FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Styczeń 29, 2004, 13:14:57 pm

Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 29, 2004, 13:14:57 pm
Witka.

Jestem znany w klubie z tworzenia dziwnych i absurdalnych postów więc oko kolejny ;).

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie taka myśl. Z informacji na temat 1,9 diesel obiło mi się o uszy stwierdzenie że ma on moment obrotowy około 160Nm. (jakby co to proszę korektę). Jest to nieco więcej niż ma rover i nawet 2000fiat. Z drugiej strony truck ma podobno przłełożenie 4:55. daje to zatem dużo większy monemt obrotowy na kołach niż na moście od osobówki. Tyle wprowadzenia a teraz konkrety. Chodzi mi o to  żeby założyć w obudowie mostu osobowca mechanizm różnicowy i półośki z trucka 1,9D. Proszę znawców tematu o wypowiedzenie się na temat parametrów mostów jak w temacie. Napiszcie też co myślicie o takim połączeniu. No i jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa hamulców na tylnej osi. Czy podejdzie z osobówki czy trzeba całośćz trucka wkładać.

NO to teraz możecie się śmiać.  :lol:
A tak poważnie to czekam na konkretne info i wasze opinie.
POzdrawiam.
Bocian_s#313
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: BASSER#1605 w Styczeń 29, 2004, 14:10:06 pm
trucki maja na moscie bebny i to wieksze( fele14) ale cały układ jest taki sam

 tylko jak ja dobrze wiem to jak rozbierzesz polski most poloneza niezależnie którego to  juz go niezłozysz niejeden prubował ale po paru kilometrach ..... ZONK!  heheh i niema jazdy   tam sa poprostu jakies podkładki które trzeba wyliczac i jakos to na zegar składac ( dokładnie niewiem na polibudzie  sie nie uczę:P )

całego mostu niezamienisz bo niepasuje no mozna by sie pobawić z dospawaniem uchwytów mocujacych

w czasach jak jeszcze nasza rodzinka jezdiła polonezem caro 1,9 to w ostatnim roku jego exploatacji poldi chodzi łna 3 moscie  

i wegług mnie to jak by juz ci sie udąło to dało by to tylko przyśpieszenie a predkośc max by zmalała  bo jak powszechnie wiadomo trucki nietylko 1,9 to 120  no max 130   wycisna ( z dobrym wiatrem)dlatego ze maja taki most
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Styczeń 29, 2004, 18:16:12 pm
Diesel ma moment max 120Nm
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Styczeń 29, 2004, 22:45:05 pm
Jakoś mało - AB ma chyba 130 NM
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Styczeń 29, 2004, 22:56:47 pm
Typ   Xud9 A/L   
Pojemność    1905 cm³   
Śr. cylindra   83,0 mm   
Skok tłoka   88,0 mm   
Stopień sprężania   23   
Moc max.   51 kW (71 KM)   
ciśnienie sprężania   3,2-3,4 Mpa (min 1,8)   
Prędkość obr. mocy max.   4600 obr/min   
Moment max.   120 Nm   
Prędkość obr. momentu max.   2000 obr/min   
Dopuszczalna prędkość obr.   5100 obr/min   
Prędkość obr. biegu jałowego   750...800 obr/min   
Luz roboczy zaworów (na zimno)      
-ssący   0,15...0,25 mm   
-wydechowy   0,35..0,45 mm   
typ pompy wtryskowej   Bosch VE R 425-5
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 30, 2004, 07:49:02 am
Cytat: "Czaku#1802"
Diesel ma moment max 120Nm
:shock:  :shock:  :(
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: GeOrGe#411 w Styczeń 30, 2004, 09:37:31 am
Naprawde ciężko złożyć potem dobrze taki most. Są tam tak jak pisze BASSER podkładki które ustwiają cały mechanizm różnicowy, łączne z kołem talerzowym względem wałka atakującego. Z tego względu jest badzo trudno to wyregulować. A w przypadku złego złożenia wyszstko bedzie oczywiście działać, może zmniejszy się przebieg jaki przekładnia wytrzyma ale napewno bedzie "wyć". Jak bedzie Źle ustawione koło tależowe względem wałka atakującego to poprosu zęby bedą Źle współpracować ze sobą. Co do momentu AB to chyba ktoś tam przesadził! 130Nm? Może mam zły silnik na myśli ale polskie silniczki nie wykręcą takiego momentu.
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Styczeń 30, 2004, 11:34:03 am
Sa to dane z oficjelnej strony daewoo dotyczacej Modelu ATU + GLI i GSI

Moc  = 56KW@5000 RPM (76KM)     moment = 121Nm@3600 RPM
Moc  = 62KW@5000 RPM (84KM)     moment = 130Nm@3800 RPM
Wydaje mi sie ze te dane sa i tak wyzsze niz osiagi gaznikowego AB zwlaszcza w porownaniu do GSI
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Styczeń 30, 2004, 12:17:53 pm
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk  56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: GeOrGe#411 w Styczeń 30, 2004, 12:29:04 pm
Upsss, sorry!
Wydawało mi się że silnik diesla 1,9 bedzie miał większy moment niż silnik 1.5 i 1.6 :(
Dzięki za sprostowanie ;)
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Październik 10, 2004, 18:58:17 pm
Hmm a ciekawe jakie przyspieszenie by mial 1.4 na takim moscie  :mrgreen: , ale pewnie by trzeba czesciej mielic biegami? Tak? No i ciekawe jaka by byla predkosc max, co prawda 200km/h mi nie potrzebne, ale juz tak zeby chociaz bylo te 170-180  ;)
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: anonim w Październik 10, 2004, 19:30:56 pm
w cartescie wychodzi ze niewiele, raptem pol sekundy albo i mniej
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Październik 10, 2004, 19:34:27 pm
Hmm, ale taki most od trucka, brak katalizatora, przelotowy wydech, nowy kolektor wydechowy no i cos z tego moze by wszylo, ze 1-3 sekundy moze mniej  ;)  :mrgreen: Taaaaak, tak planuje kiedyyyyyyssssss zrobic ;)
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 11, 2004, 13:04:14 pm
Oczywiście że jest jeden podstawowy bajer:
- użyteczny zakres obrotów 1.9 to 2000-4500. Jak dasz tak krótki most to będzie się fajnie zbierał, ale będziesz musiał szybko mielić biegami, i max speed nie wiem czy Ci do setki dojdzie ;)
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 11, 2004, 13:13:25 pm
Ja mam w robocie Trucka na 1,6 Gli i spokojnie nim 120 się lata. Tyle że to chyba najwięszky z trucków z dużą budą więc cudów po nim nie możan się spodziewać.
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Październik 27, 2004, 20:01:21 pm
Dzis mechanik mi mowil, ze do tego nowego trucka to podobno mosty sprowadzaja z zagranicy. Ciekawe czy dobre beda te mosty? :mrgreen:
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 28, 2004, 08:56:50 am
Gdzie kiedy jak  :shock:

Za ile  :?:  :?:  :eek:
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Październik 28, 2004, 20:19:55 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Gdzie kiedy jak  :shock:

Za ile  :?:  :?:  :eek:

Jezeli to do mnie zapytanie Bocian, to ja wiem tylko to co napisalem wyzej
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Dupafon w Październik 31, 2004, 20:32:22 pm
A jechal ktos truckiem? Bo ciekawe czy tam tez wyja mosty :mrgreen:. Chociaz tam pewnie ich nie slychac, nawet jak wyja

To ja marcin#839
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Waluś w Listopad 01, 2004, 10:00:28 am
Cytat: "Wafel#473"
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk  56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.


troszkę dorzucę:
Fakt fakltem w moim morawskim też pisze że 1,9 D ma 120 Nm przy 2000 obr/min

He, heW moim morawskim pisze że przy dieslu truck ma przełożenie mostu 10:41 czyli identyko jak dla 1,5 wszelkich maści.

Ale co najciekawsze to w moim morawski są w truckach wymienione wersje z kierownicą z prawej strony. (Źródło: "Bud. Nap. Ekspl. Polonez" E.Morawski. wydanie z 2003 r. strona 309 tabela nr12-1 pt: "Wersje samochodu truck")

Czyżby szły one do anglii. A tak odnośnie Anglii to w numerze 44/2004 tyg. "Motor" Napisali że Anglicy zaliczyli Poloneza do listy 50 największych porażek motoryzacyjnych. NIc innego np. Maluch, Syrena itp. Tylko POLONEZA. CO za Obraza. Fuck!!!!!!!!!! :twisted:

JAk coś to podrzucę ten artykuł do działu Artkuły.
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: kowal w Listopad 01, 2004, 13:55:45 pm
Trucka widzialem w anglii na wlasne oczy :mrgreen:
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Listopad 01, 2004, 20:34:32 pm
Cytuj (zaznaczone)
k coś to podrzucę ten artykuł do działu Artkuły.

Wrzucil bys mi maila?? Oto on: macku@vp.pl
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Listopad 06, 2004, 19:33:28 pm
Jeszcze raz o moscie w trucku :mrgreen: to w morawskim z tego co wyczytalem to napisali ze jest wzmocniony, dokladnie nie wiem na czym to wzmocnienie polega, ale na fsoak pisali chyba, ze most od trucka ma grubsze poloski, inne lozyska itp (tak mi sie zdaje). I jestem ciekaw jak bardzo zminiejszyla by sie predkosc maksymalna w 1.4 jak by sie wsadzilo ten z przelozeniem 4.55, bo chyba niedlugo bedzie trzeba wymienic most u mnie i szukam jakiejs alternatywy (taniej ;)) . A poza tym ponawiam pytanie, czy jechal ktos truckiem i czy slyszal jak tam wyje most (jezeli wyje)
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Loco w Listopad 07, 2004, 11:55:45 am
A-ha, czyli to wszystko z mostem od trucka jest zagadnieniem typu "nie dowiesz sie dopuki sam nie sprawdzisz"  :roll:  :roll:  ;) No spokko
Marcin#839
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Wariat w Listopad 07, 2004, 11:56:30 am
To na gorze to bylem ja, Marcin839
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: Poldek#1838 w Listopad 07, 2004, 18:48:24 pm
Ja mam Polda Truck 1.6 GLI + Gaz. Jest on z X 1997
Rozpędza sie do ok 130
Most wyje strasznie na IV i V od ok 90km/h
Ma przejechane 80 tys. nawet w dieslu po 100tys mostu niesłychać(u mnie)
Ogólnie to hałasuje bardzo, ale spoko jeŹdzi
przy 3tys na V jest ok 96km/h,  na IV ok 78km/h , a na III ok 63km/h
Chyba poldki 1,4 mają podobne przełożenia.

Pozdrawiam
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Listopad 07, 2004, 18:56:18 pm
Uuuuuuuu to lipa, ze wyje, ale "ja wiedzialem ze tak bedzie,  mhm mhm:"  :mrgreen: jak to tez "spiewal" halama
Tytuł: Most w trucku 1,9
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Listopad 09, 2004, 19:57:05 pm
Z tego co slyszalem, to w moscie w trucku sa inne lozyska zastosowane - stozkowe.