FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: ondre82 w Grudzień 11, 2011, 16:05:02 pm

Tytuł: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 11, 2011, 16:05:02 pm
Po oddaniu do mechanika mojego poldka, stwierdził on że po zmierzeniu ciśnienia sprężania wygląda to tak: 1 i 2 gar = 12 atmosfer, natomiast na 3 i 4 ok 1 atm. Chciałbym się nieco dowiedzieć od was co może być przyczyną tego, żeby szanowny szpec nie opowiadał mi bajek i nie wymyślał niestworzonych rzeczy, tak sam dla siebie. Jadąc z pracy auto straciło moc i ledwo co dojechałem nim do domu. Polonez caro 1.6 gaźnik 94r
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 11, 2011, 16:12:58 pm
jeśli stało się to nagle, to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, między cylindrami padła.
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 11, 2011, 16:15:58 pm
Tak, nagle wcześniej nie było żadnych oznak tego silnik idealnie pracował, co mnie zastanawia bo głowica była planowana równo rok temu i zakładana była nowa uszczelka, chyba powinno to dłużej wytrzymać
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: qziok w Grudzień 11, 2011, 16:32:57 pm
dlaczego mechanik nie zrobił próby olejowej?
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 11, 2011, 16:49:46 pm
wystarczy, że głowica nie była dokręcona jak należy i żadna uszczelka nie pomoże.
chcesz mieć zrobione porządnie, rób sam, tym bardziej, że pn gaźnikowiec jest prosty jak budowa cepa.
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 11, 2011, 16:55:26 pm
Jak słychać było przy dodawaniu gazu metaliczne stukanie jakby ktoś młotkiem w silniku napier...ał to przedmuch miedzy 3 a 4 cylinder tak jak maciejowski pisze.

Jeśli nie było słychać czegoś takiego to może być:
1. Coś z zaworami że nie są zamknięte
- źle ustawiony luz
- skrzywione zawory - nie zamykają się
- pęknięty wałek - zatrzymał sie tak że zawory stoją otwarte (ale w to wątpie)

2. Pierścienie na tłokach
...ale żeby tylko na 3 i 4 padły to by było dziwne.
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 11, 2011, 16:58:54 pm
coś takiego było słychać, a po próbie ruszenia z miejsca to waliło na całego tylko nie wiedziałem co to, przyznam się że przy polonezie trochę robiłem ale silnika jeszcze nie rozbierałem, jakoś się obawiam żebym coś nie popierniczył  ;-|
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 11, 2011, 17:00:34 pm
ustawiałem luz zaworów po tej awarii i raczej z zwaorami chyba jest dobrze
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 11, 2011, 17:09:47 pm
ściągaj głowice bo tu nie ma wróżek - i jak będziesz składał to daj nowe śróby
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 11, 2011, 17:11:59 pm
No to jak waliło to znaczy przedmuch... uszczelka do wymiany.
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 12, 2011, 17:51:55 pm
Otóż Panowie, po rozdarciu głowicy oczy moje ujrzały walniętą uszczelkę miedzy 3 a 4 garem. Uszczelka zmieniana przez mechanika rok temu, zastanawiam się czy to wina uszczelki czy mechanika. Rok czasu to niewiele moim zdaniem. Producent uszczelki to Morpak póki co nie była to najtańsza uszczelka jaka jest na rynku. Teraz poszukam czegoś innego.
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 12, 2011, 18:16:33 pm
Ktoś mógł źle poskręcać głowicę (kolejność i moment) , poza tym w OHV należy dociągać głowicę po pewnym przebiegu, (bodaj 1000km), jak się tego nie zrobi to musi paść
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Grudzień 12, 2011, 18:21:31 pm
właśnie nie była dociągana drugi raz, nawet nic ten spec nie wspomniał
Tytuł: Odp: Ciśnienie sprężania
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 13, 2011, 03:56:44 am
to masz odpowiedź.
po raz kolejny powiem, chcesz mieć porządnie, rób sam.