FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Sławek#1978 w Listopad 02, 2011, 16:28:40 pm
-
Witam kolegów.
Mam kilka pytań co do alternatora 70A z Plusa.
1. To raczej nienormalne aby szczotki były rożnej długości. U mnie jedna była dłuższa od drugiej i jak pociągnąłem ją to wypadła. Aż taka duża byłaby różnica w twardości szczotek?
2. Bieżnie po których ślizgają się szczotki mają głębokie rowki (2-3 mm) i raczej też tak nie powinno być ,chyba że się mylę.
3. Ostatnia kwestia dotycząca mocowania alternatora. Okazało się że dolna śruba odkręciła się sama z siebie (już drugi raz nawiasem mówiąc) i zastanawiam się czy aby wszystko jest dobrze zamontowane i czy czegoś nie brakuje?
(http://images43.fotosik.pl/1186/9445f15e187e506fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tu widać nakrętkę, tulejkę gumową i podkładkę,a według katalogu części to powinna iść jeszcze jakaś tulejka rozprężna, tak?
-
tuleją rozprężną jest właśnie ta guma. wkręcając tą specjalną nakrętkę ściskasz gumę. w gumie powinna być tuleja z wywiniętym kołnierzem, nakrętka spęcza gumę w otworze obudowy alternatora a kołnierz dociska do podstawy alternatora. nakrętka nie ma prawa się odkręcić sama.
-
Czyli by się zgadzało. Ale jakie było wczoraj moje zdziwienie jak zobaczyłem że połowa tej szpiki wyszła w przód, ale jak to sam nie wiem.
Tak na marginesie to po co ten drugi otwór jest roztoczony na większą średnicę? Czy ma to związek z tym aby alternator równolegle się ustawiał do reszty kół pasowych czy chodzi o coś innego?
Edit:
Właśnie zajrzałem do katalogu części i zauważyłem że u mnie zamiast podkładki sprężystej jest zwykła, możliwe że przez to cała szpilka zaczęła się odkręcać?
-
w otworze o większej średnicy siedzi tuleja gumowa. ją ma dociskać nakrętka. na zdjęciu są wszystkie elementy potrzebne do mocowania alternatora, żadna podkładka sprężysta tam nie występuje. guma ją zastępuje. tak przynajmniej jest w moim polonezie.
-
No niby tak. Ale mi chodzi o tą podkłądkę od strony łba szpilki (nie od strony nakrętki i tulejki gumowej), u mnie jest zwykła (na zdjęciu).
-
i taka ma być żeby łeb śruby nie wbijał się w aluminium.
-
po pierwsze zmień nakrętkę na samo kontrującą, po drugie na pierścieniach nie ma prawa być rowków-trzeba je perzetoczyć lub zabić nowe, po trzecie szczotki są do wymiany po przetoczeniu pierścieni lub zabiciu.
-
Na zdjęciu jest właściwa nakrętka. Ona nie powinna się odkręcać sama bo jest samoblokująca. Jeśli śruba z niej się sama wykręca, to albo była za słabo dokręcona, albo owa nakrętka straciła swoje właściwości blokowania i trzeba kupić nową.
-
na pierścieniach nie ma prawa być rowków-trzeba je perzetoczyć lub zabić nowe, po trzecie szczotki są do wymiany po przetoczeniu pierścieni lub zabiciu.
Szczotki będę wymieniał z regulatorem i tak.
Grzechu, mam już nową bo stara zgubiła się.
Dzięki wszystkim za pomoc ;)