FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: PiatasE w Październik 15, 2011, 23:20:47 pm
-
Jak odpalam samochód to mam spadek napięcia, kręci rozrusznik i nagle spada na sekundę napięcie że potrafi się radio wyłączyć. Czy to jest wina regulatora napięcia? Polonez Atu abimex, kable WN, świece wymienione i moduł zapłonowy(na 2 gary chodził).
-
Jak ci przy odpalaniu wszystko gaśnie tak jak mówisz, że radio wyłącza to akumulator albo skończył żywot albo za mała pojemność i trzeba kupić większy. No chyba, że masz gdzieś na lini rozrusznik akumulator. Sprawdź czy na innym akumulatorze jest to samo i jeśli nie będzie różnicy to trzeba przewertować kabelki. Sprawdź też czy jest ładowanie dobre bo możesz mieć nie doładowywany akumulator i potem nie ma siły kręcić.
Ps: Regulator napięcia nic tu nie ma do gadania bo on jest w alternatorze i nie pozwala mu przekroczyć pewnych wartości podczas ładowania.
-
Właśnie kręci bez problemów, tylko jest spadek napięcia 1 sekundowy przygasa wszystko radio zrobi reset czyli wyłącz włącz i zapali silnik.
-
Zaraz zaraz, a czy przypadkiem Atu już nie miało tego bajeru co wyłączał zbędne odbiorniki podczas rozruchu (światła, dmuchawę itd)
-
Raczej nie miało bo wcześniej tak nie było, a światła się ciągle świecą.
Wrzuciłem filmik jak to wygląda
http://www.youtube.com/watch?v=RhBIbbTbBrM.
-
Są dalsze objawy teraz podczas jazdy go szarpie i tak jak by miał zgaś ale nie gaśnie i światła przygasają, czyli spada napięcie. Jadę dzisiaj do mechanika bo objawy te zaczęły się po wymianie modułu zapłonowego.
-
To że radio gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem nie jest raczej niczym dziwnym, mam to samo u siebie i nie tylko w polonezie. Nowsze samochody mają przekaźnik który wyłącza dosłownie wszystko co jest nie potrzebne przy rozruchu aby dać pełną moc no rozrusznik.
Odpalaj przy wyłączonych światłach, to raz - szkoda prądu :p dwa, takie objawy miałem chwile po remoncie, problemem były zużyte szczotki na rozruszniku, które się co jakiś czas zawieszały i objawiało się mniej więcej podobnie jak u Ciebie.
-
u mnie w w/w przypadku winny byl akus...przy rozruchu wylaczalo sie radio, dmuchawa itd...po zmianie aku na nowy radio caly czas gra...sprobuj podmienic aku na inny pewny...
-
To że radio przygasa to jest już pikuś, podczas jazdy go szarpie.
-
A jakie masz ładowanie ?
-
U mnie też się radio wyłącza, dmuchawa itp.I też mam Atu abimex i dzisiaj jak zgasł mi parę razu to jak go odpalam to wszystkie kontrolki gasną nie widać ich wskaźnik paliwa i rezerwy i dopiero jak silnik zapali to się włączają.Co to może być?
-
A jakie masz ładowanie ?
13.5v bez obciążenia, mierzone właśnie u mechanika.
-
Uuuu słabiutko regulator do wymiany lub szczotki w nim.
-
To jeszcze pytanie, jaki regulator napięcia wziąć? Na allegro jest kilka, jezpol, magneti marelli, auto power elektronic 6 i 9 diodowy i jeszcze jakieś.
-
A regulator masz w ogóle wymienny?Bo są różne rodzaje alternatorów w polonezie z wbudowanym regulatorem niewymiennym i z wymiennym regulatorem.Jak masz wymienny to bierz APE-Auto Power Electronic
-
W minusą są wymienne w plusach są dopiero wbudowane.
-
regulator bierz elmotowski - prawdopodopodobnie masz 2 usterki jedna to regulator druga to zawieszające się szczotki rozrusznika. wymień regulator jak szarpanie podczas jazdy ustąpi to pozostaje rozrusznik (ten podczas jazdy pozostaje w spoczynku i nie ma wpływu na prace silnika)
-
widze mamy podobne problemy. u mnie dluzej musze krecic. wszystko ladnie ladowanie pod obciazeniem do 14.2/13.8. lecz do mometu gdy sie nagrzeje i wlaczy wiatrak spada ponizej 12. Czy wiatrak robi gdzies zwarcie?? nigdy tak nie mialem. Caro + 1.6gli.
do tego jak sie nagrzeje a jeszcze nie chodzi wiatrak a wlacze halogeny lub tylne przeciwmglowe to tez spada ladowanie... coo to kuur jest.
coraz bardziej mysle by go sprzedac
-
Powiem szczerze że jeszcze nie zwalczyłem problemu bo nie mam czasu dopiero w ten weekend podziałam. A ładowani u mnie bez odciążenia jak później sobie swoim miernikiem mierzyłem miałem 14.3v, a światła, dmuchawa na 3 i ogrzewanie tylnej szyby robiły 13 V z kawałkiem. Teraz będę wymieniał po kolei i zacznę od regulatora, później szczotki i na końcu rozrusznik, chociaż jeszcze dobrze było by naładować akumulator i zobaczyć czy problem z odpalaniem minie.
-
no to takie ladowanie bez obciazenia jest prawidołowe.
-
Dzisiaj byłem u elektryka, powiedział że automat rozrusznika jest do wymiany. Cenę jaką mi powiedział to 120pln plus do tego automat za mniej więcej 80pln. Co wy o tym myślicie czy cena jest opłacalna, bo jakoś średnio jestem do tego nastawiony. Czy robić samemu jak wygląda stopień trudności?
-
120zł za robocizne i 80 za automat za te 120zł masz nowy rozrusznik i uporasz się z tym w jedno popołudnie bez wyciągania kolektora wydechowego.
-
120zł masz nowy rozrusznik
Raczej regenerowany a nie nowy, i na allegro za 150pln jest z wysyłką.
-
No pomyliłem się.Ale czy opłaca się wydawać te 200zł na zrobienie tego, a za 2 dni się rozsypie bendix ,tulejki czy coś tam innego to ja już bym wolał brać ten regenerowany. :)
-
No właśnie tak samo myślę, a jeszcze poza tym to wydaje mi się że to nie automat bo po prostu miałem nagrzany silnik i za pierwszym przekręceniu kluczyka nie zakręcił bo nie mam przekaźnika rozruchowego.
-
Masz osłonę rozrusznika ? Jak nie to rozrusznik się przegrzał od kolektora wydechowego.
-
Masz osłonę rozrusznika ? Jak nie to rozrusznik się przegrzał od kolektora wydechowego.
Cholera wie, a jak to wygląda? To jest kawałek blachy, koło kolektora wydechowego.
-
80 za automat
Nowy kosztuje 45zł więc chce z ciebie zedrzeć i to brutalnie - nieładnie z jego strony
-
Tak taki kontownik osła_niający :D rozrusznik.
-
Tak taki kontownik osła_niający :D rozrusznik.
Musze spojrzeć, ale i będę zakładał ten przekaźnik w niedziele bo mam wszystko.Cytat: kazko kk w Dzisiaj o 14:21:51
80 za automat
Nowy kosztuje 45zł więc chce z ciebie zedrzeć i to brutalnie - nieładnie z jego strony
A na allegro nie ma za 45 i nie wiem czy u mnie w mieście będzie za tyle.
-
u mnie za rzemioslo trzeba bylo zaplacic 50zl a za oryginal 75 wiec kupilem oryginal :P pol roku juz jeżdże i tylko cyk i chodzi wczesniej na rzemiosle po pol roku zaczynal odpuszczac...
-
Jeśli umiesz wyjąc rozrusznik w PN OHV to z wymianą automatu w nim poradzisz sobie bez najmniejszego problemu...
W sumie nic trudnego trzy śruby na klucz 13, z czego do dwóch takie dosyć utrudnione podejście, mi się udało skróconą 13 oczkową. Poza tym przydadzą Ci się dobre klucze żeby poodkręcać osłonę rozrusznika właśnie i tą na kolektorze wydechowym, śruby tam są pordzewiałe i można je łatwo "objechać", ja tak zrobiłem z jedną i wtedy przecinak poszedł w ruch :)
Dojście do kanału mile widziane
-
Kanał mam więc nie ma problemu, zastanawiam się właśnie nad całym rozrusznikiem regenerowanym bo jakoś nie wydaję mi się że to winna automatu. Bo jak automat był by to by rozrusznik nie kręcił a on kręci ale spada napięcie i nie kręci na sekundę i znowu kręci(widać na filmiku który wrzuciłem), muszę jeszcze do jakiegoś elektryka się przejechać.
-
u mnie wymieniłem automat ze dwa lata temu bo raz na jakiś czas (w miare upływu czasu coraz częściej) po przekręceniu kluczyka było tylko "cyknięcie", nie kręcił, no ale nie wiem czy u Ciebie też jest winny, wydaje mi sie że awaria automatu objawiać się może różnie ale niech inni się wypowiedzą
-
Jutro zrobię przekaźnik i zobaczę jak będzie palił. Dodatkowo wejdę na kanał i posprawdzam masowanie, połączenie kabli itp.
-
A ja mam pytanie co steruje wyłączaniem zbędnych odbiorników w plusie podczas rozruchu???Ostatnio przez przypadek zauważyłem,ze radio raz gaśnie raz nie(kiedyś gasło zawsze)wyłącza się natomiast bez problemu jak mam włączone światła. Zazwyczaj odpalam bez załączonych odbiorników i zamontowanego panelu ,ale wole zapytać czy coś się zamierza popsuć i utrudnić rozruch w zimie?:)
-
Akumulator masz niedoładowany. U mnie wszystko gasło przy odpalaniu. Od czasu nowego aku Varty nie gaśnie nic - a moje audio to obecnie solidny majstersztyk żrący duuuuużo prądu. Naładuj aku porządnie to też nic Ci nie zgaśnie przy kręceniu rozrusznikiem.
-
akumulator doladowuje zawsze przed zima i robilem to tydzien temu,trzymal 12.76 przez dobe,ma drugi rok,ladowanie nie schodzi ponizej 14.3 wiec nie jest to wina akumulatora.Nigdy nie gasna mi kontrolki czy cokolwiek innego a wiem,ze plusy mialy uklad odlaczajacy odbiorniki przy rozruchu.
-
Potwierdzam teorie Excalibur#1937.Jednoczesnie przepraszam za madralenie;)
Po zgaszeniu silnika po dluzszej jezdzie i ponownym odpaleniu 2 razy nic nie gasnie,ani swiatla ani radio.Cale teorie o odlaczaniu odbiornikow podczas rozruchu w plusach mozna miedzy bajki wlozyc...
-
Cale teorie o odlaczaniu odbiornikow podczas rozruchu w plusach mozna miedzy bajki wlozyc...
Ze światłami nie byłbym taki pewien : http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=132
funkcje:
1. kontrola świateł mijania 2x55W
2. kontrola świateł drogowych 2x60W
3. kontrola świateł pozycyjnych 4x5W
4. kontrola oświetlenia tablicy rejestracyjnej 2x5W
5. wyłączanie przy rozruchu silnika załączonych świateł mijania lub drogowych
-
Przestań się mazać :)
Wyjmij swój stary rozrusznik.
rozbierz na kawałki i dokładnie umyj w benzynie ekstrakcyjnej.
Kup tulejki za 7zł.
Kup szczotki za 8zł.
Kup "hamulec" za 5zł...
Złoż wszystko w całość - przeczyść wszystkie połączenia elektryczne.
Z
Załóż...
Będzie jak nowy.
Jak czołg po nim nie przejedzie to tam się nie ma co popsuć.
Dodatkowo zamontuj przekaźnik.
-
Kup "hamulec"
A co to jest?
-
Takie plastikowe kółko "na dnie rozrusznika" które powoduje że wirnik przestaje sie kręcić praktycznie natychmiast po tym jak puścisz kluczyk.
-
Wymieniłem szczotki i tulejki, a problem z odpalaniem pozostał?