FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MultipointInjection w Październik 25, 2011, 20:52:12 pm
-
Witam serdecznie. Mam mały problem. Czy da w jakims stopniu zmniejszyc luz który mam na kierownicy ? Jest to bardzo uciązliwe przy prowadzeniu auta poniewaz trzeba wykonywac gwałtowne manewry. Przekładnie kupiłem fabrycznie nowa JKC , drązki tez były wymieniane i nie maja luzów. W czym tkwi teraz problem ? Zle wyregulowany luz w JKC ?
-
Regulacja luzu to drażliwa sprawa - po pierwsze dostęp jest MAKABRYCZNY...
Najłatwiej bedzie ją zdjąć. Jak za bardzo skasujesz luz - nie da się jechać - koła nie będą wracać "z zakrętu" tylko tak zostaną jak były skręcone.
Da się skasowac i jest to proste zadanie. Dokładnie tak samo jak regulacja zaworów.
-
na przekładni powinny być znaki- "jazda na wprost" do tej pozycji reguluje się zbieżność i ustawia kierownicę. w miarę skręcania kół luz przekładni powiększa się.
-
Kupiłeś nową przekładnię i masz luzy? Gdzie kupowałeś? Jaki masz ten luz patrząc na możliwość ruchu kierownicą bez reakcji na kołach?
-
Kupiłem na allegro ale było widać ze jest nowa. Samochód mi dziwnie lata zbierzenosc byłem ustawić bo drążki wymieniałem (delphi). I trzeba jechac strasznie skupionym zeby nie robic gwałtownych ruchów
-
To może ty masz za mały luz ?
-
własnie za duży bo wątpie zeby az taki duzy luz miał byc fabrycznie bo taka jazda jest meczaca. Bynajmniej jest troche lepiej jak na tamtej mojej starej. Czy ta regulacja luzu znajduje sie w górnej czesci ? jesli tak to ile trzeba wkręcić ta srube i zakontrowac ?
-
według tego co piszesz to masz za mały luz, Stinger dobrze prawi. pisałem już prawidłowym montażu przekładni, w miarę skręcania, obracania się ramienia przekładni, luz się powiększa. zamiast pisać mały, duży po prostu go zmierz. w książce jest napisane- luz zmierzony na obwodzie koła kierownicy- 28 mm. zmierz i będziesz wiedział.
-
Luz zmierzony :) Zanim drgną koła..... to luz na kole kierownic jest... jakby to porównać do zegarka.... między godziną 10:00 a 2:00 :) czyli MAKABRYCZNIE DUŻY.
-
w zasadzie to ja nie wyobrażam sobie luzu 28 mm. kiedyś sprawdzało się to trochę inaczej i też było dobrze. no ale tak w książce napisali. :)
-
Dodatkowo dodam że podłużnice mam zdrowe. Ciekawostka jest tez to ze podczas jazdy prosto musze trzymac kierownice pod małym katem i przy ostrym hamowaniu sciąga mnie na prawo.
-
przekładnia i drążki zostały ustawione właściwie?