FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: manieko58 w Listopad 04, 2011, 23:18:25 pm
-
Witam znalazłem na allegro takie wałkihttp://moto.allegro.pl/rover-2-0-benzyna-walki-rozrzadu-i1887387771.html i zastanawiam się czy podejdą do mojego 1.6 . Czy od 2.0 to są z silnika seri T,i czy różnią się wzniosem od seryjnych 1.6?
-
Tak to są od silnika T16 i nie będą pasować. Nie było silnika 2.0 serii K.
-
Szukaj wałkow od 1.8 k16 tylko najpierw sprawdz jakie masz w swoim silniku
-
z 1.8 16v podobno z jakiejś wersji MG TF'a (czy czegoś tam) miały wieksze krzyki (wersja 135km a nie 117KM).
-
LGC105990 ssacy LGC106000 wydechowy. to sa od wersji 135KM ciezko trafic.
LGC106970 ssacy i wydechowy sa od wersji 120KM montowane w 1.6 od 99r. do konca i w kazdym 1.8
LGC10201/LGC106010 ssacy i wydechowy montowane w kazdym 1.4 16V i w 1.6 do 99r.
-
Czyli analogiczne silniki seri k16 1.8 te które różniły się ilością koni 120km i 136km, różniły się wałkiem rozrządu ? Czy tak samo jest z wersjami vvc ? Bo są wersje 145km i 160km ?
-
nie wiem u siebie numerów wałków ale blok mam 1.6 a głowice z wałkami od 1.4 i pewnie dlatego łapie 104Km . Tak myślałem że te od 2.0 nie podejdą ,fajnie by było znaleźć te od 135km .
Kolego śledzik#1934 jakbyś podał jeszcze wzniosy krzywek tych wałków to by było pięknie. A czy ktoś z was ma wyciągnięte standardowe wałki od 1.4 z poldka ,prosiłbym o pomierzenie wielkości krzywek suwmiarką . Jakbym znalazł wałki od 1.8 to miałbym możliwość porównania.
w VVC też moce różnią się dzięki wałkom
-
wznios krzywek w walkach 1.4 1.6 1.8 sa takie same czyli 8.8mm. z tego co wiem w wersji 135KM wznios krzywek wynosi 9.5mm i dotego bodajrze inne czasy niz w seryjnych walkach 1.8. VVC moze sie tez roznic nie tylko walkami ale i komputerem
-
o z tego co znalazłem na forum to 1.4 ma 8.2 wznios http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=22162.msg410545#msg410545
-
8.2 to chyba te jedne w pierwszych maja taki wznios. chyba ze to dotyczy 1.4 ale 8 zaworowego. wszystkie walki ktore mam z 1.4 maja 8.8mm
-
Wałek wydechowy w VVC też jest inny, zbliżony do wałka ze 135tki, jednak nieco łagodniejszy.
-
Wszystko już wiem temat można usunąć
-
a ja podrążę, czyli jest możliwość zastosowania np wałków z 1.8 135km [dajmy na to że jakimś cudem je znajdę] po to aby zwiększyć osiągi naszego k16?
-
tak dokladnie. tylko ze sama zmiana walkow to nie wszystko. nalezaloby to jeszcze jakos wystroic. ale sama zmiana walkow da napewno odczuwalne efekty. moge to potwierdzic korzystajac z wlasnego doswiadczenia
-
odkopie trochę temat
wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i przy okazji, że wałki były na wierzchu sprawdziłem jakie mam.
Widnieje na nich LGC10205...k16-1.4M
Co to są za wałki?? seryjne czy ktoś już coś grzebał??
Pozdrawiam
-
odkopie trochę temat
wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i przy okazji, że wałki były na wierzchu sprawdziłem jakie mam.
Widnieje na nich LGC10205...k16-1.4M
Co to są za wałki?? seryjne czy ktoś już coś grzebał??
Pozdrawiam
Seryjne.
-
Wałki od MGF 135 ciężko dostać, kosztują pewnie, tyle samo co dorobienie nowych. Opłaca się w to bawić? Znacie jakąś dobrą firmę, która się tym zajmuje?
-
jesli chodzi o koszty, to oplacalne to nie bedzie, niestety... Natomiast jesli chodzi o efekty, a kasa nie gra roli to warto, ale wraz z walkami o wyzszym wzniosie musisz tez pomyslec o porzadnym zrobieniu glowicy - wieksze zawory ssace i wydechowe, wieksze kanaly ssace i wydechowe, a do tego modyfikacja wydechu i dolotu... Licz na to ze 2-3tys pln. Samo zaaplikowanie walkow od TF moze dac niewiele :P
-
Wałki od MGF 135 ciężko dostać, kosztują pewnie, tyle samo co dorobienie nowych. Opłaca się w to bawić? Znacie jakąś dobrą firmę, która się tym zajmuje?
Te wałki dadzą mało bo w oryginale TF miał wiekszy kolektor ssący i jak już ktoś pisał inne mapy. Użytkownik Przem miał takie wałki i kompa z 1.8 i wyszło 130KM. Według m,nie nic to nie daje oprócz tego że silnik zamiast ciągnąc od dołu ciagnie dopiero od 4 tys - na tej głowicy i tych zaworach tak jak pisze rafał szału nie bedzie. Co innego pokabinować i wsadzić głowice z VVC na sztywno na dwóch wałkach wydechowych z VVC - jest troche roboty i trzeba pomysleć ale efekt gwarantowany (po zapodaniu dobrego wydechu... tylko nie jakieś modzone z seryjnych roverowych bo ich średnice to ledwo do 1.4 sie nadają... w połączeniu z czterema gaźnikami (tutaj znowu podkreśle GAŹNIKÓW a nie ITB) z moto i na dobrej elektronice (w opcji gaźników z moto elektronika potrzebna tylko dla zapłonu i tu też mozna sie wykazać pomysłami) można celować w 100KM z litra pojemności).
-
Zrobię odkopa tematu, czy ktoś w końcu przetestował te wałki LGC 106970 wsadzone do 1.4 inaczej niż opisując wrażenia? To znaczy czy ktoś zrobił wyniki pomiarów przed-po zmianie i chciałby się nimi podzielić?
-
Pomiarow nie robilem, ale roznica byla odczuwalna pomiedzu 1500rpm a 4000rpm. Wyzej brak roznicy do samego konca
-
Zrobię odkopa tematu, czy ktoś w końcu przetestował te wałki LGC 106970 wsadzone do 1.4 inaczej niż opisując wrażenia? To znaczy czy ktoś zrobił wyniki pomiarów przed-po zmianie i chciałby się nimi podzielić?
Myślę że w tym temacie trzeba przedewszystkim szukać stron i uderzać na fora tunerów angielskich.
-
Tunerzy angielscy to wsadzają Pipercamsy albo wałki z TFa. LGC106970 są nic nie warte w UK i nikt ich nie traktuje jako modyfikacje, szczególnie, że w praktyce różnica jest nieznaczna względem LGC10201. Nie wspominając o fakcie, że każdy Rover od 1998 takowe posiada.