FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Styczeń 29, 2004, 13:14:57 pm
-
Witka.
Jestem znany w klubie z tworzenia dziwnych i absurdalnych postów więc oko kolejny ;).
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie taka myśl. Z informacji na temat 1,9 diesel obiło mi się o uszy stwierdzenie że ma on moment obrotowy około 160Nm. (jakby co to proszę korektę). Jest to nieco więcej niż ma rover i nawet 2000fiat. Z drugiej strony truck ma podobno przłełożenie 4:55. daje to zatem dużo większy monemt obrotowy na kołach niż na moście od osobówki. Tyle wprowadzenia a teraz konkrety. Chodzi mi o to żeby założyć w obudowie mostu osobowca mechanizm różnicowy i półośki z trucka 1,9D. Proszę znawców tematu o wypowiedzenie się na temat parametrów mostów jak w temacie. Napiszcie też co myślicie o takim połączeniu. No i jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa hamulców na tylnej osi. Czy podejdzie z osobówki czy trzeba całośćz trucka wkładać.
NO to teraz możecie się śmiać. :lol:
A tak poważnie to czekam na konkretne info i wasze opinie.
POzdrawiam.
Bocian_s#313
-
trucki maja na moscie bebny i to wieksze( fele14) ale cały układ jest taki sam
tylko jak ja dobrze wiem to jak rozbierzesz polski most poloneza niezależnie którego to juz go niezłozysz niejeden prubował ale po paru kilometrach ..... ZONK! heheh i niema jazdy tam sa poprostu jakies podkładki które trzeba wyliczac i jakos to na zegar składac ( dokładnie niewiem na polibudzie sie nie uczę:P )
całego mostu niezamienisz bo niepasuje no mozna by sie pobawić z dospawaniem uchwytów mocujacych
w czasach jak jeszcze nasza rodzinka jezdiła polonezem caro 1,9 to w ostatnim roku jego exploatacji poldi chodzi łna 3 moscie
i wegług mnie to jak by juz ci sie udąło to dało by to tylko przyśpieszenie a predkośc max by zmalała bo jak powszechnie wiadomo trucki nietylko 1,9 to 120 no max 130 wycisna ( z dobrym wiatrem)dlatego ze maja taki most
-
Diesel ma moment max 120Nm
-
Jakoś mało - AB ma chyba 130 NM
-
Typ Xud9 A/L
Pojemność 1905 cm³
Śr. cylindra 83,0 mm
Skok tłoka 88,0 mm
Stopień sprężania 23
Moc max. 51 kW (71 KM)
ciśnienie sprężania 3,2-3,4 Mpa (min 1,8)
Prędkość obr. mocy max. 4600 obr/min
Moment max. 120 Nm
Prędkość obr. momentu max. 2000 obr/min
Dopuszczalna prędkość obr. 5100 obr/min
Prędkość obr. biegu jałowego 750...800 obr/min
Luz roboczy zaworów (na zimno)
-ssący 0,15...0,25 mm
-wydechowy 0,35..0,45 mm
typ pompy wtryskowej Bosch VE R 425-5
-
Diesel ma moment max 120Nm
:shock: :shock: :(
-
Naprawde ciężko złożyć potem dobrze taki most. Są tam tak jak pisze BASSER podkładki które ustwiają cały mechanizm różnicowy, łączne z kołem talerzowym względem wałka atakującego. Z tego względu jest badzo trudno to wyregulować. A w przypadku złego złożenia wyszstko bedzie oczywiście działać, może zmniejszy się przebieg jaki przekładnia wytrzyma ale napewno bedzie "wyć". Jak bedzie Źle ustawione koło tależowe względem wałka atakującego to poprosu zęby bedą Źle współpracować ze sobą. Co do momentu AB to chyba ktoś tam przesadził! 130Nm? Może mam zły silnik na myśli ale polskie silniczki nie wykręcą takiego momentu.
-
Sa to dane z oficjelnej strony daewoo dotyczacej Modelu ATU + GLI i GSI
Moc = 56KW@5000 RPM (76KM) moment = 121Nm@3600 RPM
Moc = 62KW@5000 RPM (84KM) moment = 130Nm@3800 RPM
Wydaje mi sie ze te dane sa i tak wyzsze niz osiagi gaznikowego AB zwlaszcza w porownaniu do GSI
-
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk 56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.
-
Upsss, sorry!
Wydawało mi się że silnik diesla 1,9 bedzie miał większy moment niż silnik 1.5 i 1.6 :(
Dzięki za sprostowanie ;)
-
Hmm a ciekawe jakie przyspieszenie by mial 1.4 na takim moscie :mrgreen: , ale pewnie by trzeba czesciej mielic biegami? Tak? No i ciekawe jaka by byla predkosc max, co prawda 200km/h mi nie potrzebne, ale juz tak zeby chociaz bylo te 170-180 ;)
-
w cartescie wychodzi ze niewiele, raptem pol sekundy albo i mniej
-
Hmm, ale taki most od trucka, brak katalizatora, przelotowy wydech, nowy kolektor wydechowy no i cos z tego moze by wszylo, ze 1-3 sekundy moze mniej ;) :mrgreen: Taaaaak, tak planuje kiedyyyyyyssssss zrobic ;)
-
Oczywiście że jest jeden podstawowy bajer:
- użyteczny zakres obrotów 1.9 to 2000-4500. Jak dasz tak krótki most to będzie się fajnie zbierał, ale będziesz musiał szybko mielić biegami, i max speed nie wiem czy Ci do setki dojdzie ;)
-
Ja mam w robocie Trucka na 1,6 Gli i spokojnie nim 120 się lata. Tyle że to chyba najwięszky z trucków z dużą budą więc cudów po nim nie możan się spodziewać.
-
Dzis mechanik mi mowil, ze do tego nowego trucka to podobno mosty sprowadzaja z zagranicy. Ciekawe czy dobre beda te mosty? :mrgreen:
-
Gdzie kiedy jak :shock:
Za ile :?: :?: :eek:
-
Gdzie kiedy jak :shock:
Za ile :?: :?: :eek:
Jezeli to do mnie zapytanie Bocian, to ja wiem tylko to co napisalem wyzej
-
A jechal ktos truckiem? Bo ciekawe czy tam tez wyja mosty :mrgreen:. Chociaz tam pewnie ich nie slychac, nawet jak wyja
To ja marcin#839
-
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk 56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.
troszkę dorzucę:
Fakt fakltem w moim morawskim też pisze że 1,9 D ma 120 Nm przy 2000 obr/min
He, heW moim morawskim pisze że przy dieslu truck ma przełożenie mostu 10:41 czyli identyko jak dla 1,5 wszelkich maści.
Ale co najciekawsze to w moim morawski są w truckach wymienione wersje z kierownicą z prawej strony. (Źródło: "Bud. Nap. Ekspl. Polonez" E.Morawski. wydanie z 2003 r. strona 309 tabela nr12-1 pt: "Wersje samochodu truck")
Czyżby szły one do anglii. A tak odnośnie Anglii to w numerze 44/2004 tyg. "Motor" Napisali że Anglicy zaliczyli Poloneza do listy 50 największych porażek motoryzacyjnych. NIc innego np. Maluch, Syrena itp. Tylko POLONEZA. CO za Obraza. Fuck!!!!!!!!!! :twisted:
JAk coś to podrzucę ten artykuł do działu Artkuły.
-
Trucka widzialem w anglii na wlasne oczy :mrgreen:
-
k coś to podrzucę ten artykuł do działu Artkuły.
Wrzucil bys mi maila?? Oto on: macku@vp.pl
-
Jeszcze raz o moscie w trucku :mrgreen: to w morawskim z tego co wyczytalem to napisali ze jest wzmocniony, dokladnie nie wiem na czym to wzmocnienie polega, ale na fsoak pisali chyba, ze most od trucka ma grubsze poloski, inne lozyska itp (tak mi sie zdaje). I jestem ciekaw jak bardzo zminiejszyla by sie predkosc maksymalna w 1.4 jak by sie wsadzilo ten z przelozeniem 4.55, bo chyba niedlugo bedzie trzeba wymienic most u mnie i szukam jakiejs alternatywy (taniej ;)) . A poza tym ponawiam pytanie, czy jechal ktos truckiem i czy slyszal jak tam wyje most (jezeli wyje)
-
A-ha, czyli to wszystko z mostem od trucka jest zagadnieniem typu "nie dowiesz sie dopuki sam nie sprawdzisz" :roll: :roll: ;) No spokko
Marcin#839
-
To na gorze to bylem ja, Marcin839
-
Ja mam Polda Truck 1.6 GLI + Gaz. Jest on z X 1997
Rozpędza sie do ok 130
Most wyje strasznie na IV i V od ok 90km/h
Ma przejechane 80 tys. nawet w dieslu po 100tys mostu niesłychać(u mnie)
Ogólnie to hałasuje bardzo, ale spoko jeŹdzi
przy 3tys na V jest ok 96km/h, na IV ok 78km/h , a na III ok 63km/h
Chyba poldki 1,4 mają podobne przełożenia.
Pozdrawiam
-
Uuuuuuuu to lipa, ze wyje, ale "ja wiedzialem ze tak bedzie, mhm mhm:" :mrgreen: jak to tez "spiewal" halama
-
Z tego co slyszalem, to w moscie w trucku sa inne lozyska zastosowane - stozkowe.