FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: RSilak w Listopad 08, 2011, 21:18:44 pm
-
W związku z tym że w moim Poldoroverze brakuje wolnych obrotów zmieniłem już przepustnice itp co jest związane z obrotami. Wpadłem na pomysł, a może już ktoś to praktykował, mianowicie chodzi o krokowiec i przepustnice z Land Rovera/Rovera. Dokładnie chodzi mi o to żeby założyć przepustnice z TPS z plastikowego kolektora, i wspawać kryzę/dorobić otwory w Poldoroverowym kolektorze ewentualnie wspawać nakrętki ogólnie dorobić mu mocowanie. Teraz kwestia sterowania, czy komp Poldoroverowy ogarnie krokowca z plastikowego kolektora? bo o TPS nie myślę bo jest taki sam jak w Polonezie. Co szanowne grono forumowiczów na ten pomysł?
-
TPSa ogarnie. Przepustnica jest lipna bo ma 48mm, a Poldoroverowa 56mm. A krokowiec nie będzie banglał. W Roverze masz kanał obejściowy (odwrotna zasada działania w stosunku do Poldorovera).
Przykładowo :
Im cieplejszy silnik tym w Poldoroverze silnik coraz bardziej chowa trzpień, by zmniejszyć uchylenie przepustnicy, natomiast w Roverze krokowiec coraz bardziej wysuwając "trzpień" zmniejsza "okno" kanału obejściowego.
Ja tam zamiast wymyślać takie rzeźby zrobiłbym obecne graty na tip top. Podstawowa sprawa TPS, czujnik temperatury silnika, czyszczenie przepustnicy (m.in kanalika obejściowego) oraz regulacja krokowca. Może wiązka silnika gdzieś nie kontaktuje i jest problem. Ja jakoś nie mam żadnych problemów z wolnymi obrotami...
Przed swapem czujniki posprawdzane, wiązka rozpleciona z izolacji i sprawdzona. Warto było. :-)
-
To że średnica mniejsza nie przeszkadza jak dla mnie bo i tak mam palnik od gazu. Czyli jak dobrze rozumiem, przy zamkniętej przepustnicy w plastikowym kolektorze, jest oddzielny kanał do sterowania ilością powietrza na wolne obroty?
-
jest oddzielny kanał do sterowania ilością powietrza na wolne obroty?
Tak.
Szukaj przyczyn w obecnym stanie rzeczy...
-
Szukaj przyczyn w obecnym stanie rzeczy...
obecy stan rzeczy doprowadza mnie do pasji...
-
Myślę że jeżeli zmiana przepustnicy i krokowca nie dała rezultatów to problem leży gdzie indziej, a wkładanie niekompatybilnej przepustnicy i silnika krokowego tylko przysporzy dodatkowych kłopotów i już w ogóle nie ogarniesz wolnych obrotów.
-
Myślę że jeżeli zmiana przepustnicy i krokowca nie dała rezultatów to problem leży gdzie indziej, a wkładanie niekompatybilnej przepustnicy i silnika krokowego tylko przysporzy dodatkowych kłopotów i już w ogóle nie ogarniesz wolnych obrotów.
Czemu niekompatybilnej? To że ma mniejszą średnice to nie gra większej roli bo i tak mam palnik od gazu a on ma o wiele mniejszą średnice niż oryginalna przepustnica. Silnik krokowy też można zamontować w taki sposób żeby był kompatybilny. Jeśli tylko komputer da radę to ogarnąć to nie będzie problemu. Mam już pomysł jak to zrobić tylko zostało to zrealizować :]
-
Komputer nie ogarnie tego krokowca. Zrób to co masz na tip-top i nie kombinuj.
-
No to można spróbować podmienić kompa na jakiś inny z 1.4 bez immo, który chodził z takim krokowcem. Albo pofatygować się i zdjąć immo.
Panowie, nie piszcie, że się nie da. Podpowiedzcie chłopakowi jak ma kombinować żeby osiągnął cel. Może akurat się uda i będzie to dobre rozwiązanie.
-
Taki krokowiec jest dopiero w MEMSie 1,9 więc będzie to wymagało zmiany wiązki. Imho operacja nieopłacalna (wiązka, krokowiec, koło zamachowe, przepustnica + komp, no i zdjęcie immo z niego to ok. 400zł), tylko po to by mieć wolne obroty i przy okazji mniejszą przepustnicę. No i dochodzi super robota ze zmianą zamachu na 34-4...
Jeśli chodzi o stan obecny - zakładając, że komp, krokowiec, TPS i czujnik temperatury wody jest ok, to zakupiłbym drugą wiązkę, ew. unieruchomił auto, wyciągając obecną. Rozwinął z izolacji i posprawdzał, bo być może problem tworzy jakiś przetarty/załamany przewód. Przewody od krokowca mogą się przetrzeć obok dolnej rury chłodzenia, gdzie stykają się z fartuchem.