FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Cyneq w Październik 23, 2011, 13:58:54 pm

Tytuł: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 23, 2011, 13:58:54 pm
Panowie,
Mam w ręku dwie pompki. Jedną jakąś z zapasów, jedną zdemontowałem właśnie ze swojego samochodu (tą z górą polonezowską).
Skąd ta różnica w kształcie popychacza? Moja generalnie kiedyś działa. Może ktoś w tej drugiej podginał bo miał krzywkę zjechaną?
Mam problem jakiś, nie popmpuje paliwa (a na sucho wygląda nie najgorzej), i tak zrobie regenerację góry, tylko nie wiem który "dół" użyć teraz.

(http://img15.imageshack.us/img15/995/dsc00450lr.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc00450lr.jpg/)

(http://img695.imageshack.us/img695/4345/dsc00451jf.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/695/dsc00451jf.jpg/)

Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 23, 2011, 14:46:20 pm
Wyglada ze ten dogiety popychacz pracował w silniku który miał  stoczona( a nie całkowicie usunieta) krzywke napedu pompy paliwa, aby w razie urwania lub przeskoczenia paska rorzadu nie nastapiła kolizja krzywki napedzajacej z korbowodem 2 cylindra. Poniewaz krzywka jest mniejsza to trzeba bardziej wygiac ramie aby moglo napedzac pompke
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 23, 2011, 15:08:23 pm
Rozumiem że mówisz o tej pompce po prawej stronie (na drugim zdjęciu u góry)?
Czy moja pompka (ta po lewe/ na dole) ma popychacz taki jak trzeba i mogę ten dół zostawić?
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 23, 2011, 15:34:06 pm
Rozumiem że mówisz o tej pompce po prawej stronie (na drugim zdjęciu u góry)?
Czy moja pompka (ta po lewe/ na dole) ma popychacz taki jak trzeba i mogę ten dół zostawić?
Tak, pisałem o tej gornej. Ta Twoja tez powinna wejsc tylko wydaje mi sie ze moze byc konieczne albo skrócenie popychacza, albo dodanie dodatkowej podladki dystansujacej pompe od bloku bo cos dziwnie długi wydaje mi sie ten popychacz, ale dawno nie mialem takiej w reku wiec moge sie mylic
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 23, 2011, 16:08:19 pm
Do tej pory wchodziła, rano ją wyjąłem.
BTW: jak już mam ją w ręku to regenreuje po całości. Jeden zaworek dało sie zmienić ze sprężyną "od dołu" bo jest taki nieduży wspornik z blaszki.
Natomiast nie wiem jak ulicha wyciągnać obsadę drugiego, on jest wbity, z drugiej strony dostępu nie ma, podważanie nic nie daje.
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 23, 2011, 16:27:54 pm
Tutaj nie pomoge bo akurat nigdy takiej pompki nie rozbierałem -zawsze ja wywalałem i dawałem zaslepke od abimexa a pompe mialem elektryczna do gaznika albo wtrysk paliwa
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 23, 2011, 16:36:44 pm
Po długim trudzie i męce dało się wydłubać.
Widzę ze topic zostaje, okej, może sie komuś przyda patent ze zmienjszaniem krzywki (ja akurat mam 1.6, kolizja tam w ogóle nie występuje).
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Październik 24, 2011, 19:35:04 pm
w DOHC występują dwa wałki pośrednie- mam obydwa. jeden o małej średnicy z krzywką która nie koliduje z korbowodem, drugi potężny z krzywką o dużej średnicy, ta krzywka może spotkać się korbą. dlatego pompy paliwa mają różnego kształtu ramiona. krzywka o dużej średnicy jest wąska (krótka) krzywka mała jest wałkiem o długości 25 mm. ja na wszelki wypadek zrezygnowałem z mechanicznej pompy, mam elektryczną. a krzywkę obciąłem szlifierką i wkręciłem zaślepkę. to wałek nazwany przeze mnie "o małej średnicy" :
http://moto.allegro.pl/fiat-132-fiat-131-ritmo-abarth-walek-posredni-i1850964600.html
Tytuł: Odp: [Fiat DOHC] popychacz pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 24, 2011, 23:54:14 pm
Te cienkie wałki(chodzi o srednice, krzywka to inna historia) były w 2.0(na pewno w argencie 2000IE) ,te grubsze w 1.8(prawdopodobnie bo teraz nie pamietam czy kolizja tez była czy nie)  i 1.6. Gruby wałek w 2.0 jest kolizyjny nawet przy dobrze złozonym rozrzadzie -ze wzgledu na wieksza srednice korba(konkretnie sruba z nakretka) nie mija sie z wałkiem, mozna go jednak bez problemu przetoczyc