FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: banned w Grudzień 16, 2011, 18:25:20 pm
-
Czy to nie fajnie? :d
http://www.junak.com.pl/
http://www.motors.romet.pl/
http://www.wfm.pl/
Kiedyś sobie zrobię prawo jazdy kat. A i ani chybi kupię coś polskiego.
-
Kupuj, kupuj. Chińczycy będę mieli więcej kapitału żeby wspomóc USA i UE.
-
To jest jeden z dwóch powodów dla których kupiłbym Rometa albo WFM.
Drugi jest taki że boję się szybszej jazdy jednośladem.
-
Niektóre Junaki fajne, ale te silniki ... 350 ccm, bliżej temu do pierdzikółka niż motocykla, zresztą Junak z tego co wiem produkowany był cały czas
-
Polecam Polskie moto, ale takie jak moj, przy którym trzeba cos robic bo to jest największa przyjemnośc. Odpowiedni dział zebym pokazac swojego "Bzyka". W tym momencie jest chory ale jak mnie chęci najdą to go wyleczę :P
http://imageshack.us/photo/my-images/832/zdjcie0008ud.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/zdjcie0007y.jpg/
A tu obok mojego drugiego motorku :-)
http://imageshack.us/photo/my-images/4/zdj2x.jpg/
Obok widać kawałek LANSnosa :P
http://imageshack.us/photo/my-images/193/zdj1l.jpg/
Jak ktoś chce to moge jeszcze wrzucić fotki z przed remontu i po złozeniu po remoncie :d
-
To jest jeden z dwóch powodów dla których kupiłbym Rometa albo WFM.
Ale jaki powód? Wspomaganie Chinoli czy importerów?
-
Niewiedza z mojej strony
-
Polecam Polskie moto, ale takie jak moj, przy którym trzeba cos robic bo to jest największa przyjemnośc. Odpowiedni dział zebym pokazac swojego "Bzyka". W tym momencie jest chory ale jak mnie chęci najdą to go wyleczę http://imageshack.us/photo/my-images/832/zdjcie0008ud.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/833/zdjcie0007y.jpg/A tu obok mojego drugiego motorku http://imageshack.us/photo/my-images/4/zdj2x.jpg/Obok widać kawałek LANSnosa http://imageshack.us/photo/my-images/193/zdj1l.jpg/Jak ktoś chce to moge jeszcze wrzucić fotki z przed remontu i po złozeniu po remoncie
Fajny ten romecik silnik 023 czy 019 ?? Po schowku metalowym widać że to 50-T-1 ale wydech od komarka. Bardzo dobre te motorowerki są miałemrometów około 40 to wiem co mówię :)
-
DANIELxD dzięki za miłe słowo. 019 Dezamet. Zgadza sie,50 T-1. Tłumik juz zmieniłem na ten od Ogara 200, bo stary ważył z 5kg,
bo tak jest zasyfiony nagarem <smutny>
-
Ja może nie mialem 40--tu ale z 15 rometow sie przewinelo :)
Polecam, te nowe to nie to samo jednak...
(http://polskajazda.pl/db/images_thumb_468157_800_800_resize.jpg) ogar 87' igła stan po remoncie silnika na nowych czeskich part'sach ;) poszedł ;)
(http://polskajazda.pl/db/images_thumb_719704_800_800_resize.jpg) - najlepszy motorower jaki miałem. Chart 210 88' z początku produkcji. Zrobiłem remont lakierniczy + remont kapitalny silnika, chodził jak pszczółka, z Częstochowy do Krakowa od kopnięcia w starter pojechałem ;) Póki co stoi ze względu na uszkodzony tłok - wada fabryczna ;)
jeszcze mam jawke, motorynke itp ale to nie warto pokazywac, jak ktoś chce cos do jazdy to chart jest b. dobrym rozwiązaniem. Za fajne pieniądze można mieć sprzet który ma klimat, ale już ma światło stop, kierunkowskazy, wygodne zawieszenie :) Ważne aby był silnik w 100% na fabrycznych częsciach ;) Osobiście zrobiłem 7000km do awarii z powodu tłoka i gdyby nie to, jeździłbym dalej bo sam silnik po tym przebiegu mimo nie których już używanych częsci przy skladaniu, jest w stanie idealnym.
-
Chinola nie polecam...u mnie stoi w pokoju takie coś i to jest Romet,czeka na syna aż podrośnie..
(http://img148.imageshack.us/img148/4299/pict5142.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/148/pict5142.jpg/)
Jak zaczynałem przygode z motorem to też myślałem o Romecie 125,czy 250 ,ale to na prawde za mało troche,gdyby były choćby 500 to moze bym sie wtedy zdecydował na takiego nowego. Ale wolałem starszą Japońską maszyne i nie żałuje..
-
Z kolegą michau znamy się od kilku lat już z innego forum o tematyce motorowerowej :) i dziwnym trafem spotkaliśmy sie także na tym forum. Jeżeli o mnie chodzi to rządzą polskie jednoślady i jedynie te z okresu PRL bo współczesne to chiński chłam...obecnie mam:
Romet Chart 210 89' - fabrycznie nowy (brał udział w Legendach PRL, czasopiśmie Automobilista)
Romet Chart 211 89' - limitowana edycja jeden z 80szt wyprodukowanych (też brał udział w Legendach PRL i Automobliście)
Romet Chart 210 89' - mój pierwszy motorower który posiadam od jakiś 8 lat
Romet Ogar 200 89' - fabrycznie nowy
Romet Pegaz 710 75' - motorower ze sprzęgłem odśrodkowym, jedyny tego typu polski silnik
WSK 125 M06B3 82' - odrestaurowana popularna ,,trójka" do jazdy na co dzień
WSK 125 M06B3 82' - do odrestaurowania
WSK 125 M06 68' - tzw. dwuramówka obecnie jest po malowaniu i będzie składana
MZ ETZ 250 88' - odrestaurowana i służy do jazdy na co dzień
Pannonia TLF 250 61' - w trakcie kapitalnego remontu
Jestem też w trakcie zbierania informacji i odbudowy prototypu Rometa Charta 310 :) Szukam też do remontu WFM z pierwszego roku produkcji. Zbieram tez wszystkie unikatowe części, nowe silniki, oryginalne dokumentacje techniczne, zdjęcia itd odnośnie tego co się jednośladowego w polsce produkowało.
Poniżej ogólne zdjęcie nie wszystkich motocykli:
(http://images46.fotosik.pl/1239/2814dbee5a16244dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2814dbee5a16244d.html)(http://images43.fotosik.pl/469/27061f39c513b65em.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27061f39c513b65e.html) (http://images43.fotosik.pl/457/db8c4790dfe8649bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db8c4790dfe8649b.html)(http://images44.fotosik.pl/269/979b8a9f3c467de7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/979b8a9f3c467de7.html) (http://images35.fotosik.pl/124/5abf5e14bb19de73m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5abf5e14bb19de73.html) (http://images50.fotosik.pl/269/899b92369b77fe53m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/899b92369b77fe53.html) (http://images41.fotosik.pl/265/41f720c2ef9a80d2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41f720c2ef9a80d2.html) (http://images49.fotosik.pl/269/4a8847b9e6a7d1fem.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a8847b9e6a7d1fe.html)
-
Chinola nie polecam...u mnie stoi w pokoju takie coś i to jest Romet,czeka na syna aż podrośnie..
(http://img148.imageshack.us/img148/4299/pict5142.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/148/pict5142.jpg/)
Jak zaczynałem przygode z motorem to też myślałem o Romecie 125,czy 250 ,ale to na prawde za mało troche,gdyby były choćby 500 to moze bym sie wtedy zdecydował na takiego nowego. Ale wolałem starszą Japońską maszyne i nie żałuje..
Boże jakie piękne te M-2 najczęściej uznaje tylko oryginalny lakier ale tajest zrobiona profesjonalnie.
jeszcze mam jawke, motorynke itp ale to nie warto pokazywac
Pokaż tą motorynkę :) .
Ja narazie nie mam żadnego rometa ostatnią motorynkę sprzedałem w październiku ale pochwalę się moją dumą którą dokładnie rok temu kompletowałem i składałem ale sprzedałem w kwietniu ze względu na to że kupiłem poloneza.
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony-50/115327
Nie wyglądała jak nówka ale najważniejsze było to żeby jak najbardziej wyglądała na oryginalną. Już nie długo będzie motorynka i będzie remont bo nie można żyć samym FSO :).
-
Romet Pegaz 710 75' - motorower ze sprzęgłem odśrodkowym, jedyny tego typu polski silnik
A komar 4 automat jakie miał ??
-
to samo tylko, ze silnik jajko :) bebechy natomiast te same co 010. Komarowski silnik miał oznaczenie S38SH bodajże
-
Mam osobiście dwa nowe Romety: ogar 900 i Z125. Ogarek jest naprawdę dobry bo 13 tyś. km przejechane i przy silniku oprócz oleju nic nie ruszałem :) a ten z125 to lekka porażka... silnik jest przykręcony na sztywno do ramy i emituje takie drgania że potrafi się rozkręcić i jest nie bezpieczny!!!
-
Ogarek jest naprawdę dobry bo 13 tyś. km przejechane i przy silniku oprócz oleju nic nie ruszałem
Miałem w 2008 tego z pierwszych wypustów, totalna porażka psuł się na potęge ale z tego co wiem inne egzemplarze te ''nowsze'' były o wiele lepsze. Który masz rocznik tego ogara ?? Pamiętam takie miłe wspomnienie że jak nim jeździłem to chyba ze 20 razy mnie zatrzymywali ludzie i pytali się ile dałem, i mówili jakie to ładne, i na allegro jak go wystawiłem to nikt nawet nie dzwonił a na ulicy mnie gościu zatrzymał i sprzedałem :P .
-
Ja mam ogarka najpierwsiejszego jakie wyszły :-) czerwiec 2007 rok i naprawdę jest nie do zdarcia :-) no ja miałem go pierwszego u siebie w okolicy to tez pierwsze jazdy to zycia nie miale u wszytkich :-) 100 razy to samo każdemu tłumaczyłem :-D
-
trochę odgrzeję temat. Chart to klasa sama w sobie co prawda to nie ktm 80 rlw, jesli chodzi o nowe romety, to zależy co kto trafi ja mam 727 z 15k przebiegu dopiero jesienią walnęły: wał korbowy, pierścionki, uszczelniacze zaworów i cylinder, zrobiłem mu remoncik i za 300 zł pojeździ jeszcze 2-3 k, ale i tak się przerzucam na mz skorpion rocznik 96
-
mz skorpion rocznik 96
MZ 96 rocznik? MZ-ki myślałem że był produkowane do początku lat 90-tych, to PRL-owskie ścigacze :)
-
mz skorpion rocznik 96
MZ 96 rocznik? MZ-ki myślałem że był produkowane do początku lat 90-tych, to PRL-owskie ścigacze :)
to mało wiesz o moto.
Ja miałem 2 sztuki ETZ 250.
-
mam nadal ETZ 250 i nie narzekam, bardzo przyzwoity motocykl :)
-
i tak najlepszym motocyklem jest WSK 125 3biegowa. Mam taką z 82roku:)
-
i tak najlepszym motocyklem jest WSK 125 3biegowa. Mam taką z 82roku:)
no to piątka :) też mam taką z 82r, najlepszy polski silnik, nie do zajeb***a :)
-
mz skorpion rocznik 96
MZ 96 rocznik? MZ-ki myślałem że był produkowane do początku lat 90-tych, to PRL-owskie ścigacze :)
to takie cudo (http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/MZ%20Skorpion%20660%20Sport%2094%20%202.jpg)
-
no to piątka :) też mam taką z 82r, najlepszy polski silnik, nie do zajeb***a :)
ogólnie motocykl moim zdaniem najbardziej udany to coś jak Maluch tylko w postaci motocykla:D
-
Mam fotkę razem z moim skarbem hehe
Fakt pokrowiec nie oryginalny ale reszta owszem:)
(http://img31.imageshack.us/img31/3377/zdjcie0967a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/31/zdjcie0967a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
pomaluj na czerwono ( dostanie extra 20koni :D )
-
Pokrowiec był szyty z tego co mi wiadomo w 1988 a wtedy wiadomo jaki był dostęp do materiałów...
-
Musze i ja swoja wsk'e zlozycz, Remont juz przeszla wszystkie szlify na nowo, tloki pierscienie, zregenerowany wal. Tylko pomalowac rame i zlozyc silnik, Jakos brak czasu. Pamietam jak panny wozilem po wsi hehe:D i ten dzwiek. Marzenie. Pozniej przesiadlem sie na Honde http://p1.bikepics.com/2004%5C11%5C12%5Cbikepics-242301-320.jpg bardzo malo palila i osiagi duzo wieksze niz wska. Aj fajne czasy. 4.lata temu. Hanie sprzedalem za 1tysia. Ale wueeche musze zlozyc nie ma bata :D
-
czarna, najbardziej typowa :) ale takie oryginały najlepiej się ceni :) Motocykl w gruncie rzeczy bardzo udany, praktycznie bezawaryjny, silniki 125 wykręcały ogromne przebiegi i zepsuć się nie chciały, warunkiem są oczywiście oryginalne cześci. Ile ma przelatane? Swoją wsk pokazywałem na poprzedniej stronie :)
-
najlepszy polski silnik, nie do zajeb***a
Ściślej mówiąc silnik w WSK 125 to troszkę zmodernizowany silnik z przed wojennego DKW 125 ;). Więc on taki Polski jak silnik w DF 1500.
Pełnym Polskim silnikiem był od WSK 175 (4 biegowa) ale on niestety nie należał do najtrwalszych.
-
on niestety nie należał do najtrwalszych.
Chyba ze krecilo sie baki to i 3 biegowym padal tryb 1 biegu. Wujek zlozyl mi ja 5 lat temu zamiast ja dotrzec to ja bezmyslnie pojechalem szalec, pozniej baki na przystanku, i zgrzyyt. zajechalem wujek siadle przejechac sie i mowi baki kreciles?? ja mowie nie. on nie oszukuj za dlugo go mam by nie wiedziec, Dzis z nim gadalem, zlozymy ja. Szkoda ze nie mamy papierow.:(
-
To i ja się pochwale moimi sprzętami Romet komar 3 z silnikiem 3 biegowym i już nie polskie ale z tych czasów Simson S51Enduro
http://imageshack.us/g/580/dsc00518mr.jpg/
-
To i ja się pochwale moimi sprzętami Romet komar 3 z silnikiem 3 biegowym i już nie polskie ale z tych czasów Simson S51Enduro
http://imageshack.us/g/580/dsc00518mr.jpg/
Ten komarek to taki lekki kundelek ale silnik 019 kozak :) . Jazdą simsonem enduro rozkoszowałem się całe wakacje, jest na drugim miejscu zaraz za motorynką, wygodny strasznie.
-
Komarek aktualnie w remoncie wszystko do lakierowania i remont silnika na oryginalnych częściach choć jest trudno o nie :]
-
Komarek aktualnie w remoncie wszystko do lakierowania i remont silnika na oryginalnych częściach choć jest trudno o nie :]
Według mnie nie ma lepszego silnika od 019, jak się skatuje to potem ciężko jest ale jak ma się dobrego z dobrym automatem i dobrze wyregulowaną skrzynią to daje dużo radości z jazdy.
-
DANIELxD Zgadzam się z tobą poprzedni właściciel silnika nie dbał i zniszczył skrzynie , automat jest git . :]
-
DANIELxD Zgadzam się z tobą poprzedni właściciel silnika nie dbał i zniszczył skrzynie , automat jest git . :]
Silników 019 miałem 4, jeden był do dupy skatowany do granic możliwości, pozostałe 3 były po prostu ideałami nie do zakatowania, tyle kilometrów tym robiłem że hoho no i w motorynce to robiło szał, 2 biegowe nie miały szans :) jak to się jeszcze ścigaliśmy motorynkami.
-
Chyba ze krecilo sie baki to i 3 biegowym padal tryb 1 biegu.
Jak się dba to się ma. Nie mówię że wszystkie wszystkie co chwila się padały itp. Ale niestety konstrukcja tego silnika była sporo gorsza niż MZ TS 150 (o ETZ nie wspominając) czy CZ 175 czyli ówczesnych konkurentów tego motocykla. Materiały ( i ich obróbka) do najlepszych tez nie należały. Ale przynajmniej coś było naszego i jakoś jeździło ;)
-
Ale niestety konstrukcja tego silnika była sporo gorsza niż MZ TS 150 (o ETZ nie wspominając)
Porównaj wykonanie np. simsona a rometa tak samo jest z WSK-ą a Mz-ką ale pamiętam że WSK-ą 3 wygodnie mi się jeździło, miałem okazję się przejechać.