FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Listopad 19, 2011, 21:35:53 pm
		
			
			- 
				powitac, mam zamiar wpakowac sobie dodatkowe wskazniki, vacu voltomierz i cisnienia oleju. 
z 2 dam sobie rade. a jak podlaczyc ten od oleju. Bo w plusie nie ma nic pod co mozna by to podpiac. mechanior mowil ze w caro minusie jest inne podpiecie filtra i jakos cos mozna przelozyc i gotowe. 
			 
			
			- 
				musisz użyć trójnika i redukcji
			
 
			
			- 
				A trójnik od starych OHV na gaźniku? Można by go wkręcić w blok w miejscu zwykłego czujnika.
Ten trójnik miał oryginalnie czujnik ciśnienia dla kontrolki i drugi w formie "gruszki" dla wychyłowego wskaźnika ciśnienia oleju ;)
			 
			
			- 
				W moim przypadku mam wkręconą gruchę z dwoma wyjściami. Jutro mogę Ci foto zrobić. Chyba jest do dostania.
			
 
			
			- 
				Trójnik od OHV "GLE" jest do dostania na każdym szroto-złomie.
			
 
			
			- 
				ok poprosze fotosa Pany :D
Czyli szukac trojnika ? moze kto ma na zbyciu?
			 
			
			- 
				Jeżeli masz taki zestaw to jeszcze redukcja Ci będzie potrzebna http://allegro.pl/cisnienie-oleju-wskaznik-auto-gauge-seria-smoke-i1924044609.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f48db0e119aa904d.html
			 
			
			- 
				Mam taki jak na aukcji widać.
			
 
			
			- 
				tam jest gwint 1/8 27 (jak mnie pamięć nie myli ) jest to chyba odpowiednik M10x1,25
czujnik PN ma M12x1,5
			 
			
			- 
				mam prducenta Jom, ale te same czesci z taka baniuszka. 
			 
			
			- 
				A że tak z lekka za otuję... fabrycznie podpięcie pod wskaźnik ciśnienia oleju jest wkręcany pod kolektorem ssącym razem z czujnikiem ciśnienia :?: Miałem ta w Abisexie, ale widzialem np caro GLE gdzie ta grucha była wkręcona w podstawę filtra. Jakieś home made :?:
			
 
			
			- 
				było tak i tak 
			
 
			
			- 
				Czyli jak to najszybciej najprosciej zrobic??
			 
			
			- 
				Odswiezam kotleta. Moze macie ten trójnik czy cos do dostania, bo nie moge nigdzie tego ogarnac.
I jakie przewody do tego dobrac?
			 
			
			- 
				Chyba nie wmontuje tego wskaznika w tym roku. Nie ma nigdzie tego trójnika itp, nie mozna dostac, Kufaaa jak to podpiac pany ?? <mysli> <mysli>
			
 
			
			- 
				Bez niego niestety nic nie zrobisz...
			
 
			
			- 
				[OT]po co Ci voltomierz ? nie lepiej temp oleju ?
			
 
			
			- 
				
[OT]po co Ci voltomierz ?
1. Bajer 
2. W razie awarii altka/regulatora jesteśmy to w stanie szybko wykryć.
			 
			
			- 
				
2. W razie awarii altka/regulatora jesteśmy to w stanie szybko wykryć.
wrzuć multimetr za 10 zł do bagażnika osiągniesz taki sam efekt ;) .  IMO vacuometr to też "bajer" który dodatkowo w polonezie będzie bił po oczach swoim bajeranctwem... . cisnienie oleju , temp oleju , temp wody ok  te rzeczy warto zamontowac w aucie 
			 
			
			- 
				Ja tam mam waku, voltomierz i ciśnienie oleju - waku bo fajnie wskazówka lata wte i wewte, voltomierz bo lubię prąd a ciśnienie oleju bo nie ma oryginalnie w plusach :)
			
 
			
			- 
				to samo co kolega wyzej, Poprostu mam i chce wmontowac. 
			
 
			
			- 
				Chlopyy jeszcze taka sprawa bedzie dzialal wskaznik oleju jak podlacze go pod ta ori polonezowska gruszke co jest wkrecona kolo filtra? czy musze dac ta co byla w zestawie ze wskaznikiem??
i czy dac nowy filtr oleju czy wykrecic stary i wkrecic w to mocowanie?
			 
			
			- 
				wróżki na forum nie ma, nie wiadomo jaką charakterystykę mają czujniki. montuj tą z zestawu.
			
 
			
			- 
				Bede musial tylko redukcje kupic, niby wkreca sie w otwor ale nie jest na koncu taka stozkowa. i jest na klucz 13 a ori jest na 22 i przylega idealnie. a ta redukcja nie :(
Moze wrozki nie ma ale moze ktos to sprawdzal. Jutro sam se sprawdze :)
			 
			
			- 
				Odkopię temata, mam zamiar dołożyć sobie kilka wskaźników, stąd zapytanie do Szanownych Kolegów: miał ktoś do czynienia z produktami pt."auto gauge"? wiem że są dość tanie i jestem ciekaw czy są chociaż równie dobre jak tablica wskaźników w Polonezie, czy raczej nie...
			
 
			
			- 
				mam zestaw trzech od jakichś 3-4 lat i wszystko działa
			
 
			
			- 
				Również posiadam trzy wskaźniki z AG - woltomierz sprawdzany z kilkoma miernikami - ładnie pokrywa wskazania. Waku raczej działa poprawnie choć tu dokładność wskazań nie jest aż tak istotna. Ciśnienia oleju WCIĄŻ nie mam czasu podpiąć.
			
 
			
			- 
				Jak już tak pytamy o wskaźniki. Ktoś coś wie o jakości wskaźników, które na allegro są opisywane jako VDO LOOK ? Całkiem fajnie klasycznie wyglądają i mam w planach zainstalować sobie takie...
			
 
			
			- 
				Mam vacu z autogauge i poki co bangla jak fabryka.
			 
			
			- 
				kumpel ma 6 wskaźników w Probe i wszystkie AutoGauge i śmigają elegancko nie ma problemów z nimi.
			
 
			
			- 
				Wsio juz mam do montażu, tylko powiedzcie pod co podpiac oswietlenie by wlaczaly sie razem ze swiatlami postojowymi?? Wpiac sie w kostke przycisku czy w skrzynie bezpiecznikow?? 
			
 
			
			- 
				Można pod podświetlenie zapalniczki.
			
 
			
			- 
				Wracając do jakości ag to na racingforum ostro po nich jadą.
Sam się zacząłem zastanawiać, zwłaszcza że mnie interesował wskaźnik EGT, a to już droższa zabawka...
			 
			
			- 
				mnie właśnie przyszła fajna paczuszka wskaźników,
obrotek z shift light + ciśnienie oleju+ temp. wody+temp oleju
do tego afr 
i vacuu
na egt niestety zabrakło kupie jak będę kładł turbo
			 
			
			- 
				
Wracając do jakości ag to na racingforum ostro po nich jadą.
Wyglądają na solidne. Problem mam z nimi jeden - vacu świeci jaśniej niż pozostałe dwa... dziwne
			 
			
			- 
				pod zapalniczke ok. ale che by sie wlaczaly razem jak wlacze swiatla. to moze plus pod zapalniczke a mase pod koske z przycisku. ale tam ciagle jest masa wiec beda
 swiecic caly czas
			 
			
			- 
				Ja się wpinałem pod stacyjke
			
 
			
			- 
				
Ja się wpinałem pod stacyjke
hmm tez nad tym mysle tylko prosze napisz chociaż co  jak itp. dla mnie i dla potomnych
			 
			
			- 
				
pod zapalniczke ok. ale che by sie wlaczaly razem jak wlacze swiatla. to moze plus pod zapalniczke a mase pod koske z przycisku. ale tam ciagle jest masa wiec beda
 swiecic caly czas
W "minusie" podświetlenie zapalniczki nie włącza się razem ze światłami?
Ja bym się podpiął np pod podświetlenie "strzałek ogrzewania".
			 
			
			- 
				ja mam plusa
			
 
			
			- 
				Podświetlenie zegarów po włączeniu zapłonu czy świateł?
			
 
			
			- 
				w sumie to obojetne. 
mozecie napisac te dwa sposoby. pasuje mi bardziej pod stacyjke, tak aby swiecily, a po zgaszeniu silnika zgasly
			 
			
			- 
				Bierzesz miernik i sprawdzasz na którym przewodzie w kostce stacyjki pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka
pół roboty za tobą i teraz albo wepchniesz przewód w kostkę albo lekko nacinasz instalacje i lutujesz swój przewód 
			 
			
			- 
				ok ok sprobuje. dzieki
			
 
			
			- 
				zrob se najlepiej przekaznik  i wtedy bedziesz mogl nastepne bajery sobie podpinac po stacyjce. U siebie podpialem przekaznik pod zapalniczke a jego sterowanie pod podswietlenie.
			
 
			
			- 
				Panowie.
Po co kombinować jak są gotowe rozwiązania. Nie wyważa się otwartych drzwi...
http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_filtr_oleju-38.html
Albo montujecie tą podkładkę albo warto poszukać wspornika alternatora od Caro - poniżej roku 94.
			 
			
			- 
				
Panowie.
Po co kombinować jak są gotowe rozwiązania. Nie wyważa się otwartych drzwi...
http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_filtr_oleju-38.html
Albo montujecie tą podkładkę albo warto poszukać wspornika alternatora od Caro - poniżej roku 94.
AlexT najpierw przeczytaj caly temat zanim cos tam nadziergasz. bo juz dawno nabylem wspornik altka od Gle.  Dalszy ciag tematu dotyczyl podlaczenia podswietlenia
:)
			 
			
			- 
				
w sumie to obojetne. mozecie napisac te dwa sposoby. pasuje mi bardziej pod stacyjke, tak aby swiecily, a po zgaszeniu silnika zgasly
najszybciej weźmiesz z konektorów od podświetlenia hydrokorektora. nie trzeba pruć instalacji, wystarczy zrobić sobie przewody z konektorami rozgałeziające lub zastosować takie konektory
(http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/45/11/54/2045115468)
			 
			
			- 
				w wiązce radia jest taki żółty kabelek na którym przy zgaszonych światłach pozycyjnych jest masa a przy włączonych plus. jest to wyjście na podświetlanie radia (jeśli radio ma takową funkcję) i można z niego wziąć zasilanie na wskaźniki. Tylko wtedy podświetlenie będzie razem ze światłami pozycyjnymi więc przy wyłączonym zapłonie pewnie też...
			
 
			
			- 
				Dla mnie koniec tematu, wsio dziala. 
Ewentualnie jak ktos ma jakies pytanie moze sie podpiac.