FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ondre82 w Listopad 22, 2011, 15:07:02 pm
-
Dziś jadąc z pracy zauważyłem że auto mi słabnie, po dodaniu gazu jeszcze bardziej go muliło. Silnik chodzi bardzo nierówno z tendencją do gaśnięcia, słychać taki bulgot, wydaje mi się że coś chyba z zapłonem. Przyniosłem od kolegi cewkę, moduł podmieniłem i to samo. Teraz nie wiem w co łapy wsadzić na świece też patrzyłem, kable w maju wymieniane, jakie są objawy gdy pada przewód moduł - rozdzielacz bo jego jeszcze nie sprawdzałem, albo co może jeszcze sprawdzić, proszę o jak najszybsze podpowiedzi bo jutro do roboty musze jakoś dotrzeć. Polonez caro 94r gaźnik
-
zielony kabelek?
-
jeszcze go nie sprawdzałem
-
Najczęstsza przyczyna niedomagań zapłonu to ten właśnie "magiczny" kabelek, przetarty, załamany, czy coś w tym stylu i już są problemy. Jak masz inny to spróbuj podmienić, jak nie to wyjmij stary i go dokładnie obejrzyj.
-
podmieniłem już moduł, cewkę i ten zasrany kabel i nic. Auto już jak zapalam to dziwnie kręci coś jakby aku był słaby, ale nie jest. Po odpaleniu chodzi nierówno i trzęsie całą budą, siedząc w środku ma się wrażenie jakby wszystko się ruszało ręce mi opadają już, dziwne że stało się to tak nagle w czasie jazdy
-
jak trzęsie cała buda możliwie ze nie chodzi na wszystkich cylindrach. Sprawdź świece i kable wysokiego napięcia, bo dzisiaj produkują bardzo lipne kable... jeżeli nie kable i świece to sprawdź kopułke i palec. Następnie przewód ekranowy ten zielony on najczęściej urywa się przy aparacie zapłonowym
moduł raczej nie mógł by paść bo jak jest moduł uszkodzony to silnik nie chce palić a cewka rożnie jest albo ma takie szarpanie i żabki od prędkości obr 2500 w górę, iskry po całej komorze silnika lub wo gule nie pali ale od tego jest miernik by dokładniej sprawdzić
-
jechałeś na etylinie czy na gazie? bo przyczyny mogą być różne.
-
Włożyłem cały komplet zapasowych świec i nic to nie dało, po ujechaniu kilkunastu metrów słychać jakby metaliczny dzwięk gdzieś w środku, przeraża mnie to już powoli, nie wiem czy to w silniku czy gdzie indziej
-
zarówno na gazie jak i na benzynie chodzi tak samo ciulowo
-
to najpierw zlokalizuj stuki.... śrubokręt do ucha i jazda :D
-
tłucze w aparacie zapłonowym, po zdjęciu kopułki widzę że palec wytarł jeden ze styków kopułki na tyle że wyżłobił w styku dziurę, po zdjęciu palca widzę że dwie sprężynki są inne czyli jedna jest cieńsza i stawia jakiś opór a druga jest grubsza i nie stawia praktycznie żadnego oporu. Chyba tak nie ma być, może przez to kopułka taka zjechana. Zastanawia mnie jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu jak go sprawdzić, po dmuchnięciu w węzyk chyba ma być słychać jakiś stuk a tak nie ma
-
podciśnieniowy regulator działa na "podciśnieniu" a nie nadciśnieniu
jak chcesz spr to wciągnij powietrze to ośka powinna się przesunąć po 2 rozpoznasz czy membrana jest pęknięta po wytworzeniu podciśnienia
daj fotki tego aparatu... zobaczymy co z nim nie tak
-
po zdjęciu palca widzę że dwie sprężynki są inne czyli jedna jest cieńsza i stawia jakiś opór a druga jest grubsza i nie stawia praktycznie żadnego oporu. Chyba tak nie ma być, może przez to kopułka taka zjechana.
tak ma być, jedynie jeśli sprężynki są zajechane, to będziesz miał zbyt wyprzedzony zapłon.
co do wytarcia kopułki, to albo była krzywo zamontowana, albo wałek w aparacie jest skrzywiony, styki powinny być wytarte w miarę równomiernie.
-
jedna sprężynka jest bardziej naciągnięta, ta druga w ogóle nie jest, mam ją wymienić bo chyba taka nie ma być
-
zrób zdj
-
a kable zapłonowe sprawdziłeś? u mnie było to samo i pracował bardzo nieregularnie aż zgasł. Po wymianie kabli jak ręką odjął.
-
wymień cały aparat, albo chociaż podmień i bedzie wiadomo na 100%
-
Tak jak pisał maciejowski, z tymi sprężynkami, to jest normalne i tak ma być. Sprawdź zapłon.
-
Pany, wyciągnąłem aparat i zobaczyłem na wałku pierścień plastikowy który jest uszczerbany (na zdjęciu to widać), moje pytanie jest czy miało to wpływ na awarię aparatu i czy mogło zrobić jakieś spustoszenie w silniku. Czy założyć z powrotem ten aparat, bo już sam nie wiem co robić.
(http://images50.fotosik.pl/1241/2ef27e7cdd3688a8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2ef27e7cdd3688a8)