FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Październik 26, 2011, 20:29:22 pm
-
nowa cewka, nowy moduł, kopułka bez skazy, świece NGK V- line o przebiegu 2000 km. iskra na cewce przeskakuje 5-6 cm- jest fioletowa, natomiast na świecy ledwo pomarańczowa. palec aparatu bez opornika, przewody SENTECH, nie kopiące, nie iskrzące w ciemnościach. przewód moduł- cewka 2,3 kilooma, przewody aparat- świece- w granicach 3- 5 kiloomów. objawy: nierówna praca- przy zwiększaniu obrotów strzela w gaźnik. świeca na pierwszym cylindrze mokra. ciśnienie w cylindrach po 12 kg/cm. silnik Fiat DOHC 1600 "kwadrat". im silnik cieplejszy tym gorzej pracuje. gdzie szukać przyczyny?
-
szczotka węglowa w kopułce w porządku? Dobra ciepłota świec?
-
A jak z ustawieniem zapłonu może jest opóźniony?
-
wsadziłem świece od OHV NGK V-line. elektroda w kopułce dobra, nie ma oznak zużycia. gdyby zapłon był w niewłaściwym momencie to miałbym problem z rozruchem, zapalił rano z półobrotu.
-
Podmień kable WN i zobacz co będzie, albo chociaż kabel cewka-kopułka. I przerwę na świecach na 0,6-0,7mm
-
Podparte zawory ?
-
zawory? - ciśnienie po 12 na każdym cylindrze.
-
jakich świec użyć bo wydaje mi się że te mają złą ciepłotę.
-
A może za małą przerwę ?
-
wrb zadzwoń do Bartka Świrka on ma taki sam motor może coś podpowie. Jedyne co ja mogę powiedzieć to zobacz czy te ngk nie mają wbudowanego rezystora czyli mają oznaczenie R np bp6R - gdzie r oznacza rezystor.
-
a co zrobic by zawory nie byly podparte?
-
sprawa rozwiązana. sprawdziłem izolację przewodów WN- wszystko w porządku, mają 6 lat i są ok. zmieniłem moduł zapłonowy wraz z cewką, posprawdzałem po raz setny wszystko- dalej kiszka. przestawiłem przewody 2 z 3 cylindrem- źle! wróciłem do poprzedniego ustawienia. zamieniłem 1 z 4 i nagle wszystko działa znakomicie! cały czas byłem przekonany że pierwszy cylinder to ten od strony wentylatora. okazało się że tak nie jest i po kłopocie.
Łukasz - I-Love-Fso-. trzeba wyregulować zaworu- ustawić właściwe odstępy.
-
No ładnie... <mysli> A 2 z 3 nie miałeś zamienione?
-
nie, te były wsadzone dobrze.
-
Ja z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że SENTECH przy ohv to padło :(
-
Roofi, może Sentech padło przy Twoim OHV, przy mojej nie padło tylko żyje, przeżyło już 6 lat przy OHV a teraz trafiło do DOHC. kiedyś już pisałem, przewody trzeba utrzymywać w czystości i nie załamywać., wtedy długo będą sprawne.
-
W sumie też z przypadku korzystam z Sentecha i na razie odpukać nie narzekam. Może trafiłem zestaw 1 na 1000 :d
-
Ja w OHV ma. Janmory już rok i nie narzekam (odpukać). :)
-
W warsztacie zawsze zakładamy sentecha bo niby jest najlepszy do gazu, jeszcze nikt nam nie wrócił z reklamacją, za to jak gość przywiózł swoje kable do hundaja z niby oryginalną nalepka to wrócił po miesiącu, pojawiło się wypadanie zapłonów gaśnięcie na zimnym, szarpanie, może do poldka się nie nadaje- nie wiem nawet nie wiem co sam mam bo nie ruszałem ich, możliwe że są od nowości, ale jak będę wymieniał to tylko sentech, acha części bierzemy z foty i intercarsu być może że w waszych sklepach z częściami do Poldków są jakieś stare, ale gdzie przewód ma lepiej na półce w temp. pokojowej zawsze, czy pod maską gdzie w zimę jest na minusie a już po paru minutach +100 stopni? może się nie znam ale jakiej by firmy kable nie były to byle nie typowo chińskie o dziwnych nazwach