FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Michał w Grudzień 14, 2011, 22:07:02 pm
-
Bardzo szybkie pytanie, a mianowicie stukają mi te drążki i chciałem je wymienić ale mam same tulejki. Wiem że ogólnie powinno się wymieniać całe drążki, ale ja jestem ograniczony finansowo i nie mam takiej możliwości :(( Także jak wymieniać te tulejki żeby to w miare sprawnie poszło, bo zdaje sobie sprawe że wcale nie bedzie łatwo wybić stare i włożyć nowe. No chyba że się myle ;) Jak to z tym jest ?
-
Najsprawniej pewnie Ci pójdzie na prasie. Bez prasy to bym sie nawet nie brał za to... Ogólnie to wogóle bym sie nie brudził wymianą tulejek w czymś co kosztuje grosze w całości... To nie wahacz w Audi czy VW, żeby oszczędzać i wymieniać same tulejki...
-
Wywal tą gumę ze środka i małym brzeszczotem wytnij ten metal i wyciągnij, następnie nową możesz założyć na dużym imadle.
-
możesz zrobić tak , wypalacz stare gumy chyba ze same już wylatują tulejkę która ci zostanie w drążku przecinasz brzeszczotem wybijasz ja za pomocą jakiegoś wybijaka czy śrubokręta co tam masz.... czyścisz drążek we wnętrzu z rdzy i innych syfów... potem drążki dajesz na dwie godziny do zamrażarki ( stal się rozszerza pod wpływem ujemnej temperatury ) nowe tulejki przed założeniem gotujesz w wodzie wciągasz drążki z zamrażarki tulejki wciskasz w drążki ( wchodzą rekami czasem trzeba stuknąć młotkiem... tylko to musi być szybka akcja bo jak drążki się ogrzeją - tulejki wystygną to będzie zonk ;)
-
( stal się rozszerza pod wpływem ujemnej temperatury )
A czasem nie kurczy się? Gotowanie tulejek to znowu rozszerzanie się .
-
Kto ci powiedział że trzeba wymieniać całe drążki ?
Szukasz jakiegoś "pana stasia z prasą" i prosisz o wprasowanie nowych tulei do starych drążków.
Usługa taka kosztuje 4pak piwa.
Albo... robisz to za darmo całkowicie:
- wyciągasz drążki, i wypalasz je w piecu, na grillu, w ognisku, albo wydłubujesz stare tuleje.
Ich zewnętrzne pierścienie (tulejek) rozcinasz brzeszczotem w 3-4 miejcach i wybijasz (lekkko i przyjemnie po rozcięciu)
Nowe tuleje wciskasz zwykłym imadłem.
Koszt - zero złotych.
-
I znowu stingerek taka trochę mała oszczędność... Kupno samych tulei u mnie nie da się kupić w sklepie zostaje allegro, na allegro 9zł sztuka, koszt 4 36zł plus przesyłka to da 45zł, a nowe całe drążki u siebie kupiłem za 50zł.... A czas poświęcony wybiciu starych tulei ;)
-
Ja zawsze wymieniam kompletne drążki, bo raz że nowe ładnie wyglądają, a dwa że szkoda mi zwyczajnie czasu na wypalanie/wybijanie/wycinanie i tak dalej. Ów czas mogę zdecydowanie lepiej wykorzystać np na zrobienie czegoś wartego więcej niż parę złotych... ;)
-
U mnie nigdy problemów z dostępnością nie było.. stąd 30zł za komplet tuleji. dostęp do prasy też mam więc koszt znikomy.
Owszem - nowe ładnie wyglądają :)
-
Nie wiem na ile to jest prawdą ale podobno były też drążki z niewymienną tulejką i zdarzały się przypadki że tulejki były za luźne... Może to tylko internetowa fama ale warto uważać na te drążki i dokładnie je sprawdzić przed robotą...
-
Potrzebne narzędzia wiertarka, wiertło 16mm, imadło, młotek 2kg, brzeszczot czas z wyjęciem i włożeniem 40 min.
-
Jednak mnie przekonaliście i wymieniłem dzisiaj całe drążki ;)
Nawet sobie nie wyobrażam co by było gdybym same tulejki w nich zmieniał ... :P
-
Nic by nie było :) pare piw by w kieszeni zostało :)