FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: jondrownik w Listopad 23, 2011, 23:33:50 pm
-
Mam pytanie jestem na kupnie silnika 1.6 do poldka.
http://moto.allegro.pl/polonez-caro-1-6-96r-silnik-kompletny-wart-uwagi-i1925526595.html (http://moto.allegro.pl/polonez-caro-1-6-96r-silnik-kompletny-wart-uwagi-i1925526595.html)
Moje pytanie czy przerobie to na GLE na gaźnik.
Ktoś mi powiedział że się nie da.
Czytałem różne wątki na tym forum i podobno się da.
Więc już zgłupiałem. Czy wszystkie silniki OHV FSO które były montowane do Poloneza można przełożyć na GLE.
Czy są wyjątki ,pomijając K16 Rover`a.
Mam wersje CARO 91r. z LPG.
Gdybym kupił cały samochód przełożyć instalacji się nie da, sprawa legalizacji.
Dlatego pomysł zostawienia na gaźniku.
-
Ktoś nie ma racji.
Wątki na tym forum mają rację.
Bez problemu.
-
czy przerobie to na GLE na gaźnik
Przerobić da się wszystko na wszystko :)
Tu największym problemem będzie napęd dla aparatu zapłonowego i pompki paliwa - nie wiem czy KAŻDY 1.6 ma możliwość bezproblemowego wsadzenia wyżej wymienionych żeby działało. Niech się wypowie znawca GLE.
-
tu nie ma żadnych przeróbek tylko p&p. Ja miałem Poldka GLE z silnikiem GLi 97r jedynie co będziesz potrzebował
to mocowanie aparatu taka rurka (jak masz GLE lub SLE powinieneś ją zobaczyć), aparat zapłonowy z 1.6, gaźnik 1.6 i kolektor ssący. Jeżeli chodzi o pompe paliwa to lepiej zastosować elektryczna jest bardziej wydajna niż mechaniczna
-
GLI Bosch i od GSi nie da się przerobić na Gle gaźnik owszem da się założyć, ale nie założymy mechanicznej pompy paliwa i aparatu zapłonowego z powodu braku krzywek na wałku rozrządu.
-
kazko skoncz pierogi.... nie ma krzywek na wałku w miejscu gdzie jest naped aparatu tylko zebatka.
-
aparatu zapłonowego z powodu braku krzywek na wałku rozrządu.
taa..., a pompa oleju to się siłą woli napędza.
skończ pierdolić głupoty!
-
pompa jest napedzana za pomoca trzpienia który współpracuje z wałkiem
-
miałem 1.5 gle w dawcy był 1.6 gli przerzuciłem osprzet, aparat zapłonowy pompke paliwa i wszystko działa i jeżdzi. A krzywek to niektórzy w mózgu nie mają...
-
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości.
Silnik kupuje 1.6 GLI na Abimexie.
W Poldolocie mam 1.5 GLE więc wszystko co potrzebne mam.
Właśnie zastanawiałem się nad elektryczną pompą paliwa. Ale będzie mały problem w gaźniku mam zaślepiony powrót paliwa do baku.
-
I aparat jest chyba inny do 1,6
-
W Poldolocie mam 1.5 GLE więc wszystko co potrzebne mam.
Właśnie zastanawiałem się nad elektryczną pompą paliwa. Ale będzie mały problem w gaźniku mam zaślepiony powrót paliwa do baku.
W razie czego mam kompletny dolot z GLE, pompkę paliwa, aparat zapłonowy... wsio z 1.6 gdyby okazało się, że coś Ci nie pasuje - jak to krzycz Ci podeślę za wynagrodzeniem :)
-
Jak wyżej- zakładaj śmiało. Do silnika z aukcji spokojnie zwykłą pompkę z gaźnikowca możesz zapodać. Ja dawałem elektryczną, tyle że blok był z gsi, a tam po prostu już dziury pod pompkę nie ma. Ja kombinowałem z taką od wtrysku, ale jak chcesz elektryczną mieć to najprościej dedykowaną do gaźnika nabyć. Jest tego wysyp na alledrogo.
Aha- co do powrotu to można pokrywkę starego typu z króćcem powrotnym wrzucić, albo trójnik jakiś przed gaźnikiem, tylko średnicę odpływu mniejszą zrobić.
-
nie tylko aparat jest inny ale gaźnik też
-
Tak. Aparat dla 1.6 różni się charakterystyką wyprzedzenia- tzn ciężarki/sprężynki pod palcem musi inne. Co nie znaczy że nie będzie działał. Gaźniki dla AB i CB są prawie identyczne pod względem parametrów, więc po regulacji pod nowy silnik nie przewiduję problemów.
-
Zwłaszcza do gazu nie ma co się gaźnikiem za bardzo przejmować...
-
wystarczy ustawic dobrze zapłon i nie ma różnicy w jeżdzie
-
Miałem 1,5 GLE, jak się skończył to wpakowaliśmy 1,6 GLE. Latał na aparacie i gaźniku z 1,5.
-
Troche odkopie trupka.
Pisalem kiedys juz ale nie uzyskalem opini i nie moge znalesc tematu, mam 1.6 Gle po kapitalce, sam silnik bez osprzetu, aparatu itp, a w aucie 1,6 Boscha, jak czytalem to nie bedzie to latalo po ala swapie? ewentualnie kolektory dolotowe z wtryskiem z gli do gle??
nie znam sie na mechanice, ale szkoda by silnik sie marnowal, i szkoda kasy wydac na 1.4 jak diabeslki gaznior w garazu
-
A chcesz miec w aucie wtrysk czy gaźnik ? Jak gaźnik to większych problemów nie widzę, poprostu wsadzasz silnik, podpinasz wszystko i jeździ ;) A jak chcesz do gaźnikowca załozyc wtrysk to musisz zmienic kolo pasowe, pozaslepiac niepotrzebne otwory i tez powinien chulac ;)
-
wlasnie nie wiem jak rozwiazac te sprawe, chcial bym latac chyba na gazniku, wiec pompa cewki i aparat zaplonowy, ale co z ta kabelkolagia
-
jak chcesz latac na gaźniku żarówka z dwoma przewodami w dłoń i szukasz napięcia po stacyjce, u Zacka wyprowadziłem chyba ze środkowego pinu zasilania cewek boszowskich, co podłączyć.... tu jest sprawa prosta podłączasz moduł zapłonowy, z jednej strony przychodzi kabelek od aparatu zapłonowego (z powodu koloru ekranu zwany zielonym kabelkiem), z drugiej strony podłączasz cewkę masz tam dwa przewody, jeden zasilający po stacyjce i jeden do podawania impulsów z modułu (do niego też podłączasz przewód obrotomierza, i jeżeli posiadasz gaz przewód odpowiadający za przełączenie elektrozaworów w przypadku braku pracy silnika na włączonym zapłonie), muszę zerknąć który pin gdzie ale podam Tobie później jak zleze do samochodu, na cewkę podajesz napięcie po stacyjce, przykręcasz cewkę do budy to samo moduł