FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Arken w Grudzień 25, 2011, 14:59:28 pm
-
Witam, mam problem z odpalaniem Poldka (silnik 1.6 GSI + LPG). Zawsze przy odpaleniu po parogodzinnym postoju trzeba kręcić minimum 5-6 razy zanim uda się go uruchomić. Odpalany jest zawsze na benzynie. Ponadto nawet jeśli uda mi się odpalić po odpuszczeniu gazu od razu gaśnie mimo wciśniętego sprzęgła. Zdarza się też, że mimo iż jest już nagrzany potrafi nagle zgasnąć po wrzuceniu na luz albo podczas hamowania silnikiem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Odczuwalne jest także falowanie obrotów w zakresie około 900-1100 na biegu jałowym. Co może powodować tego typu problemy?
-
sam sie głowie z tym problemem wymieniłem juz prawie wszystko oprucz pompki paliwa i krokowca :P wiec moze byc u ciebie byc to samo co i u mnie :P
-
czujnik temperatury do kompa ? nie wywala check engine ?
-
Z kontrolką check engine jest tak że od czasu do czasu zapala się podczas jazdy i po kilku minutach gaśnie, ale może to być spowodowane brakiem sterownika sondy lamda (zamiast tego gazownik połączył kabelkiem 2 wtyki w kostce).
-
obstawiam czujnik temperatury, u mnie przebiegało to tak , po nocy kiedy odpalałem na początku załapywał wskakiwał na 2000rpm i natychmiast gasł, tak kilka razy i w końcu odpalał.
Zmieniłem tylko czujnik i wszystko się uspokoiło jak ręką odjął ;)
Uszkodzony czujnik nie wywala od razu checka, komputer myśli że pracuje normalnie jednak uszkodzony czujnik fałszuję temperaturę, rano chcesz odpalic, silnik lodowaty,a komputerek uznaje że jest nagrzany do 90"c i zupełnie inaczej dobrana jest mieszanka. ;)
co do błędów to sprawdź sobie co za błędy Ci wywala i wszystko będzie jasne ;)
-
U mnie ze złączem diagnostycznym jest taki problem, że jest ono głęboko schowane za takim walcowym cylindrem za schowkiem i trzeba by było go wymontować aby wyciągnąć to gniazdo na tyle, żeby dało się cokolwiek zdiagnozować.
Edit: Po odkręceniu schowka udało mi się wyciągnąć gniazdo diagnostyczne i zewrzeć styki. Otrzymałem błędy: 12, 93, 45, 44.
-
=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================
12
czujnik położenia wału- brak sygnału
13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału
14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy
21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki
22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski
24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału
29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy
32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa
33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki
34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski
35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)
41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa
42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa
44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)
45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)
49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])
51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)
55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)
61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy
62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa
63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy
64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy
69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
85
uszkodzony immobilizer
87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy
88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa
93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================
12 to normalne bo silnik był wyłączony i czujnik nie miał prawa jakiegokolwiek sygnału wyłapać
44-45 to błędy najprawdopodobniej wywołane instalacją gazową
bladego pojęcia nie mam gdzie szukać 93 nigdy mi go nie wywaliło....
-
żarówke wymień od kontrolki check engine
-
Odnośnie błędu 93 to zastanawiam się czy nie jest on związany w moim przypadku z immobilaiserem, gdyż wcale nie świeci się od niego kontrolka i tu pewnie muszę poszukać rozwiązania.
-
Witam moje auto to polonez 1.6 GSI 2001r z fabryczną instalacją LPG. Mam podobny podobny problem jak kolega Arken. Takie same objawy (gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, falowanie obrotów). Niewiele myśląc wymieniłem wtryskiwacze razem z listwą. Po wymianie ostatecznie przestał "palić". Odkręciłem kolektor ssący, zajrzałem do zaworów były podparte, przystąpiłem do regulacji. Po tej operacji zapalił aczkolwiek silnik dalej pracował nie równo. Po przejechaniu około 80 km silnik ostatecznie przestał pracować. Podczas diagnostyki wyskoczyły następujące błędy 12 29 85. Jakieś sugestie ?
-
Odświeżam
Mam taki problem że gdy dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na luz to obroty spadają do 700 i muszę wcisnąć pedał gazu bo inaczej zgaśnie. Usterkę występuje na lpg. za Filtr gazu zmieniany około 5 tys km temu.
Co to może być ?? Co muszę sprawdzić ??
Instalacja lpg IIgeneracja
Pacjent
Polonez atu plus gsi
-
Podepnę się pod temat, żeby nie dublować w nieskończoność wątków.
Polonez Caro Plus 1.6 Gsi (gaz sekwencja) po ostatniej zimie zaczęły się problemy z odpalaniem. Po nocy odpalał za 3-5 razem. W ciągu dnia, a także w lato, palił na dotyk.
Ostatnio po dłuższych postojach prawie wcale nie chce odpalać, trzeba nieźle się nakręcić. Raz nie odpalił, aż rozładował się akumulator. Silnik, widać, że chce, szarpie, kaszle, jakby brakowało iskry.
Wymienione przewody zapłonowe, świece i zespół cewek zapłonowych. (na jeden gar była słabsza iskra), (a także filtr paliwa, termostat od chłodnicy po przestał działać).
Pompę paliwową słychać. Przełączenie na koniec jazdy na benzynę nie daje poprawy. Kontrolka check engine miga, słabiej mocniej, jak na dyskotece. Na biegu jałowym obroty czasem falują, czasem nie (przed wymianą cewki stale falowały).
Zakupiony komputer diagnostyczny DC-03 pokazuje następujące parametry:
"Wyp. zap." (kąt wyprzedzenia zapłonu) przy obrotach 900 wartość 11.3; przy obrotach 2525 wartość 37.3
"lambda" przy obrotach 900 wartość 141.6 mV; przy obrotach 2525 wartość 858.5 mV
"integrator" - tutaj trochę domyślam się, że chodzi o wartość regulacyjną integratora sondy lambda (?)
przy obrotach 900 wartość 003; przy obrotach 2400 wartość 007; generalnie, jakby przy dodawaniu gazu/ zmianie obrotów wartość skacze, zapala się minus. Tutaj ten pomiar nie do końca rozumiem.
"Przepust." przy obrotach 900 wartość 0,70V; przy obrotach 2225 wartość 0.90V
"Mieszanka uboga 0/L" - tutaj nie zmienia się nic, na benzynie, gazie, na biegu jałowym, wysokich obrotach, ciepłym/zimnym silniku.
"Cisni." przy obrotach 900 wartość 46.5 kPa; przy obrotach 2225 wartość około 50 kPa - zmienna, pomiar faluje
"Silnik krokowy" przy obrotach 900 wartość 17; przy obrotach 2225 wartość 30
"Temperatura" po włączeniu silnika 32; rozgrzany silnik około 88
"Napięcie" - podczas jazdy 13.2V, na przekręconym zapłonie 11.88V
"Prędkościomierz" komputer, jaki radary samo kontrolne na drogach pokazują wartość o około 10km/h mniejszą, niż zegar, to tak na marginesie.
Komputer pokazuje jeszcze PAM-1 do PAM-5 i tu wszędzie wartości 00000000
Komputer nie pokazuje kodów błędów, albo nie umiem ich odczytać/ w sensie wywołać na ekranie.
Mam pewne domysły do tego wszystkiego, ale niemniej jednak będę wdzięczny za sugestie i komentarze.
-
temperatura po włączeniu silnika 32? - czujnik moim zdaniem do wymiany, do tego przeczyściłbym czujnik położenia wału.
napięcie moim zdaniem zbyt słabe, akumulator nienaładowany dostatecznie. słaby rozruch.
-
W sumie autor wspomina o niesprawnym termostacie,a czujnik pokazuje 88 czyli zawyza.
-
Po niedzielnym przeglądzie wozu okazało się, że ostatnia "prawie zupełna niemoc odpalania" miała związek z zasilaniem pompy paliwa:
Akumulator naładowany prostownikiem do pełna i działamy.
Iskry na świecach są, także odpadło przypuszczenie, że problem tkwi w zapłonie, który był wymieniany (po za przewodem doprowadzającym zasilanie do zespołu cewek).
Odkręcamy przewód paliwa, a tu sucho. Robimy dojście do pompy paliwa. Okazało się, że przewody doprowadzające zasilanie były zaizolowane, a pod spodem były mocno sfatygowane łącza "chłopiec-dziewczynka", które najwyraźniej nie stykały. Prąd był, więc nie trzeba było iść dalej do bezpieczników/przekaźników. Wymiana złączek, auto odpaliło.
Problem, że zimny od razu nie che zapalić, prawdopodobnie pozostaje (zobaczymy dziś wieczorem, albo najlepiej po nocy). Jednak taka wydawać by się mogło pierdoła, która unieruchomiła samochód, została wyeliminowana.