FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: maciek046 w Grudzień 28, 2011, 15:22:41 pm
-
Witam,
Mam problem z wysokim spalaniem tj okolo 16l przy ciezkiej nodze. W wakacje co bym nie robil nie spalila mi wiecej niz 11... 2.5tys temu robilem w niej uszczelke pod glowica. Bardzo prosze o pomoc bo benzyna droga, tymbardziej dla bezrobotnego, tzn ucznia :)
-
Sonda lambda.
-
A poza zwiększonym spalaniem nie ma innych problemów z zimnym/ciepłym silnikiem. Pozostałe elementu mechaniczne sprawne (hamulce, przeniesienie napędu, łożyska...)??
-
wszystko ok. jeszcze niedawno byla szpera ale zmienilem teraz na most 11\43 na tarczach i nadal jest to samo. zaczela coraz wiecej palic od wymiany uszczelki. mozna powiedziec ze wszystko powymienialem i zrobilem przy wymianie uszczelki. mialem wczesniej atu od forumowicza i palilo od 6.5 do 11...
-
11\43
Seryjnie było 10/43 ,a nie 11/43- w ogóle było coś takiego?
-
43/11 = 3,9. Na prawdę ciężko policzyć.
-
wiem ze seryjnie bylo takie jak mowisz dlatego napisalem jakie ja mam. a 11 43 bylo montowane bodajze w 1.6
-
Sparrow Był taki most Dla twojej uwagi
a naped licznika zmieniałeś? bo najprawdopodobniej przekłamuje Ci licznik i błednie podaje informacje
-
Zmiana przełożenia mostu bez zmiany napędu linki = zaniżone kilometry na liczniku = wyliczenia beda błędne i spalanie z wyliczeń wynikac będzie wieksze...
Jeśli Sonda Lambda działa... czujnik temperatury cieczy działa jak powinien... to nie powinien wiecej palić.
-
Mój rover 1.4 na moście 3,9 pali 10/100 według wskazań licznika.
W rzeczywistości przejeżdzam ok. 110km i biorąc pod uwagę te 10 litrów to już wychodzi 9,1/100 :)
W mieście nie spalił więcej niż 11/100 rzeczywiste.
-
Ciekawe... Mój może nie chce szybko jeździć ale przynajmniej tyle nie pali.
-
mój na takim przełożeniu(3.9) przy 100km/h nawigacja pokazywała 98km/h ,przy ciężkiej nodze spala nawet14.5 litra gazu na 100 <mysli>
-
Na 3,9 pali więcej po mieście, nie ma co kryć. u mnie wychodziło 1-1,5l gazu więcej na 100km po odpowiednim przeliczeniu. Za to na trasie jakieś poł do litra mniej przy prędkościach 110-120.
-
Za to na trasie jakieś poł do litra mniej przy prędkościach 110-120.
to fakt na długiej trasie nawet do 10,5 potrafi mi zejść . Ciekawe czemu taka różnica duża u mnie jest?
-
o fakt na długiej trasie nawet do 10,5 potrafi mi zejść . Ciekawe czemu taka różnica duża u mnie jest?
Zgł
Zmień kierowcę.
W mieście samo wykorzystanie funkcji odcięcia paliwa w połączeniu z umiejętnością obserwacji i przewidywania pozwala urwać 2 litry paliwa.
-
Mam pytanie jak bym wsadził przełożenie 4,55 z trucka, to też muszę przełożyć przekładnie licznika ze skrzyni biegów od tego trucka, żeby licznik mniej więcej dobrze pokazywał.
-
Raczej tak
-
Raczej tak
Gdyby to było takie proste...
niestety dobór odpowiedniego napędu likni prędkościomierza do skrzyni nie będzie tak oczywisty jakby się wydawało. dawno temu była strona producenta tych elementów i tam były opisane wszystkie dostępne kombinacje. Z tego co pamietam to Truckowe tak średnio się nadawało bo mimo że truck ma 4,55 w moście tylnym to ma też pełnowymiarowe koła 14" czyli 185/80R14 w dodatku w wersji C(ięzarowej), a te są zdecydowanie większe od seryjnych do osobówki. Osobiście jak jeździłem na 4,55 w moście to miałem napęd linki z rovera a wskazania brałem na % poprawkę...
-
Dzięki za odpowiedź.
-
Zmień kierowcę.
może i racja ale z drugiej strony nie po to zakładałem taki silnik żeby delikatnie jeździć, więc dobrze wiedziałem że takie spalanie przy mojej jeździe to normalka . W tej chwili mam założony silnik krokowy do gazu i spalanie jest na 12.5 litra, na śrubie palił mi do 14.5
-
Wlasnie, Panowie: jak jezdzic autem z takim motorem, tak, aby zmniejszyc spalanie? Chodzi mi glownie o jazde po miescie, bo na trasie - wiadomo.
Plynna jazda (choc nie zawsze mozliwa) wiadomo, hamowanie silnikiem rowniez.
Czy lepiej jest troche "przygazowac" tak aby szybciej wrzucic wyzszy bieg, czy tez, plynnie, delikatniej operowac gazem i unikac wysokich obrotow?
Paliwo: benzyna