FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Młody# w Listopad 30, 2011, 01:57:45 am
-
Powiedzcie mi taka rzecz. Otóz na moscie od spodu są wybite jakies cyferki, która oznacza przełozenie ? i jak to wogole odczytać?
-
Cyferki wybite "na zewnątrz" mostu,to po prostu kolejny numer seryjny mostu.Jeśli chcesz odczytać przełożenie,to musisz odkręcić dekiel na moście i poszukać cyferek wybitych na kole talerzowym.Tam jest oznaczenie przełożenia :-)
-
Nie do końca jest tak, jak pisze Buźka.
W zależności od tego w jakim stanie są wybite cyfry po kilku latach. Generalnie zasada jest taka, że 4 ostatnie cyfry oznaczają przełożenie mostu. Pomiędzy nimi znajduje się ukośnik ( / ) rozdzielający informację o ilości zębów kół. Można w ten sposób przełożenie swego mostu dzieląc liczbę większą przez mniejszą (np. 43/11 = 3,90(90)) pod warunkiem, że nikt wcześniej nie zmieniał przełożenia - ale takie sytuacje zdarzają się wybitnie rzadko. Fabryka stosowała również inną metodę - wymalowywanie przełożenia w postaci liczby zębów kół białą farbą na obudowie mostu - nie znam zasady jaką kierowano się w mazaniu cyfr farbą.
-
Jakby nie było,to najlepszą metodą jest odkręcenie dekla i sprawdzenie "wzrokowe" jakież to cyferki są wybite na kole.Wtedy mamy czarno na białym.W Morawskim jest tylko napisane lakonicznie "numer tylnego mostu wybity na obudowie tylnego mostu" :P
-
ja osobiscie spotkałęm sie z tym ze prócz nr seryjnego tak jak pisze Jimo ostatnie 4 są przełozeniami tylnego mostu to te liczby są nieco wieksze od pozostałych z czego sie,ładnie wyrózniają do odczytu
-
Pstryknąłem fotkę mojego mostu ze starego roverka.Faktycznie,są tam dodatkowe cyferki,oznaczające przełożenie.Jakoś nie zwróciłem na to uwagi,kiedy go rozbierałem,ale oczywiście nie gwarantuje to zgodności z zawartością mostu,bo ktoś mógł wymieniać "flaki" :P :P
(http://img835.imageshack.us/img835/2994/obraz001vt.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/835/obraz001vt.jpg/)
(http://img3.imageshack.us/img3/5293/obraz002tc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/3/obraz002tc.jpg/)
-
No to jest wybite 10 43, czyli zgadza sie z fabryczną produkcją do PoldoRovera.
-
Dzieki chłopaki , bo mnie ciekawosc zzerała jak to sie odczytuje i gdzie :D
-
A teraz przy okazji zagadka. Jaki ja mam most ?
(http://img854.imageshack.us/img854/7512/img0158gj.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/img0158gj.jpg/)
Z uwagi na brak dostępnych publicznych kanałów odkładam ciągle wymianę uszczelki pod pokrywą. Wtedy wiedziałbym już na pewno...
-
A teraz przy okazji zagadka. Jaki ja mam most ?
3,9 lub 4,3 ;)
Stawiam, że jednak 4,3 - bo to zapewne z cargo, mieli więcej odlewów korpusów gotowych pod 3,9 z wybitymi już numerami ewidencyjnymi ponieważ "to na pewno zejdzie", a trzymanie stocku 4,3 było uciążliwe ze względu na mało zamówień. Stąd przekwalifikowali sztukę ;) Jakie masz wskazania prędkości (szybkościomierz, gps) wzg. obrotów?
-
A teraz przy okazji zagadka. Jaki ja mam most ?
Jowejowy :D :P 10/43 widac wybicie
-
10/43 - ROver.
Ale masz OHV... więc licznik cie przekłamuje :)
-
Pedro, Stingerek jak przypatrzycie się bardziej tej fotografii to jest wybicie i 11 i 10.
-
Właśnie sądziłem, że w karetkach i cywilnych cargo powinny być raczej mosty 10/41 jak w dużych fiatach. Nie znam historii mego auta. Być może most był wymieniany. Ten jest bez stabilizatora. Nie wiem. Być może były różne wersje fabrycznie.
Co do pomiarów to GPSem nie dysponuję. Natomiast wybieram się na przejażdżkę to zwrócę uwagę na obrotomierz...
-
Ja miałem cargo 95 na lukasie i też bez staba było, wydaje mi sie że dopiero cargo plus miał staba :) u mnie było ewidetnie 3.9 choc historia auta byla kolorowa i też nie mogłem sobie reki uciac że ten most oryginalny a raczej po vinie nie mialem jak sprawdzic bo byly nowe numery...
-
Tak jeszcze przy okazji tego tematu i odnośnie przekłamywania na moście roverowskim,to ja w starym poldku mając silnik 1,6 ze skrzynią orginalną i na moście z roverka (takiego już kupiłem) zauważyłem przekłamywanie gdzieś tak +/- 10km/h W skrzyni był wałek napędu licznika z 15-toma zębami.Pomogło założenie wałka z 16-toma zębami.Może nie jest idealnie,ale prędkości już się prawie zgadzają,a z tego,co sprawdzałem po słupkach odblaskowych obok jezdni,to na 1 kilometrze brakuje może kila metrów,znaczy,chodzi mi o przebieg na cyferkach.Wczoraj nawet sprawdzałem obie skrzynie,tą z 1.6 i tą z roverka.Pokręciłem nimi taką samą ilość razy i ta z ohv miała nieduże przekłamanie na napędzie licznika w stosunku do roverowej.Ale nie chodzi tu o dużo,bo w jeździe było to prawie niezauważalne.Ciekawe,jak to rozwiązali w kombi,gdzie były mosty 4.3.Pewnie był w skrzyniach cały napęd licznika z roverka?
-
Moje wskazania przy 3 tys. obrotów na III - 58 km/h, IV - 75 km/h i V - 92 km/h mniej więcej odczytane z prędkościomierza. Natomiast napęd prędkościomierza w skrzyni mam inny niż ten z 1,6. Nie pamiętam teraz oznaczenia na skrzyni. Będę musiał znowu się pod niego położyć...
-
Moje wskazania przy 3 tys. obrotów na III - 58 km/h, IV - 75 km/h i V - 92 km/h mniej więcej odczytane z prędkościomierza. Natomiast napęd prędkościomierza w skrzyni mam inny niż ten z 1,6. Nie pamiętam teraz oznaczenia na skrzyni. Będę musiał znowu się pod niego położyć...
Po mojemu to przełożenie 4,3 mniej więcej takie same wartości mam u siebie w Atu GTi.
-
no sprawdziłem bez sciagania dekla mam 10;43 tak jak byc powinno :D sobota montaz ]:->
-
Moje wskazania przy 3 tys. obrotów na III - 58 km/h, IV - 75 km/h i V - 92 km/h mniej więcej odczytane z prędkościomierza. Natomiast napęd prędkościomierza w skrzyni mam inny niż ten z 1,6. Nie pamiętam teraz oznaczenia na skrzyni. Będę musiał znowu się pod niego położyć...
Po mojemu to przełożenie 4,3 mniej więcej takie same wartości mam u siebie w Atu GTi.
No to ja mam coś koło 95km na V biegu ale ja mam most od 1.6 więc rzeczywista prędkość (mierzona 3 różnymi GPS-ami oraz raz przez panów policjantów) to coś koło 105, 110 Km/h. Czeka mnie zmiana mostu ;)
O a tak przy okazji nie ma sposobu na sprawdzenie w jakim jest stanie most oprócz włożenia go do auta i słuchania jak pięknie wyje :D
-
O a tak przy okazji nie ma sposobu na sprawdzenie w jakim jest stanie most oprócz włożenia go do auta i słuchania jak pięknie wyje :D
Chyba nie bardzo.Trzeba by zrobić coś w typie hamowni,żeby były rolki i wtedy przykręcić do mostu oba koła,dociążyć go,potem połączyć go ze skrzynią biegów,a skrzynię napędzić np. silnikiem elektrycznym.Wtedy by pewnie wyszło,czy śpiewa,czy nie :P :P
Wyglądowo raczej nie idzie tam nic stwierdzić,chyba że jest już taki duży luz,że wszystko lata <lol2> <lol2>
-
a co oznaczają kolorowe plamy na mocowaniach resorów? Na niezardzewiałych mostach jeszcze je widać.
-
Tak wygląda oznaczenie mostu plusowego 4.3 dla rovera.
Zaczynając od lewej strony to widać: logo Daewoo, przełożenie mostu 10 43, numer seryjny wyprodukowanej części.
(http://img196.imageshack.us/img196/6538/dsc02609f.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/196/dsc02609f.jpg/)
-
a kojarzy jakie byly przelozenia mostu w 1.6 ambinexach ??:PP
-
43/11 - 3.9
-
Witam, czy taki most z abimexa można włożyć bez niczego do Rovera ?
-
Bez problemu,jeśli to z 1.6 stracisz troszke na przyspieszeniu.Z 1.5 różnica będzie nie wielka,weź też pod uwage jaki układ amortyzatorów ma most,a jaki jest u ciebie w polonezie.
-
Mam 1.4 ale most mam już bardzo głośny a został mi sprawny most z abimexa razem ze skrzynią (w moim skrzynia lekko wyje i a most to szkoda słów). Dawca abimex jest jest z tego samego rocznika co Rover 94. Skrzynia biegów poza obudową też się różni czymś ?
-
Wałkiem i ślimakiem