FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Grudzień 13, 2011, 07:56:44 am

Tytuł: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Grudzień 13, 2011, 07:56:44 am
Czy po wymianie wspornika przekładni kierowniczej (lub po zestawie naprawczym) trzeba ustawiać zbieżność kół?
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 13, 2011, 10:25:15 am
nie trzeba ,nic sie nie zmienia
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Grudzień 13, 2011, 15:20:43 pm
dzięki...
j*bać "fachowców"-naciągaczy...
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Pedrogsi w Grudzień 20, 2011, 22:42:48 pm
A takie pytanie mam bo niechce zakładac nowego tematu! czy wsporniki bo sa oba typy z wąsem i bez! i czy one sie czyms roznia jakas długoscia dzwigni czy czyms szczegolnym prócz tego ze jeden ma wąs a drugi nie! bo chiałbym zamontowac ten bez wąsa tylko zastanawiam sie czy bedzie pasował skoro stary wspornik jaki mam to mam z wąsem! sprawdzał to ktos z was
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Kris_phone_xp w Grudzień 20, 2011, 22:47:19 pm
Te wsporniki się niczym nie różnią, wąs to tylko ogranicznik skrętu. Jak masz nowy bez wąsa to odkręć te ramie i przełóż ze starego do nowego.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 20, 2011, 22:55:16 pm
Te wsporniki się niczym nie różnią, wąs to tylko ogranicznik skrętu. Jak masz nowy bez wąsa to odkręć te ramie i przełóż ze starego do nowego.
Ja zrobiłem identycznie jak wymieniałem wspornik, beż żadnych problemów.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Pedrogsi w Grudzień 20, 2011, 23:26:51 pm
tzn widzicie mi nawet chodzi by tego ogranicznika wogole nie miec! dlatego sie zapytałem czy sa bezproblemowo zamienne!
Dzieki wielkie za Info  <ok>
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 20, 2011, 23:41:11 pm
A jak zdejmiesz ogranicznik to czasami koło nie ma okazji o coś ocierać?
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Pedrogsi w Grudzień 21, 2011, 00:09:04 am
ja i tak bede zakładał wspomaganie wiec sie to wyrówna... tak jak w PN plusach na przkładni 
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Grudzień 21, 2011, 00:16:31 am
To jeszcze ja zapytam, przymierzam się do wymiany tego wspornika i mówicie że można po prostu kupić ten bez wąsa, przełożyć wąs od siebie i niczym innym się to nie  różni? Dużo zabawy jest z przekładką? I czy nowy wspornik trzeba w środku nasmarować? Jeśli tak to jakim smarem? Nigdy tego jeszcze nie robiłem i wole się solidnie przygotować.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 21, 2011, 00:24:14 am
Wąs można przełożyć bez problemu, sama wymiana jest lekko problematyczna z racji samych śrub i kombinowania z nakrętkami przy nich(śruba przechodzi przez podłużnicę i wychodzi przy komorze silnika, jakoś tak).
Bardzo przydatny jest ściągać do końcówek drążka kierowniczego, to jest główny problem.
Ja niczym nie smarowałem przy wymianie.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Grudzień 21, 2011, 00:28:18 am
Mifumi a gdzie się zaopatrujesz? Nowy z mototechniki widziałem na Ostrogórskiej za chyba 60 PLN, za to ten z wąsem już koło stówki :) w tym samym sklepie oczywiście. Czyli 4 dyszki za przekładke wąsa, nieźle :)
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Grudzień 21, 2011, 00:37:13 am
Wspornik kupowałem u "Zycha" za 50zł, z krótkim wąsem(czy tam bez), ale nie wiem nawet czy to jakiś firmowy jest.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Grudzień 21, 2011, 12:54:33 pm
Warto poszukać rzemiosła - o dziwo są lepsze nie ori - mają kalamitkę do ewentualnego smarowania i są na łożyskach a nie tych plastikowych pierścionkach.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: tracer1990 w Grudzień 24, 2011, 02:14:04 am
Zbieżność wypadałoby ustawić po wymianie, bo skąd wiadomo, że nowy  wspornik jest identyczny jak stary? Zawsze może być jakaś niedoróbka.
Tytuł: Odp: wymiana wspornika a zbieżność
Wiadomość wysłana przez: DF w Grudzień 24, 2011, 02:21:44 am
Ty chyba tego nigdy nie widziałeś albo zarabiasz na ustawianiu zbieżności.
Jaki ma wpływ wspornik na długość drążka ?