FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tybek w Grudzień 03, 2011, 14:35:18 pm

Tytuł: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Grudzień 03, 2011, 14:35:18 pm
Mam szybkie pytanko (nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia na aucie, a chcę się przygotować psychicznie :D ): Czy w bloku OHV 1.6 z 1996 roku, (jednostka pochodzi z Poloneza Caro GLI) będą fabryczne otwory pod wspornik pompy wspomagania ? Czy muszę sobie je nawiercić ?
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 03, 2011, 15:37:45 pm
W moim odczuciu bloki z 94 i 96 niczym się nie różniły, a przynajmniej te które ja miałem w łapach, nie było niestety "takiego bajeru" w nich.
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Grudzień 03, 2011, 17:57:09 pm
na łapach mocowanie? raczej powinieneś mieć bo już wspomaganie było w standardzie
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: PiatasE w Grudzień 03, 2011, 18:05:41 pm
W standarcie był w Plusie, a tu jest mowa o Abimexie z 96r, chyba że coś źle zrozumiałem.
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 03, 2011, 18:16:55 pm
na łapach mocowanie?
Tobie chodziło o mojego posta?
Bo ja miałem na myśli nie mocowanie w łapach, tylko bloki OHV które miałem w swoich łapach ;D

Było wspomaganie opcjonalne w minusach, ale nie mam pojęcia czy były nadlewy na bloku, czy jeszcze jakoś inaczej drutowali.
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Grudzień 03, 2011, 18:27:51 pm
ja mam silnik z 94r i mam wspomaganie zamontowane przez fabryke i raczej miały otwory na stelaż, tylko to że nie miały przykręcanej pompy tak mi sie zdaje ale nie wiem

Mifumi ja zrozumiałem że na łapie silnika :P
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 03, 2011, 21:36:26 pm
miałem silnik 1600 GLE z 94 roku czerwony blok i były nadlewy bez otworów więc nie był to standard .
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Grudzień 03, 2011, 21:57:17 pm
wtedy mogłes wybrać opcje z wspomaganiem lub bez wspomagania
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Kris_phone_xp w Grudzień 03, 2011, 23:16:32 pm
Mój abimex'96 ma tylko nadlewy, spotkac można zarówno silniki z już gotowymi otworami jak i z samymi nadlewami w tym roczniku. Sprawdzić mozna łatwo, otwierasz maske patrzysz gdzie jest koło pasowe i na tym poziomie szukasz/macasz silnik po prawej stronie tego koła pasowego, pamiętaj też że potrzebujesz koła pasowego na 2/3 paski pod abimexa(allegro od 42zł) bo te z polonezów plusów nie będzie pasować.
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Grudzień 04, 2011, 12:24:32 pm
Ehhh... ciągle pod górę- mam nadlewy bez otworów  :d A tak jak już jesteśmy przy wspomaganiu- czym się różni koło pasowe (dwubieżniowe) Caro+ od Caro ?
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: yakuzo w Grudzień 04, 2011, 12:26:24 pm
Jak do Abimexa to inne znaki do CPWK.Do gaźnika obojętnie jakie koło załadujesz.
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Grudzień 04, 2011, 13:10:12 pm
Tak też myślałem że to o to chodzi ;)  Ja mam gaźnior więc luzz- zresztą i tak muszę silnik wyciągnąć żeby nagwintować otwory  <lol2>
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 04, 2011, 13:29:06 pm
gaźnika obojętnie jakie koło załadujesz.
Jak założysz koło od abimeksa do gaźnika to trzeba powiększyć otwór w blaszanym deklu rozrządu .
Tytuł: Odp: Otwory pod wspornik wspomagania OHV
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Grudzień 04, 2011, 13:34:32 pm
Racja, ale ja mam fabryczne GLI z osprzętem GLE. Zresztą nawet jakby było odwrotnie to dekiel też mam :-)