FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: barton w Listopad 05, 2011, 20:48:08 pm
-
silnik z pompą wody - monowtrysk boscha
chłodnica 125p
nagrzewnica starego typu z zaworem
zbiornik przelewowy starego typu
Reduktor planuje umieścić żeby był blisko wtrysku.
Nie bardzo mi pasuje ciągnąć przewody wodne ze standardowego miejsca (wyjście z głowicy-nagrzewnica)
Biorąc pod uwagę że monowtrysk ma ogrzewanie kolektora ssącego to czy nie moge trójnika włożyć między pompą wody a kolektorem ssącym? Jeśli tak to traktować to jako zasilenie reduktora czy powrót ? pod co podpiąć drugi wąż?
PS: z rozbiórki caro plusa mam dolny wąż chłodnicy (pompa-chłodnica) z wyjściem na zbiorniczek wyrównawczy "ciśnieniowy" - może jego wykorzystać jako powrót lub zasilenie reduktora?
-
Nie dawaj trójnika tylko z pompy bezpośrednio do reduktora a z niego do kolektora
-
wyjście wody z kolektora spinasz z parownikiem, drugie złącze parownika podpinasz do pompy wody
żadnych trójników nie trza
-
czy dobrze zrozumiałem
przewód pompa wody - kolektor ssący przecinam i w niego szeregowo wpinam reduktor ?
-
Dokładnie
-
przyjmuje za pewnik
ale jedno pytanie... czy to że z kolektora nie ma "powrotu" nie jest dziwne ? :)
ja to rozumuje tak że z pompy wyjdzie gorąca woda - ogrzeje reduktor, wyjdzie z reduktora, wejdzie w kolektor... i co dalej ?
-
a dalej wchodzi do głowicy
-
oo... już mi lepiej
dzięki za pomoc <ok>
-
pompa tym króćcem zasysa wodę, a nie wypompowuje.
woda wychodzi z głowicy, przechodzi przez kolektor i wchodzi do pompy.
-
Wiedziałem że przekombinowałem :p
-
najprosciej wlasnie z kolektora na parownik i dalej z parownika do obudowy termostatu,
ale w plusie mozna dac lepiej ,czyli szeregowo z nagrzewnica - tylko jakos nie moge sie zebrac,zeby przepiac u siebie :p
-
Gdzie chcesz umieścić parownik ?
Oczywiście wiesz że musi być NIŻEJ niż zbiorniczek wyrównawczy ?
-
Gdzie chcesz umieścić parownik ?
Oczywiście wiesz że musi być NIŻEJ niż zbiorniczek wyrównawczy ?
Montuje z przodu na fartuchu obok swiateł ze tak powiem pomiedzy chlodnica a silnikiem, reduktor jest w polowie wysokosci chlodnicy wiec jest zawsze zalany a przewod doprowadzajacy gaz do parownika jest stosunkowo krótki
-
Gdzie chcesz umieścić parownik ?
Oczywiście wiesz że musi być NIŻEJ niż zbiorniczek wyrównawczy ?
Ja u siebie prze 2 lata odkąd kupiłem polda (1.6 GSI) i za nim wymieniem silnik miałem zamontowane parownik na mocowaniu poduszki amortyzatora, więc raczej na równi ze zbiorniczkiem, jak nie trochę i było wszystko ok. A teraz 1.4 mam wpięte szeregowo w obieg ogrzania wnętrza i też jest ok, a właściwie znowu będzie gdy zamontuje inną obudowę termostatu bo auto jest przez tą pierdołę nie jeżdżące.
-
Gdzie chcesz umieścić parownik ?
Oczywiście wiesz że musi być NIŻEJ niż zbiorniczek wyrównawczy ?
Nie wymyslaj głupich teorii. U mnie jest wyżej i nie ma z niczym zadnego problemu
-
parownik ma byc nizej ,jak sie nie chce miec problemow w odpowietrzeniem parownika,
jak komus wystarczy ,ze jest zalany tylko do polowy plynem ,albo ze ogrzewaja go pary plynu ,to moze i na dachu montowac
-
sam sie odpowietrza....
-
z tym, że nie koniecznie...
trzeba kilka razy w życiu zalewać układ chłodzenia z parownikiem żeby się o tym przekonać i potem dopiero mieć pomocne opinie...
-
na poprzednim 1.5 srednio co 3-4 dni dolewałem litr wody wiec wiem czy bedzie działało czy nie - nie było żadnego problemu