala mi na trasie z predkością do 120km/h około 4-4,5l.
-
Czyli to Polak zaprojektował całkowicie nadwozie Poloneza?
Pomysł na nadwozie tego typu powstał w Polsce jeszcze w 1960 r. i był dziełem Jana Krzysztofa Meisnera.
Wyraźnie wynika z tekstu że chodzi o pomysł na typ nadwozia ,a nie zaprojektowanie budy Poloneza od zera.
-
Autor, pisząc o projekcie z lat 60tych być może miał na myśli Syrenę 110 i nieco późniejszy projekt 607, czyli niedawno odnalezioną Syrenę Kombi, czyli auta typu hatchback choć PN to właściwie liftback, tymczasem w latach 60, 70 królowały klasyczne sedany i pochodne od nich kombiki.
Sympatyczny artykuł bez uszczypliwości i wytykania że PN nie miał ESP i 8 poduch...
-
Raczej to:
http://www.youtube.com/watch?v=PVpHLkLddt0
-
Sparrow - mega ciekawa sprawa, tego nie znałem! Dzięki <spoko>
-
Punkt 4 się zgadza. Abimex na trasie spalał 6,5 na setkę. Oczywiście benzyny. Z trzema osobami i stosem rzeczy w bagażniku i na częściowo rozłożonym siedzeniu.
A jakbyście chcieli jakoś bliżej poznać tego pana, to jest to znajomy mojego ojca. :d Nawet dostaliśmy od niego ten filmik na dvd.