FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: r900 w Grudzień 21, 2011, 15:03:11 pm
-
Witajcie,
spaliła mi się żaóweczka od podświetlenia zegarów (konkretnie wskaźnika temperatury), dodatkowo chyba kontrolka świateł drogowych też jest przepalona, chciałbym to wymienić. Pacjent Caro Plus.
1. jak wymontować? wiem ze muszę wyjąć kratki nawiewów i poodkręcać wkręty, co jeszcze?
2. na co uważać przy wyjmowaniu - nie urwę linki od prędkościomierza itp.?
3. jakie żaróweczki tam wchodzą (czy te same jak podświetlenie tablicy rej.)?
Pozdrawiam!
-
To już było. Opisywałem, jak dobrać się do zegarów itp. Użyj szukajki.
-
Żarówki są 1,2w, dostaniesz bez problemu w każdym motoryzacyjnym (słowo klucz "żaróweczki do zegarów).
Na linkę prędkościomierza uważaj bo łatwo końcówkę ułamać, ale jak spokojnie będziesz wyciągał to odepniesz bez większych przygód. ;)
-
ok, poczytałem inne wątki, i mniej więcej mam już wyobrażenie, ale:
- co w kwestii plomby? (gdzieś pisało że może takowa być)
- jak konkretnie odczepić linkę, z uwzględnieniem nie złamania jej?
:)
-
Nie da się, plomba właśnie po to jest żeby nie dało się bez śladu wyjąc i włożyć licznika.
Jako tako jest ona zbyteczna chyba że masz mały przebieg i planujesz sprzedać samochód wtedy może byc cennym argumentem przetargowym ;
)
-
Trzeba ją niestety usunąć, linka trzyma się na takim zacisku plastikowym, trzeba zewnętrzną część odciągnąć od zegarów i lekko pociągnąć i powinno zejść.
-
Nic nie trzeba usuwać :) da się wyjąć licznik bez ściągania plomby.
razem z linką.
Konstruktor przewidział wymianę żarówek bez ściągania plomby i odpinania linki.
-
Potwierdzam zmienilem wszystkie tarcze zegarow bo wlasnie z sentymentu chcialem zostawic licznik z plomba :D
-
czyli podsumowując, wykręcam wszystie śrubki, wyciągam zegary na tyle ile linka pozwoli i dam radę zmienić żaróweczki bez problemu? :)
-
Jeżeli będziesz przy tych operacjach ostrożny to nic nie uszkodzisz, ja u siebie już kilka razy wyciągałem zegary i plomba cała ;)
-
Najlepiej najpierw zajrzeć pod maskę i "wepchnąć linkę" najdalej jak się da do kabiny. Luz jest wystarczający.
-
Nawet bez żadnych kombinacji z linką da radę spokojnie wymienić żarówki ...
-
czasem linka dość ciężko może "przechodzić" więc nie polecam wyciągania jej za pomocą licznika :)
Najlepiej wsunąć do kabiny jak najwięcej.
-
Ja to wymieniałem w sposób że zdjąłem tą pierońską obudowę i gdy już miałem licznik odkryty to obracałem go w prawo lub lewo. Wtedy spokojnie da radę wymienić żaróweczki bez kombinowania z linką ;)
-
Koledzy, żeby już nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj,
nie działa mi podświetlenie panelu sterowani ogrzewaniem w plusie,
jak wyjąć cały ten panel? Delikatnie go śrubokrętem czy jak?
-
Podważ go delikatnie. Jeśli nie masz radia to wyjmij tą zaślepkę i wypchnij panel od tyły .
-
Mam radio, ale siedzi sobie luźno więc je wyciągnę. A czy niczego tam nie po urywam? Czy nie trzeba zdejmować cięgien?
Potrzebuje to tylko wysunąć tak aby te nieszczęsne żarówki wymienić...
-
Jeżeli masz sterowanie nawiewem podciśnieniowe to nic nie urwiesz, jest tylko linka od regulacji temperatury, którą trzeba odpiąć, a reszta przewodów jest na tyle długa, że spokojnie wyjmiesz panel i wymienisz żarówkę.
-
Kolega jasso ma rację. A co do radia jeśl;i masz luźno to wysuń je i wypchnij panel od wewnątrz najlepsza metoda jak dla mnie i nie porysujesz sobie tapicerki ;)
-
Witam,
żaróweczki wymienione :) Nie miałem wiekszych problemów, trochę ciężko było zdjąć ten plastik w okolicach nawiewów (mocno się trzymał). Plomba była (czyli poldek ma prawdziwie 114 kkm :) ), trochę szkoda ale cóż. Zakładając z powrotem za słabo wcisnąłem linkę, skutkiem czego po przejechaniu kilometra prędkościomierz zdechł i słychać było przeskakującą linkę - musiałem wszystko rozbierać jeszcze raz :) Ale już jest OK. Wielkie dzięki za rady!
-
Proszę bardzo kolego ;) No zdejmowanie tego w plusach to jest zawsze masakra he he. W Caro było najwygodniej 2 imbusy i po sprawie :)
-
Mi się niestety nie udało wyciągnąć radia, więc wyjąłem ten panel śrubokrętem.
Jak już miałem panel na wierzchu to troszke za mocno go szarpłem i coś strzeliło
jak by coś się ułamało albo odczepiło. W każdym bądź razie się wkur*em i spakowałem to spowrotem,
tylko teraz pokrętło zimno/ciepło nie chodzi tak płynnie tylko przeskakuje...
ehh...
-
A powiedz czy masz dobre grzanie teraz ??
-
Przy okazji ja zapytam, w którym miejscu na tym panelu jest podświetlenie i jaki jest do niego dostęp?
Nie działa mi całkowicie żadne podświetlenie, czy tam jest tylko jedna żarówka?
-
Są 2 żarówki w zielonych (gumkach) Są one jak dobrze pamiętam w górnej części. Jeśli chodzi o dostęp to musisz zdjąć panel sterowania nawiewem ;)
-
Czy mowa jest tutaj o żarówkach podświetlających przyciski awaryjnych i ty innych ?? . Czy też podświetlenia tych pokręteł nawiewów i tych obrazków przy pokrętłach czy w ogóle był podświetlany panel nawiewów bo ja nie mam żadnego podświetlenia ??
-
Chodzi o podświetlenie tych pokręteł i obrazków ;p Jeśli nie świeci u Ciebie to spaliły się tak samo 2 żaróweczki co są z tyłu tego panelu ;)
-
Dzięki za info a może ktoś zarzucić fotkę jak to świeci ?? :]
-
(http://img853.imageshack.us/img853/5876/zdjcie0059.jpg)
-
Dzięki za foto chyba będę się za to zabierał za jakiś czas . A jakie tam wchodzą żarówki takie same jak do podświetlenia zegarów ??
-
Takie same jak do zegarów.