FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Coyote1991 w Grudzień 14, 2011, 21:25:51 pm
-
Witam Panowie, chciałem zapytac jak to jest przy hamowaniu silnikiem, czy faktycznie wtedy paliwo jest odcinane całkowicie?? Probuje cos znalezc na ten temat i jak narazie kazda odpowiedz na jakimkolwiek forum jest inna. Czy ktorys z Was mogłby mi odpowiedziec sensownie na to pytanie i ewentualnie wyjasnic zasade działania?? z Góry dzieki;]
-
Jest odcinane. Bodajże do około 2200obr. Poniżej tej wartości spowrotem zaczyna być podawane paliwo. Słyszałem to często, gdy jeździłem bez wnętrza.
-
Do 1800RPM.
poniżej tej wartości paliwo jest już podawane.
łatwo sprawdzić, puśc gaz z górki.. przez conajmniej 3 sekundy....
A potem gwałtownie dodaj, zobaczysz opóźnienie około pół seundowe i auto zacznie ciągnąć.
-
Po prostu komputer wyłącza wtryskiwacze.
Już na gaźniku w OHV był taki patent co się nazywał ZHS (Zawór Hamowania Silnikiem), wprowadzili to gdzieś na początku lat 80tych jak mnie pamięć nie myli. Też odcinał paliwo przy hamowaniu silnikiem, wg. książki to i kilka innych modów zmniejszało spalanie o 2 litry w mieście (przy założeniu że ktoś wiedział jak jeździć)
-
A z ciekawości zapytam... Jak jest w dieslach ? Też działa taki patent na "oszczędność" ? Bo nigdy sie za bardzo nie interesowałem klekotami...
-
w diesel-ach jest lepiej bo odcina konkretnie całości nie ma ograniczeń obrotowych, przynajmniej w starych silnikach na pompach wtryskowych tak jest, w tych nowych nie mam pewności
-
Zasada działania diesla na tym właśnie polega że w silniku benzynowym moc jest uzyskiwana przez zwiększenie ilości mieszanki natomiast w dieslu zmienia się jej
skład. Małe obciążenie- uboga mieszanka, duże obciążenie- bogata mieszanka. Ujemne obciążenie - powietrze. Obok zwiększonej wartości opałowej, właśnie sposób
regulowania ciągu przez skład mieszanki wpływa na oszczędność diesla.
-
Dzieki za odpowiedzi:)