FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Sławek#1978 w Grudzień 28, 2011, 11:20:53 am
-
Siemka
Szybkie pytanko: czy to telepanie silnikiem na filmiku poniżej to będzie objaw klękającej pompy paliwa?
http://www.youtube.com/watch?v=e0gLzjngIas&feature=youtu.be
-
Jak jest w czasie jazdy?
-
Bardziej coś z układem zapłonowym...
-
Bardziej coś z układem zapłonowym...
racja, nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jak się rozgrzeje nie ma różnicy? Ja miałem Uno na boschu to pała cewka na jeden cylinder nie pracowała, ale sprawdź świece i przewody.
-
Właśnie jak się rozgrzeje jest w porządku. Ta sytuacja występuję czasami zaraz po odpaleniu i po chwili pracy (1 minuta) jest spokój. W czasie jazdy to tylko przy szaleństwach czasami obroty dochodzą do 4-4,5k na chwile się zatrzymuje (ale nic nie telepie) i po chwili znowu przyśpiesza aż do odcięcia.
pała cewka
Owszem ale w wakacje z tym że jak padła to w ogóle nie chciał gadać. Po tym przy okazji wymienione kable i świece, a od wakacji niewiele km zrobiłem.
-
A ja mam pytanie trochę z innej beczki- dlaczego po odpaleniu zapaliła się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby, bo domyślam sie że sam kolega jej nie włączył. ja też mam u siebie.
-
Bo w poldku poniżej jakiejś tam temperatury ogrzewanie szyby włącza się samo.
-
mikroklocek sam uruchamia ogrzewanie tylnej szyby po uruchomieniu silnika jeśli temperatura jest niższa niż jakaś tam.. (chyba 5 stopni).
-
ja mam podobny problem ale w abimexie.
Zapalę to na początku jak zimny to strach nacisnąć gaz bo wtedy nierówno chodzi trzęsie (nie gaśnie) mija 1 min. już inaczej.
Wymieniłem komputer moduł z cewkami i trochę lepiej ale nie przestało. Póżniej chodzi bez kłopotu.
pozdrawiam
-
No to trzeba przejrzeć resztę układy zapłonowego...
-
Bardziej coś z układem zapłonowym...
Miałeś rację. Miałem przesunięty CPWK w celu zmniejszenia spalania stukowego. Przestawiłem go tak jak fabryka dała i po problemie. Dzięki za pomoc.
-
To nieźle ktoś zmniejszył spalanie stukowe :d
U mnie w K16 jest podobnie, ale jakoś za zimno narazie, żebym stał przy nim i świece wykręcał i je czyścił...
-
witam
To jak ustawić ten czujnik CPWK w abimexie. Bo mam podobny objaw zaraz po odpaleniu samochodu. Nierówno chodzi trzęsie całym samochodem a po minucie można już gazować. Tylko właśnie jak ruszam przy zimnym i kawałek przejadę to obroty stoją 2000 dopiero jak się zatrzymam postoje chwilę to obroty spadają i już jedzie normalnie obroty 1000 i tak już trzyma dalej.
Zauważyłem że im zimniej tymm ten objaw jest gorszy.
Może czujnik prędkości robi jakieś zamieszanie jak sprawdzić?????
-
U mnie występuje to samo na PB jak zimny silnik, po odpaleniu przez ~2minuty telepie silnikiem na benzynie(zawsze odpalam na benzynie), po przełączeniu na gaz od razu się uspokaja i chodzi idealnie równo, tak równo że można położyć idealnie pełną szklankę na filtrze i się nie wyleje.
Nie bardzo zastanawiałem się czego to jest wina, jedyne co złego się dzieje przy pracy na PB to fakt że pompka niedomaga(przy dynamicznym rozpędzaniu lub przyspieszaniu na 3 przy 4k rpm łapie ostrego muła na PB)
Problem u mnie nie występuje na LPG.
Ja bym tutaj bardziej doszukiwał się problemów z układem paliwowym lub czymś co nie pracuje przy LPG.
Filtr paliwa wymieniony rok temu.
-
u mnie tak chodzi jak komputera nie zresetuje po odłaczeniu klemy. 002 sterownik
-
ja też mam doś podobny problem tylko dochodzi jeszcze problem z rozruchem. mam jeszcze pytanie:czy możliwe jest żeby bosch się zalał? tka sytuacja już mi się 2 razy zdarzyła gdy kręciłem bąki. auto nagle spadło z obrotów i zgasło. potem było ciężko odpalić.
-
Dużo miałeś paliwa ? Może poprostu odpłynęło spod pompy w zbiorniku...
-
było dość dużo paliwa poza tym odnosze wrażenie że w moim jest albo zbyt bogata mieszanka albo po prostu cewka jest już kiepska i nie spala mieszanki odpowiednio bo świece po pracy na benzynie są czarne i spaliny mają specyficzne zapach>
-
A sonde lambda juz wymieniales ?
-
jeszcze nie
-
No to przy padniętej sondzie będziesz miał ten sam efekt, o którym piszesz, okopcone świece i specyficzny zapach spalin.
-
pomóżcie???
2 lata temu wymieniałem pompę paliwa kupiłem na allegro ale nie pasowała kołnierzem więć tylko został zmieniony wsad, po czy się okazało ze się spaliły kable do pompy. Tak mówił mechanik który mi to robił.
Więc nie wiem czy to wina pompy paliwa czy nie takicj moich rannych problemów po odpaleniu samochodu.
zauważyłem że nie raz jadąc na benzynie trochę łapie muła bo gazie lepiej mi się jezdzi. Oczywiście pompa miała być do abimexa.
Nie wiem będę gdzieś poszukać mechanika żeby sprawdził ciśnienie paliwa bo nie wiem co to może być.
Tak po odpaleniu naciska sie gaz to jakby nie chciał się wkręcać w obroty pry okazji całuy się kołyszę trzęsie chociaż trzyma obroty 1200 na zimnym.
Ruszam i jadę obroty wskakują na 2000 i się trzymają tej wartosci na luzie aż do momentu zatrzymania sie samochodu po chwili same spadają i od tej pory silnik chodzi jak żyleta.
pozdrawiam
Doradzcie co mogę jeszcze sprawdzić. trochę mi sie nie chce wierzyć że to znowu pompa.