FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: FaZi w Grudzień 08, 2011, 19:30:06 pm
-
Witam :)
Pokaże też mojego "ulepa" :d przeszedl on kilkadziesiąt różnych metamorfoz ]:->
Krótka historia:
Wyszedl z fabryki w roku 1990 jako przejściówka. Uzytkowana przez pewnego starszego Pana, który dostał w Warszawie w drzwi kierowcy tak niefortunnie, ze próg wbiło dosyc głeboko pod fotel (tak samo z słupkiem). Po tym bocznym uderzeniu obróciło go i jeszcze dostał w dupe od stojącego słupa ;-| W tamtych czasach Polonezy byly drogie więc ojciec kupil go za marny grosz i sam w garazu przez cała zime doprowadzil do takiego stanu, aby mogł jezdzic i nie robic 4 sladow jadąc na prosto :D Przelatał nim tysiące kilometrów (oczywiście budą bo reszta praktycznie zmieniona co rok :D ). Przewozil rózne roznosci, az w koncu trafil do mnie :) Mial isc na zyletki ale zostawilem dla siebie i "wyremontowałem" :) w sumie na nim sie wszystkiego nauczylem począwszy od nauki jazdy ;) Podsumowując: "z gówna bata nie ukręcisz" <lol> i tak oto jest "Trawa" <spoko>
SILNIK:
Były:
- 1.5 OHV (uszczelniacze i pierścienie pa pa)
- 1.5 OHV 115c (HGF)
- 1.5 OHV 115c (za słabo... :D )
- 1.4 Rover (HGF po pół roku czasu)
Aktualnie:
- 1.4 Rover dohc 103KM
Praktycznie seria, jedynie co zrobione to spiłowany ogranicznik przepustnicy i bezpośredni dolot zimnego powietrza (zamiast lampy).
- brak katalizatora (zastąpiony rurą)
ZAWIESZENIE:
- przód spręzyny seria, scięte o 3 zwoje
- odboje ścięte o 1/5
- tył 2 płaskie pióra z Trucka i długie seryjne
- ścięte kolumienki na max
- e-szpera 100% / przełożenie z Trucka 4.55
- stabilizator tylnej osi własnej konstrukcji
WNĘTRZE:
- wybebeszony (zostały tylko przednie fotele i deska rozdzielcza).
- kierownica Monte Carlo
- przerobiony licznik
- rozpórka tylna (z mocnego profilu zamkniętego)
UKŁAD PALIWOWY:
- LPG :P (niebawem zostanie wywalone)
- "bezpieczny bak" / zbiornik z Trabanta nieco przerobiony
- pompa paliwowa ~5 bar
- przewody paliwowa we wnętrzu
INNE:
- 2 wiatraki na chlodnicy (właczane równiez z włącznika)
- flamer kit <lol>
- siłowniki maski
W planach:
- negatyw :)
- hydrołapa
- szyby pleksa
W tym egzemplarzu do szczęścia brakuje setupa Caro+ oraz mostu o przełożeniu 3.9 :d praktycznie wszystkie mozliwe zmiany on przeszedl :P
to chyba tyle :)
ZDJĘCIA:
(https://lh5.googleusercontent.com/-WYTNh-61_l4/TttheXXwb5I/AAAAAAAAABw/jnJ9Wa-UsZY/s640/jednooki.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-6Cm7SJ7-M48/TttiicVtzKI/AAAAAAAAAC0/3FtQUceyHQA/s640/trawa%2525205.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-x1FAVUj5rVk/TttheNXvkTI/AAAAAAAAABs/zzdEw99V3Q4/s640/stal%2525202.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-MCQdHsnV7n0/Ttti1jCkpVI/AAAAAAAAADE/s2lTXcSNcXE/s640/1.5.jpg)
https://picasaweb.google.com/101188922376541581318/Trawa#
-
ślepy na jedno oko ;p
naklejka na klapie stosowna ;d
-
Szacun, ale założyłbyś jakieś ładne opony a nie takie kartofle <ok> Flamer shita też bym odpuścił.
-
Podoba mi się ten polonez. Widziany z bliska dokładniej na czerniewicach. To na twoim aucie była taka kolekcja butelek??
-
ładny :)
koła mi sie podobają... i ta wybebecha w środku której sam od wiosny nie moge sie podjąć bo szkoda mi wnętrza jakoś...
Pokaż foto zegarów bo cos czuje że te pomarańczowe wskazóweczki co dzisiaj na youtubie widziałem to beda Twoje.
-
drugą lampe po stronie kierowcy też byś wywalił :P mijania/długie w jednych lampach zrobić i byłoby gites
-
Poldas bardzo ładny i włożone w niego wiele pracy to się chwali. Musimy kiedyś się spotkać i pogadać
-
ale założyłbyś jakieś ładne opony a nie takie kartofle
no wlasnie wydaje mi sie ze sa małe :D Dunlop SP Sport 185/55
Podoba mi się ten polonez. Widziany z bliska dokładniej na czerniewicach. To na twoim aucie była taka kolekcja butelek??
tak jest :D
mijania/długie w jednych lampach zrobić i byłoby gites
tak jest zrobione od poczatku :)
no chyba skomentowales moj film wlasnie :)
wskazowki sa czerwone.
(http://oi52.tinypic.com/25g3up4.jpg)
-
Bez światła pewnie będzie szedł w bosuzoku.
(http://img268.imageshack.us/img268/7456/45096534728f288dd585o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/268/45096534728f288dd585o.jpg/)
-
heh pamiętam jak cię skarcili na FPM, tam dziwni ludzie byli jacyś idealiści. Zapomniałeś dodać albo ja nie doczytałem, że ta maszyna urodziła się przejściówką:) Pamietam jak kiedys pisałes ze chcesz miec samochód czysty itp, bez odgłosów itp:) Powiedz mi czemu wywaliłes całe wnętrze?? Planujesz jakieś kjs??? pozdrawiam
-
A może po prostu tak :]
(http://trojanowskipawel.w.interii.pl/Projekty/fotomontaz.jpg)
-
A może po prostu tak
No, ale teraz nie ma tak dobrego wlotu powietrza :d
-
- przewody paliwowa we wnętrzu
Nie wiem czy to bezpieczny pomysł, jak byś miał w stalowym oplocie to ok
-
Boreslaw Konkret zazdroszcze <spoko> <tańcze> <tańcze>
-
Zapomniałeś dodać albo ja nie doczytałem, że ta maszyna urodziła się przejściówką:)
dokladnie tak :) rocznik 90". Dodam do opisu ;)
a dlaczego wydmuszka? niestety trzeba przyznac ze "remont" przedstawiony na FPM do profesionalnych nie należał :) ale spoko, sporo sie nauczylem na nim. Jednak samochód ma swoje lata i jest po duuzych przejsciach. Jego dalesze losy sa pod duzym znakiem zapytania. A poki istnieje to po prostu chcialem go w pelni wykorzystac :) Posiadam inny dupowóż więc Polonez jest na niedzielne przejazdzki w sumie :D
-
Naprawdę podziwiam Cię za chęci i zapał, no i za ten wkład pracy, nie jeden by już to dawno pieprznął i kupił golfa III albo passata, ale na szczęście w większości ludzie z FSO PTK to ludzie z ambicją i temperamentem, czego jesteś koronnym przykładem. Chylę czoła, świetny Polonez! ;)
-
Jednak samochód ma swoje lata i jest po duuzych przejsciach.
Ja tego na zdjęciach nie widzę żeby był po przejściach :) fajny jest no i ten silnik... wsadź mu puszke po katalizatorze będzie miał jeszcze lepszy dźwięk.
-
Niezła maszyna :) widać ze dużo pracy w niego włożyłeś. pozdro
-
Zapomniałeś dodać albo ja nie doczytałem, że ta maszyna urodziła się przejściówką:)
A w międzyczasie jeszcze był carówką, prawda?:)
-
Ta trawa ładnie Ci zapierd...
Gratuluję przejściówki a jeszcze bardziej zdrowego Rovera
Lubię to <ok>
-
Dobra maszyna tak trzymaj i powodzenia w projekcie <spoko>
-
DANIELxD Tam nie ma katalizatora jest tylko wspawana rura :D
-
mialem kiedys pusta puszke po katalizatorze ale bardzo denerwowal mnie ten dzwiek... wiec wywaliłem to w pisdu :d
dzięki za dobre słowa ;)
-
Jak może denerwować dźwięk poldorovera ?? No ale co kto lubi, ale i tak podoba mi się strasznie dźwięk tego poloneza brzęczy fajnie :)
-
Przy pustej puszce fajny jest dźwięk na wyższych obrotach, takie metaliczne brzęczenie, al'a pierwsze Caro z Roverami bez katalizatora. Ale za to beznadziejnie jest dzwonienie na wolnych i niskich obrotach, cała magia "cichego" Rovera ginie. Ja dlatego zdecydowałem się wywalić puszkę i wspawałem sobie tłumik przelotowy z rułą Fi55 i jest cisza, jak należy. Teraz wewnątrz auta przy butowaniu słychać jedynie buczenie dolotu i o tak efekt mi chodziło. Na zewnątrz wydech zapewne subtelnie Roverowo brzęczy, tak jak z katalizatorem.
Jak robić hałas to dolotem, a nie wydechem. ;-)
-
Jak robić hałas to dolotem, a nie wydechem. ;-)
lubie to! :D
no wlasnie... to brzeczenie na wolnych obrotach to normalnie mnie skręcało od tego... :/
-
Pierwsze szestastki miały taką puche i na niej wogóle nie ma takiego dźwieku z pustego kata jest właśnie takie dzwonienie tym bardziej jak się osłony zerwie
to wogóle jest dzwonienie.
-
A ja bym chciał żebyś pokazał fotki i opis tego staba tylnego :D
-
A ja bym chciał żebyś pokazał fotki i opis tego staba tylnego :D
spoko :) zadna tajemnica ;) zapewne sporo osób mnie tu zjedzie żę drut, ze tak sie nie robi ale...
wykorzytalem stabilizator OHV przedni wąski zawias (taki miałem).
1. Tutaj podgięta tylko lewa strona - prawa bez zmian
(https://lh6.googleusercontent.com/-Wbrf4NLHFvo/TuNmpjvcMGI/AAAAAAAAAFs/X0J7A1QwoTk/s640/stab.jpg)
2. Tutaj jak widac juz oby dwie strony :)
(https://lh4.googleusercontent.com/-Xb9_Gr1R2ho/TuNmmajfUiI/AAAAAAAAAFQ/Zo52ufeAGFk/s640/stab%2525203.jpg)
Niestety po wstępnym przymierzeniu stabilizator nie bedzie pasowal poniewaz blokuje "gruszka" od mostu. Trzeba bylo wiec dokonac lekiego przegiecia w tym miejscu. I w tym miejscu stwierdzam, ze stabilizator roverkowy by sie lepiej nadawal do tego celu (po prostu mniej gięcia) ;) on ma juz wyprowadzenie takie w oryginale.
3. Tutaj juz wyprowadzony do tej postaci jaki powinien byc :) (u góry seryjny stabilizator - baza)
(https://lh3.googleusercontent.com/-VNEHfbYf9Xs/TuNmmMY_u_I/AAAAAAAAAFM/cLKDN-7-vdM/s640/stab%2525204.jpg)
4. Jak bylo widac w poprzednim zdjęciu końcowki byly bardzo skoszone wiec trzeba bylo je tez podgiąc.
Tutaj juz wersja ostateczna.
(https://lh3.googleusercontent.com/-DbGCjzsvU4E/TuNmqHCD5RI/AAAAAAAAAFw/Albpq5-In8g/s640/stab%2525205.jpg)
I lączniki zrobione do przykrecenia :) Te ceowniki przymierzone na rurze o srednicy takiej jak most :) Skrecone jest to ze sobą na obejme zrobioną z mocnego pręta fi8 nagwintowanego na koncach. A laczniki staba sa przykrecone pod kosc do budy.
(https://lh5.googleusercontent.com/-TvkEqyKtJ94/TuNmor5vY5I/AAAAAAAAAGE/k3fd2OQTlJs/s512/stab%2525206.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-Inpjnne1FFQ/TuNmqgeuJ-I/AAAAAAAAAF4/EsHyngkTviI/s640/stab%2525207.jpg)
-
MI tam sie podoba ten stabilizator.
-
A ile cali fazi mają te twoje felgi? Co do staba zOHV to pamiętasz gdzie trzeba było podgiąć jeszcze?
-
te szerokie fele to sa 13 na 8j.
A staba podginasz w miejscach tych, gdzie seryjnie jest podgięty :) grzejesz go w tym miejscu i gniesz.
-
Nie no malinka Poldek, ma styl :-)
A co do staba to po podgrzewaniu nie ma problemu że się rozhartował czy coś i działa tak jak powinien?
-
nie wiem jak dziala niepodgrzewany :) ale ja tam nic nie zauwazylem, nie przechyla go na boki na zakretach i to jest wazne
-
Witam. Poldek pierwsza klasa. Wygląda i jeździ zajebiście. Gratuluje.
-
Taka mała ciekawostka jak sie ma samochód :D
samochod jezdzi, robi hałas, zamieszanie na ulicy :)
foto na dzisiaj:
(http://i50.tinypic.com/ic1l6c.jpg)
Sklepałem resory z kolegą PoldoFan :) i dla tych co pierdzielą że nie da sie klepac resorów albo ze jest to czasochłonne i bardzo trudne zajęcie... gówno prawda!
wiadomo, trzeba uzyc troche siły :) ale 10 minut i pióro gotowe :)
pozdro
-
dokladnie klepanie nie jest ciezkie, kawal mlota, grube rekawice dla pomocnika, cos metalowego plaskiego np kowadlo czy kawal szyny i opor.
zrobiles 3piora? twardo? nie siada przy komplecie osob? bo ja mam 2dlugie i nie jestem zadowolony
-
z tego co wiem u Faziego komplet osób to są dwie, pasażer plus kierowca
-
To może jakiś instruktaż jak to robić ? :d
-
no no i widze ze rekinki jednak siadły :D
-
Dobry ten poldon!