FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Damian w Listopad 01, 2011, 20:00:45 pm
-
Witam mam pytanie w sprawie wspomagania w polonezie z silnikiem rovera . Jaka ma być pompa rovera czy poloneza i czy można wstawić pompę z poloneza . Jak z kołem pasowym na 2 paski od rovera czy może być na 1 pasek . U mnie w polonezie trochę mało miejsca i nie wiem czy nie będzie czegoś trzeba docinać lub przycinać .I jak ma się sprawa z przekładnia kierownicza czy może być ta od poloneza. Jak by ktoś miał poloneza takiego ze wspomaganiem i mógł by mi podesłać fotki jak to w komże silnika wygląda był bym bardzo wdzięczny .
-
Przekładnie zakładasz od Poloneza. Dorabiasz węże do pompy (zasilający przodem silnika, ciśnieniowy tyłem). Pompę ori Roverowa mocujesz do silnika (po prawej stronie, pod kolektorem ssącym) i napędzasz paskiem z drugiej bieżni Roverowskiego koła. Przynajmniej tak jest w Plusie, gdzie dwubieżniowe koło wchodzi i jeszcze zostaje sporo luzu, a w Caro/Atu jednobieżniowe prawie styka się z belką.
-
własnie ja mam caro a ile by kosztowało wstawienie całego wspomagania ??
-
orientacyjnie z tego co pamietam mnie wyniosło:
wspornik+napinacz ,pompa-120
przekładnia-80
kolo pasowe-50
przewody-80
zbiorniczek+mocowanie-25
guma od grodzi -20
wałek krótki do przekładni-10
olej ze 30
pasek ze 20
opaski do przewodów ,silikon do uszczelnienia grodzi -groszowe sprawy
+ pół dnia roboty na spokojnie
tak to sie u mnie prezenciło swiezo po montazu:
(http://img683.imageshack.us/img683/4713/dsc00403vl.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/683/dsc00403vl.jpg/)
-
Tak jak pisałem, nie ma problemów jak ma się Plusa, bo tam wlazłaby i trzecia bieżnia, a w Caro/Atu z drugą jest problem. U mnie dorobienie węży kosztowało 42zł.
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=2034.0