FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: banned w Grudzień 18, 2011, 19:44:47 pm
-
Czy jest możliwość w Roverze zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu tanim kosztem? Załóżmy że zastosujemy paliwo wymagające zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu
bez dokonania takiej regulacji, co to spowoduje dla pracy silnika i czy grozi jego uszkodzeniem?
-
Możesz zastosować to: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
Albo mechanicznie przesunąć czujnik (będzie ciężko) bądź przesunąć wieniec zębaty w kole zamachowym (raczej wykonalne)
-
Możesz zastosować to: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
Nie nadaje się bo jest przeznaczony dla cyfrowych czujników położenia wału a w roverze jest analogowy a dokładniej indukcyjny...
-
Zatem stosując paliwo o wyższej liczbie oktanowej muszę przyspieszyć zapłon. Jeżeli tego nie zrobię to mogę się spodziewać że proces spalania będzie trwał przy
otwarciu zaworów wydechowych, zatem grozi mi wypalenie zaworów?
-
Nie nadaje się bo jest przeznaczony dla cyfrowych czujników położenia wału a w roverze jest analogowy a dokładniej indukcyjny...
nadaje się , rozmawialem z nimi , trzeba tylko podeslac im sygnal cpwk z oscyloskopu i dodadza pattern rovera
-
A na tej samej stronie jest TAP 01 do silników z czujnikiem indukcyjnym <rotfl2>
Bardziej mnie interesuje teraz sposób podpięcia tego i czy to ogarnie 120 oktanów.
-
Ewentualnie pomyśl o ECU masterze - wpinasz go między czujnik wału a komputer, dokładasz jakiś map senor (ecu w roverze ma swój) i możesz sobie kąt zmieniać po obciążeniu i obrotach.Dodatkowo zawsze możesz jeszcze pobawić się paliwem.
Paliwo o wyższej liczbie okatanowej niekoniecznie musi się palić dłużej, natomiast można go owszem zapalić wcześniej żeby zwiększyć ciśnienie spalania bez zjawiska stukowego.
-
W gsi to jaki jest rodzaj czujnika?bo chyba w to zainwestuje
-
ECU master to ciekawy pomysł, można by postroić go trochę ale zamysł konstruktora był taki żeby minimalnym nakładem zmniejszyć koszt użytkowania bez szkody
dla silnika i osiągów ,a paliwo dawało teoretycznie potencjał na 115KM. Paliwka tak czy tak trzeba by pewnie dodać wtryskami ale 600zł kosztów to trochę za dużo :/