FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: El-Portero2 w Grudzień 19, 2011, 01:55:36 am
-
Witam
muszę przenieść zbiornik do bagażnika.
sportowe zbiorniki tzw. bezpieczne stosowane m.in. w drifcie i kjs są dość drogie http://www.rallyshop.pl/index.php?k635,uklad-paliwowy-zbiorniki-paliwa więc odpada. Jakie rozwiązanie polecacie jako tańszy zamiennik?
Tak sobie pomyślałem czy można użyć jako zbiornika:
opcja 1
plastikowej kasety/zbiornika wodnego do przyczep campingowych?
(http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/86/68/68/1986686867)
(http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/99/51/70/1999517021)
koszty ok 140-200zł + trzeba byłoby napchać tam specjalnych gąbek żeby paliwo na zakrętach nie kołysało na boki.
opcja 2
zbiorniki od łodzi motorowych?
(http://www.boatshop.pl/miniat2.php?nnazwa=galerie/8d35b60fc8022bed44bc603947ac194512292.jpg&rozm=536)
(http://www.sorba.pl/files/fotom/product-22543.jpg)
(http://www.sorba.pl/files/fotom/product-18908.jpg)
(http://www.sorba.pl/files/fotom/product-23316.jpg)
ceny od 150-500zł w zależności od pojemności zbiornika. Zbiornik typowo paliwowy do montażu na opaski metalowe bądź plastikowe. Zawsze jakby ktoś się czepiał to jest papier na zbiornik (homologacja/atest). zbiornik również nie posiada przegród wewnątrz więc dodać trzeba gąbkę.
opcja 3
zbiornik metalowy z maszyn rolniczych?
(http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/01/62/15/2001621535)
(http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/45/91/38/1945913852)
ceny ok. 200zł Ponad to łatwo dospawać dyszę /króciec lub nagwintować otwór wlewowy itd. minus to gabaryty- przeważnie za duży co by się kwalifikowało do kolejnej przeróbki skrócenia- a to nie bardzo wchodzi w grę.
opcja 4
znany patent z kanistrem/ jako zbiornik paliwa?
(http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/89/55/72/1989557215)
(http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/81/14/56/1981145644) ładnie pasuje. podobnie jak wyżej można coś nawiercić i przyspawać. Minus to mała pojemność
zbiorniki samochodowe nie bardzo pasują w bagażniku przez ich kształt.
chyba ze od uno i starego polo 2 po modyfikacjach. Od trabanta ciężko już dostać.
oczywiście nie mam zamiaru startować w żadnych zawodach - chodzi mi jedynie o to żeby przenieść zbiornik do bagażnika - (potrzebne miejsce pod spodem) :d
-
Najlepiej złap spawarkę i kawałek blachy i sobie zrób jaki trzeba :D
-
Może mieć problem z uszczelnieniem czegoś takiego.
Niedostosowany zbiornik w kabinie może nie przejść BK jeśli to cię interesuje, kanister na pewno nie przejdzie.
Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.
-
poszukaj na amerykanskim ebayu. sa tam fajne "sportowe" zbiorniki za duzo bardziej atrakcyjna cene. wpisz "fuel cell"
-
z Trabanta :)
-
http://allegro.pl/trabant-czesci-zbiornik-skrzynia-cwiartka-resor-i1997820107.html
Tu masz z Trabanta za dwie stówki. ;) Faktycznie, mało ich, ten jest jedyny na Allegro. Ale jeszcze pojeździj po szrotach, może coś w Lęborku mają... ;D
Tu też możesz podzwonić:
http://allegro.pl/trabant-czesci-tylna-szyba-i1990727353.html
http://allegro.pl/trabant-601-1-1-czesci-przednia-szyba-wysylka-24h-i1990727354.html
Gdybym miał bliżej z Koszalina do Szczecina to bym Ci przywiózł ten bak... Ale a nóż widelec mało będzie wołał i wysyłka tania się trafi. ;)
-
trzeba szukać, dzięki
-
trochę głupi pomysł, ale jakby toroidalny zbiornik na LPG w miejscu koła przerobić na PB?
-
a może zbiornik z skutera?
-
Oryginalny zbiornik wsadź do bagażnika
-
trochę głupi pomysł, ale jakby toroidalny zbiornik na LPG w miejscu koła przerobić na PB?
teraz mam lpg w kole ;-)
a może zbiornik z skutera?
myślałem już o tym i o quadzie (http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/56/94/06/1956940653)
zbiornik jest za mały ;-)
Oryginalny zbiornik wsadź do bagażnika
chciałem, jest za duży[szeroki,płaski], trzeba skrócić go i podnieść.
----------------------------------------------------
Najlepsze rozwiązanie to chyba będzie ze zbiornikiem od trabanta albo z tym kwadratowym od łodzi.
-
LPG w cygaro. Oryginalny zbiornik w koło zapasowe ...
Albo jeszcze prościej zrobić podłogę bagążnika na płasko i podwiesić pod spodem zbiornik. Będzie o wysokość koła wyżej i nie będzie w aucie czuć benzyny w razie czego...
-
Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.
przy drifcie majac nawet i 20l w zbiorniku lecac dłuższe łuki albo przejscie z lewa na prawej skutkowalo tym ze pompa nie lapala paliwa
zbiornik 5l z karnistra rozwiazal problem raz na zawsze i moglem krecic do ostaniej 0,1l paliwa :)
-
Robiłem przejście z prawa na lewo na tyle że lecąc w lewo już był bok i jeszcze problemu nie było.
Ewentualnie można zastosować zbiornik bez przegród gdyby zastosować bardzo mały np. pół litrowy zbiornik pośredni do którego wlewała by się benzyna ,a w zbiorniku pośrednim pracowałaby pompa. Takie rozwiązanie jest np. w Mercedesie 190 dzięki czemu przy pojemności tanku chyba 100 litrów można latać bokiem praktycznie bez benzyny.
-
Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.
przy drifcie majac nawet i 20l w zbiorniku lecac dłuższe łuki albo przejscie z lewa na prawej skutkowalo tym ze pompa nie lapala paliwa
zbiornik 5l z karnistra rozwiazal problem raz na zawsze i moglem krecic do ostaniej 0,1l paliwa :)
Chcę dać większy zbiornik niż kanister 5-10l do tego musi być zamontowany tzw. "swirl pot" zbiorniczek przelewowy wyrównawczy (http://paliwa http://espimages.biz/2386/I/488/5/images_fdf.JPG)
zainstalowany według tego schematu (http://www.freewebs.com/xworksrs/swirl%20pot%20diagram.JPG)
(http://www.fortunecity.com/silverstone/impala/1012/cars/tech/swirl/swirl2.jpg)
taki swirl pot (surge tank- zbiorniczek przelewowy/wyrównawczy można zrobić samemu (http://www.balancemotorsport.co.uk/images/1%20litre%20base%20mount%20swirl%20pot.jpg)
niektórzy robią go z butli po gaśnicy lub z jakiegoś większego lżejszego filtra paliwa.
W ten sposób nie ważne w jaki zakręt czy wzniesienie wiedziesz paliwa będzie zawsze fulli i nie będzie przerywać bo ten zbiorniczek stale będzie wypełniony paliwem. [1 el. pompa paliwa będzie brała z baku pompując do zbiorniczka a 2 pompa będzie pompować z tego swirl pot'a na zasilanie silnika - powrót paliwa przez swirl pot do zbiornika].
ten surge tank zamontuje w bagażniku za raz przy zbiorniku (podobnie jak tu -> (http://www.forghani.net/forum/files/photo077_701.jpg)
W bagażniku
1) zbiornik paliwa -
2) pompa el. nr1 -
3) surge tank -
4) pompa el. nr2 -
w komorze silnika
5) filtr paliwa -
6) regulator ciśnienia -
-
ja miałem zbiornik zrobiony z webasto z autobusu i zewnętrzną pompe paliwa 3 bary
http://imageshack.us/photo/my-images/97/dscn5262z.jpg/
Sprzedam za stówke, w 100% szczelny i latając pełnym bokiem nie było problemu z przelewaniem się chyba że było poniżej 1l ale tak nikt nie jeżdzi. dla estety do ponownego pomalowania i trzeba wspawać króciec od powrotu bo urwałem przy wyjmowaniu
-
Przy okazji dyskusji o zbiornikach. Przy wykonywaniu samodzielnie nowego zbiornika z jakiego materiału powinien on być ? Zwykła czarna blacha może być ? Chodzi o korozję. Co prawda fabryczne zbiorniki wspaniale rdzewieją... Ale może aluminium lub inny nieżelazny materiał ? Żywica itp może być zastosowana do benzyny ?
Ja ścigać się nie będę ale myślę o zrobieniu małego zbiorniczka do odpalania jedynie gdy używa się LPG.
-
Ze względu na koszta i obróbkę polecam blachę.
Zwykłe żywice się nie nadają. Na forach modelarski / szkutniczych podane są informacje gdzie kupić odpowiednie żywice.
-
Mam w rajdówce układ jaki opisuje ElPortero. Zrobione tak: orginalny zbiornik z atu w miejscu koła, obrócony o 90stopni (wlew z tyłu koło tablicy). Do tego zbiornik pośredni 1l, wyspawany z blachy 0,8mm, w kształcie walca o średnicy 8cm, wysokości 30cm. Paliwo wpływa króćcem na górze i ciągnie drugim wpuszconym prawie do samego dna.
Na foto zaraz po podłączeniu, teraz nie ma już takiego bałaganu ;) Zbiornik pośredni widoczny po prawej stronie, pomalowany minią.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7836d82b87ba21c.html
-
Dodam jeszcze, że żeby przejść BK zbiornik i pozostałe elementy układu paliwowego powinny być oddzielone od przedziału pasażerskiego przegroda z niepalnego materiału (najprościej zbiornik zakryć blachą a przewody puścić w rurze alu, takiej kominowej ;))