FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kazwd w Październik 24, 2011, 18:52:28 pm
-
witam
mam taki problem :( na benzynie ledwo pali jak odpalę to obroty są na granicy zgaśnięcia [wymieniłem czujnik przepustnicy, temp wody do komp , silnik krokowy chodzi ]trzeba czekać aż sam wejdzie na obroty , broń boże nie naciskać na gaz bo zgaśnie , po nabraniu obrotów powyżej tysiąca nie da sie jechac, bo jest zbyt słaby ale można już przełączyć na gaz i pojedzie, ale i na gazie nadal jest słaby [na benzynie nie pojedzie] .Wymieniłem świece ,wymieniłem czujnik map sensor , podmieniłem sonde lambda , dolałem 10 l benzyny 98okt , zmierzyłem ciśnienie na wężu od paliwa 270kpa [ ma być 350 ] nie mam już pomysłów co tu jeszcze zrobić bo chyba coś z zapłonem [ świece mają nalot biały zamiast jasno brązowy ]skoro i na benzynie i na gazie problem [ale jak jest ciepły to na gazie pali i da się jako tako jeżdzić bo na benzynie już nie pali ]jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę coś zasugerować bo mnie już się koncept kończy [chyba wymienić cewkę , albo siada znów wałek -po wymianie20000 a ma juz przejechane 205000 tyś ] pozdrawiam :]
-
Jeśłi to 1,6 gli Abimex to do wymiany moduł z cewkami.Silnik chodzi jak traktor?
-
witam
gsi wielopunkt , acha i jeszcze wali od czasu do czasu jakby zawory albo zapłon stukowy
-
Pompa paliwa na pewno za mało daje, co z resztą zmierzyłeś. Wymiana jej na pewno pomoże w pracy na benzynie.
Dobrze by było zmierzyć ciśnienie sprężania, by zobaczyć jak tam silnik.
Jeśli ciśnienie będzie dobre, to sprawdził bym katalizator-może jest zapchany i dusi silnik. Jeśli go nie ma, to sprawdzić rozrzad-czy zawory dobrze się otwierają, czytaj czy wałek się znów nie wytarł.
-
Jak dla mnie to zapłon jest opóźniony...
Jak na rozgrzanym silniku pojeździsz trochę na benzynie to czujesz swąd palonego metalu ? jak kolektor wydechowy rozgrzewa się niemal do czerwoności ?
-
witam
dziś odpaliłem go na benzynie i był jeżdżony na niej cały czas . Po rozgrzaniu palił na rys ale obroty miał około200-300 po chwili miał normalne 800 i stabilne .W trakcie jazdy dalej słaby [max 80kmh] coś jakby go trzymało . Kolektor zmienił barwę [zaczyna lekko fioletowieć ] jeśli to przestawiony zapłon to co zrobić <mysli>
-
Ponieważ nie masz aparatu, który mógłbyś sobie przestawić powinieneś szukać w elementach, które za to odpowiadają. Czyli ta durna elektronika.
Oraz czujnik położenia wału i osadzenie koła pasowego na wale. Jeśli się przestawiło lekko pomimo klina to taki będzie efekt...
-
witam
a może pasek się przestawił -czy to możliwe ?[ strasznie ciężko jest go ściągnąć i założyć] <mysli>
-
Mam u siebie taki sam problem... powiem szczerze, że nie mam już chęci szukać usterki.
Jest mułowaty na gazie i na benzynie. Po dodaniu gazu dusi go. Im więcej gazu tym gorzej.
Identyczne objawy jak twoje. Czy na gazie czy na benie toczy się tak samo.
I nie wiedzieć czemu, ale kręci się tylko do 4,5 krpm?
Na dniach spróbuje wywalić katalizator, zobaczymy czy to coś pomoże.
Ewentualnie do sprawdzenia zostaje jeszcze pasek rozrządu czy wsio jest z nim ok.
A jak nie to zmiana silnika na inny.
-
witam
dziś sprawdziłem pasek -jest ok . Ale przypadkowo ściągnąłem przewód od pochłaniacza par paliwa [ten co jest nad przewodem filtr- przepustnica] i silnik pali na rys i ma wolne obroty tak jak trzeba moc jakby większa ale po przegazowaniu gaśnie na końcu przewodu jest filtr i jest tam elektromagnes - jak to sprawdzić czy to działa ? <mysli>
-
I jak udało się dojść do czegoś w końcu?
U mnie dalej jest tak jak było... Teraz nie wiedzieć czemu, znowu zaczłął jeszcze gorzej jeździć na benzynie.
Podejrzewam pompę paliwa. Z tym, że na gazie nadal jest mułowaty, nawet po regulacji w zakładzie.
Spalanie gazu wychodzi mi okropnie wielkie, ale nie da się tym samochodem jeździć "eko" bo do 2,5k rpm on w ogóle nie ma mocy.
-
witam
nic mu się nie polepszyło. Do górkę to na dwójce nie chce jechać a na jedynce to silnik chce wyskoczyć .Po prostu jak się jedzie to im więcej gazu tym gorzej <blee>
-
witam
a czy wymieniałeś cewkę ?
-
witam
wybłyskał mi kody błędów- 17 ,33 ,35 co można jeszcze w nim pogrzebać <mysli>
-
Kod 17- Wtryskiwacze - zwarcie do plusa, do masy bądź przerwa
Kod 33 to Chyba Map sensor taka duża zielona 3 pinowa wtyczka wchodzi do niego
kod 35 odpowiada za silniczek krokowy
-
witam
na gazie zawsze zaświeca się lampka engine a więc kod 17 chyba odpada
33 na szrocie podmieniałem map sensora ale to nic nie dało chyba że elektryka w nim nie domaga ?
35 po odpaleniu to wolne obroty są na granicy zgaśnięcia póżniej się normują potem na gazie i na benie są ok
ja już wymiękkam nie wiem co to może być , została już tylko wymiana cewki :(
-
witam
po kilku tygodniach kombinacji typu [wymiana czujnika prędkości poj ,świec ] i w końcu padł nie odpali <blee> okazało się że iskra jest ledwo widoczna -szara kupiłem cewkę nową i to samo co to może być - bo został już tylko comp albo czujnik położenia wału <uoee>