FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: manieko58 w Grudzień 05, 2011, 16:13:39 pm

Tytuł: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Grudzień 05, 2011, 16:13:39 pm
Do czego służy, czym steruje jak go podłączyć , co można dzięki niemu uzyskać ,czy w zestawie są programy do jego sterowania . Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat . Wiem tylko że steruje on komputerem silnika .Czyktoś z forumowiczów posiada takowe urządzenie? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi  :]
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 05, 2011, 16:17:46 pm
Polecam stronkę producenta :)

http://www.ecumaster.com/
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Grudzień 05, 2011, 16:20:17 pm
jak ktoś tego używa proszę o opis wrażeń?
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 05, 2011, 16:27:53 pm
Do strojenia ecumastera przydałaby się jeszcze sonda szerokopasmowa, np. LC-1, koszt ok. 800-1000zł.
Ewentualnie osobę, która taką sonde posiada i mogłaby użyczyć.  :]
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 05, 2011, 19:59:54 pm
i znajomosc co to znaczy -10 stopni po GMP czy DMP, 5mV, 5 mS itp itd
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2011, 20:27:03 pm
i znajomosc co to znaczy ... 5 mS
a co to jest mS ? bo na pewno nie milisekunda ;]
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Grudzień 05, 2011, 20:33:07 pm
mam ecumastera Det2 w bmw , w tym momencie jest wpięte i przepuszcza niemodyfikowane sygnały z wału i z mafa i nie powoduje absolutnie żadnych problemów(komp nie łapie błędów czujników itp).  Ecumaster jest banalny jesli chodzi o podpięcie jak również sam program do konfiguracji bardzo user friendly . Ma bardzo fajny dataloger i funkcję hamowni . Auto po dołożeniu delikatnie zapłonu reagowało na to a więc działa .  Osobiście mogę polecić .

pozdrawiam
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2011, 20:39:34 pm
ale do roverka to potrzebny juz detIII z wgranym programem do tego dziwacznego czujnika polozenia walu
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Grudzień 05, 2011, 20:43:06 pm
ale do roverka to potrzebny juz detIII z wgranym programem do tego dziwacznego czujnika polozenia walu
też myślałem żeby to do roverka wsadzić
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Grudzień 05, 2011, 20:46:06 pm
jestes pewny ? mam nieodparte wrażenie (zadnej pewności) że widziałem w necie jakiegoś poloneza z roverem na  detem 2
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 05, 2011, 21:00:42 pm
Ja również widziałem, ale nie Poloneza, a sam silnik z niego pochodzący na jakiejś uczelni w ramach pracy magisterskiej.

Ja również planuje DETa III + kilka fajnych rzeczy (  :P ) zamiast bawić się w przekładanie MEMSa 1,9.
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2011, 21:01:18 pm
a moze to juz w det II poszlo :| ,
na pewno konstruktor dorabial program specjalnie dla goscia z simru ,ktory robil prace magisterska na 1.4,
2 lata temu rowno widzialem podpietego ecumastera - czy 3 lata temu byl juz det III ?
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Grudzień 05, 2011, 21:05:43 pm
nie , det 3 jest świeższy , może z rok na rynku .
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2011, 21:07:32 pm
a to sorka za wprowadzanie w blad,
to musial byc det II
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 05, 2011, 22:37:27 pm
Na roverkach jest temat od którego zaczęło się modzenie DET2 z roverkiem. Właśnie na prośbę tego kolesia od magisterki projektant dołożył obsługę cpwk rovera ale tylko w konfiguracji FSOwskiej czyli 34/2. Prawdopodobnie z 32/4 sobie nie poradzi jeszcze długo z powodu asymetrii brakujących zębów...

Zatem prawdopodobnie ostatnie wersje DET2 już współpracują z roverkiem.

DET3 to po prostu rozbudowana wersja DET2 i od początku obrabia rovera.
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: snikers w Grudzień 06, 2011, 09:08:41 am
a co to jest mS ? bo na pewno nie milisekunda
"S" to jest simens, który jest jednostką przewodności elektrycznej. mS zatem to mędzie milisiemens. Zakładając jednostki miary SI
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 06, 2011, 13:20:39 pm
Zatem prawdopodobnie ostatnie wersje DET2 już współpracują z roverkiem.

kupowałem rowno rok temu w grudniu DET2 i moja wersja nie miałą jeszcze dostepnego oprogramowania do wspołpracy z roverem. DET3 juz obsługuje, przy czym warto odrazu na poczatku zainwestowac w wersje USB zeby sie nie bawic z przejsiowkami COM/USB gdyz nie na kazdej dziala
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: gaworek87 w Grudzień 06, 2011, 14:16:24 pm
DET3 to po prostu rozbudowana wersja DET2 i od początku obrabia rovera.
Ale czy aby na pewno będziemy mogli sterować kątem zapłony za pomocą DET III??

Z instrukcji DET III

Urządzenie posiada możliwość sterowania zapłonem dla poniższych systemów zapłonowych::
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 60-2,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-2,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-1,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału Multitooth,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału SAW sterującego modułem EDIS
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego Subaru GT ( 6 zębów),
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 12+1 (Honda D series),
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 18-2-18-2 (Nissan QG18DE),
• opóźnianie pojedynczego sygnału sterującego modułem zapłonowym,
• opóźnianie podwójnego sygnału sterującego dwoma modułami zapłonowymi,

Czyli konfiguracji 34/2 brak. Więc jak to z tym jest?
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 06, 2011, 14:52:16 pm
34/2
=
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-2,
Kwestia opisu/interpretacji brakujących zębów. Ale najlepiej zapytać producenta.
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: gaworek87 w Grudzień 06, 2011, 15:04:19 pm
no faktycznie może i to być to samo, kwestia oznaczenia.
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 06, 2011, 18:31:42 pm
"S" to jest simens, który jest jednostką przewodności elektrycznej. mS zatem to mędzie milisiemens. Zakładając jednostki miary SI
no juz nie szpanuj ,wiem ,ze tak sie oznacza simensa ,ale pytanie nie bylo do Ciebie :p ,
ECUmaster nie bada przewodnosci przewodow,a ni ich nie modyfikuje :D
Tytuł: Odp: ECU Master
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Grudzień 06, 2011, 19:40:59 pm
W det2 można upgradować soft .