FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jacek37 w Październik 24, 2011, 11:04:42 am

Tytuł: alternator
Wiadomość wysłana przez: jacek37 w Październik 24, 2011, 11:04:42 am
witam

ostatnio zauważyłem jadąc poldkiem atu 1.6 GLI ze przy naciśnięciu hamulca żarzy mi się lampka ładowania. Mocniej żarzy się gdy włączę wsteczny i hamulec. Co może być. lampa nie świeci w czasie jazdy tylko jak nacisnę hamulec.
Szczotki w alternatorze nowe nowy regulator. mam zamiar wymienić nowy wirnik bo już mam bo w starym trochę jest zużyty pierścień ślizgowy. ładowanie ma 14,4 V bez obciążenia. z obciążeniem 14.

Dzieki
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 24, 2011, 11:57:26 am
A jak wlaczysz dlugie, halogeny, wycieraczki, nacisniesz hamulec i wrzucisz wsteczny to mocniej żarzy ?
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: jacek37 w Październik 25, 2011, 07:58:51 am
tak,
bo np. przy wyłączonych światłach chyba mniej żarzy.
Alternator był sprawdzany przez elektryka i nie ma przebić.
Diody tez sprawdzał i mówi że dobre.
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Październik 25, 2011, 13:42:27 pm
Spadek napięcia na bezpieczniku zasilającym zegary.
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 25, 2011, 15:46:46 pm
Kontrolka ładowania działa jeżeli na jej zaciskach wystąpi różnica potencjałów. Pytanie skąd się to bierze.
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 25, 2011, 17:46:24 pm
Spadek napięcia na bezpieczniku zasilającym zegary.
Dobry trop albo na kostce stacyjki.
Tytuł: Odp: alternator
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Październik 25, 2011, 18:59:22 pm
Owszem. To też. Ogólnie chodzi o to, że kontrolka się świeci również wtedy gdy napięcie w obwodzie od zegarów jest niższe niż generowane przez alternator.