FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Kaczy#1853 w Listopad 15, 2004, 10:04:46 am
-
Wczoraj spotkała mnie niemila niespodzianka, tzn: wracalem z panna z legionowa. Zatrzymalem sie miedzy świętokrzyskim a śląsko-dąbrowskim (zew natury mi sie odezwał ;)) Zgasiłem autko, włączyłem awaryjne i na chwilke wyskoczylem. Po powrocie do auta i probie uruchomienia silnika jedyny efekt jaki byl to tylko delikatne cykniecie... i nic wiecej :eek: . Raz juz tak mialem ale jak sprobowalem wowczas raz jeszcze to odpalil od razu.
Tym razem probowalem z 50 razy i nic. Nawet z pychu nie chcial odpalic. Juz mialem dzwonic do kumpla, ale sprobowalem po raz ostatni... i co? I jak nigdy nic po przekreceniu kluczyka rozrusznik zachrobotal i autko odpalilo bezstresowo... :|
Nie mam pojecia czego to moze byc wina, ale nie lubie takich niespodzianek :mad: Ktos ma jakis pomysl?
-
czasem starczy walnąć w wyłącznik elektromagnetyczny młotkiem ...
wiesza ci się wyłacznik i tyle, ja miałem to samo w drodze nad morze w zeszym roku :roll: ale zapalił na pych, ale ostatnio robiłem sobie lifting rozrusznika to wymieniłem co jest do wymiany i mam rozrusznik jak nowy (wył eletromagnetyczny kosztuje około 37zł )
-
SprawdŹ również akumulator - to znam z autopsji ;)
A poza tym dołóż sobie "przekaŹnik do automatu" - zredukujesz spadki napięcia w obwodzie włącząjącym automat, spowodowane nieraz problemami z kostką stacyjki, albo marnym stanem styków i przewodów. To jest dość długi obwód, okablowanie ma takie sobie, a i prąd który w nim płynie sięga 30 A.
-
Zadam glupie pytanie... to taki sam efekt jak kiedys w malcach? Pamietam ze jak nie chcial kumplowi odpalic to mowil ze "bez młota ni robota" i wyciagal siepacza spod siedzenia i walil w costam pod klapą :))
No dobra... a gdzie ten wyłącznik znaleŹć? Gdzies przy rozruszniku siedzi? Bo nie bardzo sie orientuje gdzie on jest :oops:
-
Tak jak mowia poprzednicy... Wina elektromagnesu. Samochod sie zagrzal (kolektor wydechowy) i od niego zagrzal sie rozrusznik... Czasem taki efekt.
Tez tak mialem kiedys. Jako gentleman posadzilem piec piekna na siedzeniu kierowcy i kazal probowac uruchomic, a sam dlugim dragiem stuknalem w rozrusznik.. Zaskoczyl od razu :)
BTW od tamtej pory sie juz nie powtorzylo :)
-
zamontować sobie przekaŹniczek na rozrusznik i juz takich problemów nie będzie
-
Zadam glupie pytanie... to taki sam efekt jak kiedys w malcach? Pamietam ze jak nie chcial kumplowi odpalic to mowil ze "bez młota ni robota" i wyciagal siepacza spod siedzenia i walil w costam pod klapą :))
No dobra... a gdzie ten wyłącznik znaleŹć? Gdzies przy rozruszniku siedzi? Bo nie bardzo sie orientuje gdzie on jest :oops:
wyłącznik zamontowany jest zaraz nad samym rozrusznikiem (rozrusznik to ten walec o średnicy około, bo ja wiem... 15cm a na nim u góry przykręcony jest taki mniejszy walec średnicy około `6cm) gruby kabel który idzie od klemy plusowej akusia sięga właśnie do tego wyłącznika elekromagnetycznego
-
Młotem w rozrusznik to ja nawet u brata w Clio waliłem - ale się zdziwił jak odpalił :D
Umnie w poldku to było na porządku dziennym , póŹniej rozebrałem rozrusznik i wyczyściłem elektromagnes ( trzpień był zasyfiony ) do tego wymieniłem szczotki przy okazji i działa super. Na wszelki wypadek dodałem przekaŹnik jakiś czas póŹniej i teraz działa jak marzenie.
-
sprawdz elektromagnes,a dokladnie styki.jesli maja duze wzery to wymien na nowy,jesli sa tylko zasniedziale wyczysc papierem sciernym i bedzie ok.
-
Moja rada: przekaznik na rozrusznik plus nowy automat w rozruszniku, a dorazna naprawa, czyli jak stoimy na dordze i nie chce krecic:
1. wziąc kabelek jakis, rozpruc przewod sterujący do rozrusznika (albo rozłączyc złączke w młodszych)
2. połączyc przewodzikiem złączke z + w aku - powinien zakrecic bo dostanie duzy prąd
3. jak nie zakrecił wziąć srubokręt i połączyc nim 2 sruby na automacie (tą do ktorej podłączony jest kabel od akumulatora ten b. gruby i tą od ktorej idzie kabel do rozrusznika) rozrusznik zakreci na pusto (bez bendixu ze tak powiem), powtorzyc punkt 2.
stosowałem ta metode przez 3 miesiące i mimo praktycznie padnietego automatu i resztki szczotek w rozruszniku zapal zawsze :)
-
Moja rada: przekaznik na rozrusznik plus nowy automat w rozruszniku, a dorazna naprawa, czyli jak stoimy na dordze i nie chce krecic:
1. wziąc kabelek jakis, rozpruc przewod sterujący do rozrusznika (albo rozłączyc złączke w młodszych)
2. połączyc przewodzikiem złączke z + w aku - powinien zakrecic bo dostanie duzy prąd
3. jak nie zakrecił wziąć srubokręt i połączyc nim 2 sruby na automacie (tą do ktorej podłączony jest kabel od akumulatora ten b. gruby i tą od ktorej idzie kabel do rozrusznika) rozrusznik zakreci na pusto (bez bendixu ze tak powiem), powtorzyc punkt 2.
stosowałem ta metode przez 3 miesiące i mimo praktycznie padnietego automatu i resztki szczotek w rozruszniku zapal zawsze :)
dzięki za porady :D
-
może to być wyłącznik elektromagnetyczny w rozruszniku albo nieraz taki efekt dają brudne z reguły wyglądające na czyste klemy na aku. wyczyść je i podłącz. jeśli to nie to to rozrusznik lub masa. mi sie przytrafilo to właśnie :mad: gdy miałem luŹną maś od gazu lpg. a innym razem brudne klemy wyglądające oczywiście na ładnie czyste. :roll:
-
Wymienilem szczotki... pomoglo tylko sie z tym bawilem 2h. Lapska mi zmarzly ze hey :sad:
-
witam mam problem z odpaleniem clio I po przekręceniu kuluczyka zapalaj?sie kontrolki i cos tylko tyka nic poza ym nie wiem czy to rozrusznik do wymiany (i gdzie on wogole jest w clio;) ) czy o stacyjka bo jest juz roche wyrobiona .czy jest to mozliwe ze przez wyrobion? stacyjke nieraz nieszło przekręcić kluczyka.to moj meli byłbym bardzo wdzięczny o jak?kolwiek rade greenbrothers@wp.pl
-
Clio????
Hmmmmmm
BTW
pomijaj?c żabojada
Jak robicie rozruchadło to patrcie w jakim stanie jest kabel od akku (ten gruby - czy jeszcze troche izolacji na nim zostało) i w jakim stanie s?...... podkładki które dajecie pod ?ruby na wył?czniku lelektromag.
Walczyłem kupe czasu z wył?cznikiem - wymieniłem nanowy...a winna była skorodowana podkładka..