FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Rafał w Listopad 09, 2011, 09:34:09 am
-
Siemka.
Czy ktoś wie jaki gwint ma ten czujnik odpowiadający za wskazania temperatury?
http://motoallegro.pl/czujnik-temperatury-polonez-rover-214-414-mg-bytom-i1867944104.html
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=26498.0
-
Dziękować. Coś udało mi sie znaleźć w katalogu. Trochę inaczej wygląda niż oryginał, ale zasada działania raczej taka sama. Jak przetestuje to podzielę się opinią.
-
Trochę inaczej wygląda niż oryginał, ale zasada działania raczej taka sama. Jak przetestuje to podzielę się opinią.
Jezeli na czujniku jest wybite FCTW z numerem(chyba 12 jezeli mnie pamiec nie myli) to jest to czujnik jaki potrzebujesz tj do silnika rovera z poldkowym wskaznikiem temperatury
-
Do poldorovera jest
FCTW-15
wg http://prasmet.com/34-czujniki-temperatury-cieczy/
Napięcie Pracy
[V] Zakres temperatur [°C] Oznaczenie gwintu Rozmiar sześciokąta kołnierza
12 40...130 gw. szcz. 1/8”x27 19
Niestety koszt nowego to ~30zł.
-
2) Czujnik Rovera 1.4 z gwintem 5/8x18 UNF
W takim razie w linku, który podał Buźka, jest błąd ?
Niestety koszt nowego to ~30zł.
Masz gdzieś dostępne takie czujniki ? U mnie w mieście niestety nic... Dlatego szukam jakiegoś zamiennika.
-
Google:
http://www.sklep.agro-star.com.pl/?s=store&path=213&id=3490&action=details (http://www.sklep.agro-star.com.pl/?s=store&path=213&id=3490&action=details)
http://www.tubek.pl/magazyn/polonez.htm (http://www.tubek.pl/magazyn/polonez.htm) ich allegro: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=14446803 (http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=14446803)
Jak tutaj nie znajdziesz to daj znać, zadzwonię do sklepu w którym kupowałem swój czujnik. Stary po (najprawdopodobniej) 15 latach dostawał dziwnych przerw - raz kontaktował raz nie.
Nie wiem skąd Elwood wziął te wymiary gwintu, opieram się na prasmecie.
-
W sklepie "Tubek" już nie ma. Wykupiłem ostatnie dwie sztuki po 7zł. :D
-
Gwint na tym czujniku wygląda identycznie jak M10x1.25.ja miałem swego czasu zamontowany zwykły czujnik z OHV i pokazywał praktycznie tak samo.Przegwintowałem tylko otwór na odpowiedni wymiar i wkręciłem.Teraz mam znowu orginalny,wkręcony w redukcję wkręconą w tą obudowę (trójnik).Zawsze mogę wrócić do tego z ohv <lol> <lol> A taka ciekawostka,czujnik z ohv pasuje idealnie w miejsce czujnika temperatury na komputer,gwint jest ten sam.Raz kupiłem sobie nowy czujnik na komputer,ale okazał się jednak inny,bo miał złe parametry i na zimnym silniku mi ciężko palił.Oprócz tego,miał inny gwint,idealnie taki,jak poldoroverowy czujnik na wskaźnik.Swoją drogą,to fabryka mogła już zamontować typowy czujnik na wskaźnik,a nie bawić się w eksperymenty z innymi.Tam jest wystarczająco dużo miejsca na większy otwór,ma nawet jeśli nie,to zawsze można był odpowiednio przygotować odlew,bo i tak te trójniki są inne niż w roverach :-)
-
Ale nie jest to odlew by FSO. W starszych Roverach, a konkretnie jeszcze z MEMSem 1,6 i przepustnica z 2.0 T16 był właśni taki trójnik.
-
A to tego nie wiedziałem.Sugerowałem się zdjęciami nowszych silników 1.6 lub 1.8,gdzie ten trójnik jest zupełnie inny.Myślałem,że to dorobili specjalnie do poldka.Niemniej,można nagwintować i wkręcić zwykły,oczywiście to ostateczność :-)
-
Nie wiem skąd Elwood wziął te wymiary gwintu, opieram się na prasmecie.
Z neta i zastanowiło mnie to. Najprawdopodobniej jest to bład który rozmarza sie przez pączkowanie i co gorsza zaden nie jest prawdziwy !!!.
Według tej tabeli :
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=gwinty%20calowe%20unf&source=web&cd=2&ved=0CCwQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.argip.com.pl%2Fargipstuff%2FKatalog%2F083.pdf&ei=b7S7TqPtIYLsOa6s6bgI&usg=AFQjCNFoXZR5m2qb2knplf_yr6tzKgVR5A&sig2=OsQLhjdy_g682YPhhuE3uQ&cad=rja
to 1/8 cala w mm to rozmiar okolo M4 (3,175mm)
5/8 cala w mm to rozmiar okolo M20 (15,875)
pierwszy stanowczo za mały, drugi stanowczo za duzy, a według mnie prawdziwy wymiar raczej to 3/8 cala co daje metrycznie 9,525mm a to juz daje bardzo bliski wymiar M10 z gwintem drobnozwojnym- na tyle bliski ze bez problemu sie wkreca zamiennnie , zwłaszcza jezeli rozmiar czujnika jest zrobiony na maszynie w lekkim minusie w stosunku do załozonego wymiaru. Z tym ze Jimo ma racje na opakowaniu czujnika jest podane 1/8”x27- to akurat pamietam i podawałewm dane z kartki czujnika gdzies na forum
-
Ale nie jest to odlew by FSO. W starszych Roverach, a konkretnie jeszcze z MEMSem 1,6 i przepustnica z 2.0 T16 był właśni taki trójnik.
We Freelanderze 1.8 '98r. jest też taki trójnik.