FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Kris_phone_xp w Grudzień 28, 2011, 21:55:20 pm
-
Zmieniłem dzisia resory na 3-piórowe i tył samochodu mam na księżycu <rotfl2> Tak myśle jak go wyrównać do poprzedniego stanu bez klepania resorów, da coś może skrócenie trochę wieszaków. Przy oponie 185/65r14 mam miedzy oponą a rantem błotnika dobre 20cm albo i więcej.
-
skrócenie wieszaków da Ci od 2 do 4cm niżej, chociaż jest wiele osób które twierdzą że to głupi pomysł, ja u siebie mam skrócone od wakacji, narazię nic się nie dzieje, jak chcesz niżej to bez klepania się nie obejdzie.
-
Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuje :)
-
Ja bym wrzucił do bagażnika jeszcze z metr pszenicy workowanej to resory usiądą.
-
Ile taka przenica waży, pytam serio :) Wożę czasami ładunki polonezem ważące 400-500kg, może to by coś dało gdybym zostawił to na pare dni w bagażniku.
Co do tych wieszaków to sam nie wiem na wiosne spowrotem zakładam alusy 185/70r13 na obu osiach, teraz z przodu jest 175/70r13 a z tyłu 185/65r14 i przy takiej konfiguracji + 3 pióra wygląda to trochę jak dragster:)
Bylo nie było jestem zaskoczony że tak łatwo je wymienić i jaka róznica w prowadzeniu na plus:)
A spytam siejeszcze czy macie jakiś patent na wymianę kości przy resorach bo bez kanału nie mam zbytnio jak tam podejść młotkiem a śruby tak jakby wrosły w tuleje tych drążków:)
Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuje
Szkoda że czytam to dopiero teraz po montażu...
-
Ile taka przenica waży, pytam serio
Yebłem <lol2>
Bylo nie było jestem zaskoczony że tak łatwo je wymienić i jaka róznica w prowadzeniu na plus:)
3piora w resorze to jest nic... Poszukaj lepiej stabilizatora na tył to zobaczysz co to znaczy poprawa prowadzenia :) chyba ze te 3 piora masz ze Stara...
-
Ile taka przenica waży, pytam serio
Yebłem <lol2>
Żeby nie było zrozumiałem aluzje o razu, ale ciekaw jestem ile waży taki worek:P Nie miałem z tym do czynienia:)
-
Żeby nie było zrozumiałem aluzje o razu, ale ciekaw jestem ile waży taki worek:P Nie miałem z tym do czynienia:)
Całe 50Kg waży jeden worek, Jeden Metr czyli dwa worki 100Kg. :]
-
Ile taka przenica waży
średnio 100litrów waży 76kg, a jak ma porządne parametry to i 82, czasami zdarzy się taka bida co waży 68kg, ale to wszystko nie zmienia faktu, że metr zawsze będzie ważył 100kg
-
Ja bym wrzucił do bagażnika jeszcze z metr pszenicy workowanej to resory usiądą.
Żadne obciążanie nic nie da hehe
Wożę czasami ładunki polonezem ważące 400-500kg,
Na upartego dwa pióra plus większy odbój by to udźwigną bez problemu ja przy 3 piórach wyglądałem tak
(http://img43.imageshack.us/img43/131/dscf4513k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/dscf4513k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img442.imageshack.us/img442/1805/dscf4514r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/442/dscf4514r.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Opona 185/70r13
Swoją drogą gdy wrzuciłem 9 worków zboża autko dopiero co zrównało się z przodem:D
Potem poszło klepanie plus wieszaki i jest tak
(http://img641.imageshack.us/img641/559/20111022062.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/641/20111022062.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Lepszej fotki nie mam sorki ;/
Fakt stabilizator na pewno da więcej w prowadzeniu niż twardy tył ale beton musi być :D
Jak nie oryginalny to taki mod jak u mnie jest też trochę daje, choć planowo pójdzie tak jak w serii
-
Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuj
A ile strzemię wytrzyma na czymś takim? Poza tym będzie miał zawieszenie typu beton. Trzeba było sklepać przed założeniem.
-
że metr zawsze będzie ważył 100kg
to chyba nigdy nie byłeś na wsi jak zboże sprzedają... Metr zboża to Metr i ch*j musi mieć 100kg
-
Zdawało mi się, że wątek jest o 3piórach, a nie o zbożu.... :-)
-
Hehe, ciekawe o tym zbożu, oftopic oftopickiem, ale polonezy widywano wcześniej zwykle na wsi, więc co nieco z tematem powiązanie jest :)
Dobra wracając do tematu, wrzuciłem ok 200kg do bagażnika przy nie skręconych do końca wieszakach i zawias zszedł na tyle, że już nie gryzie mnie w oczy, skręciłem i jest całkiem całkiem, jednak na wiosne pewnie bede rozbierał to ponownie(wymiana mostu), więc sklepie też resory i tyle:)
A spytam się jeszcze jak to jest ze sprężynami od trucka, sa chyba wyższe z tego co wiem, ale czy trzeba do nich zmieniac też amorytyzatory czy stare mogą zostać?
-
wysokość sprężyn jest ta sama, inny jest drut przez co truckowskie są twardsze, seryjny amortyzator powinien starczyć do nieciętych sprężyn
-
wysokość sprężyn jest ta sama, inny jest drut przez co truckowskie są twardsze, seryjny amortyzator powinien starczyć do nieciętych sprężyn
Sprężyny z Trucka 14,7 mm, poza grubszym drutem są wyższe niż seryjne od Carówki i innych osobowych wersji, pamiętam jak je zmieniałem, była spora różnica w wysokości, tak około 5 cm.
Obciąłem 1 zwój, co daje ok. + 2 cm od serii po 130 tys. km przelotu (nie wiem, na ile się sprężyny zmęczyły przez taki przebieg i czy w ogóle...) i zwykły amortyzator spokojnie starcza i nawet bez obcięcia Truckowych springów powinien starczyć, choć podejrzewam że offroada nie masz zamiaru robić. ;) Inna kwestia, że do twardszych sprężyn, powinien być założony amortyzator o innej, twardszej charakterystyce. Ja będę zakładał gazowe Monroe, ale i tak nie wiem, czy wystarczy. Jest temat o doborze amortyzatorów z VW T4 do Poloneza, w dziale Zawieszenie i układ kierowniczy.
-
Metr pszenicy jak nazwa wskazuje waży 100kg.
-
Hmm, ciekawe. Pamiętam ten wątek z amorkami t4, muszę go poszukać i przejżeć ponownie. Myślałem nad wiekszymi kołami np 185/70r14 lub nawet r15 na obu osiach :)
-
A zamiast pszenicy można coś innego ? Od piasku czy betonu nie ugną się te resory ? Zainteresowało mnie to okrutnie. Taki ciekawy temat...
-
ja bym betonu nie wrzucał, ciężkie to cholerstwo, pszenica lekka to te 100 kg na pewno mniej da po resorach niż beton :D :P
A na serio to jak się doładuje 200kg do polda to przecież to w ogóle nie jedzie :/ i tylko po to żeby miec niżej...?
-
Nie, nie nie. Źle zrozumieliście obciążony był na czas skręcania i ułożenia się resorów, potem bagażnik pusty.
-
A na serio to jak się doładuje 200kg do polda to przecież to w ogóle nie jedzie i tylko po to żeby miec niżej...?
Czemu twierdzisz, że zupełnie nie idzie? Jak podepnę czasem przyczepkę 500kg to wcale nie ma dramatu z rozpędzeniem auta.
-
200kg to dwie rosle osoby
-
Polonez do przewożenia towarów i pod przyczepkę to jest idealny... oj jak sobie przypomnę wujka ile on papryki na giełdę woził.... 350KG do poloneza 600kg na przyczepę i ogień na Warszawę, a to zwykłe caro z 95r było 1.6 Ambinex na gazie:)
-
to tylko u mnie doopa normalnie stala na 3piorowych rzemieslniczych ?,
fakt ,ze butla z tylu i zawsze jakies 50kg pakunkow ,ale to nie robi takiej strasznej roznicy,
co ciekawe zgadalem sie przez przypadek z gosciem ,ktory kupil takie same w tym samym sklepie i mowil ,ze mu sie doopa podniosla ostro,
w GSI mam raczej oryginalne 3piorowe (od kombi pewnie) i tez tylek wysoko stoi - z czasem zrobie z tym porzadek,
jak mi peklo rzemioslo to wrocilem do starych 2piorowych ,ale dodalem ostatnie piorko z rzemiosla i stoi prawie tak jak powinien - zmienie butle na wieksza to bedzie dobrze
-
Mialem plusa na 3 piorach - terenówka, mam 3 piora w roverze i też masakra byla, obcialem wieszaki ale wiele to nie dalo bede klepac resory
-
A na serio to jak się doładuje 200kg do polda to przecież to w ogóle nie jedzie i tylko po to żeby miec niżej...?
Czemu twierdzisz, że zupełnie nie idzie? Jak podepnę czasem przyczepkę 500kg to wcale nie ma dramatu z rozpędzeniem auta.
no ja jak wiozę więcej niż dwie osoby to czuć muła niestety.... no ale mój silnik mało elastyczny jest :/ a na gazie to dołów w ogóle nie ma prawie
-
Ja na spadek mocy nie narzekam, a nawet lubie mieć dociążony bo stabilniejszy o ile o jako takiej można mówić przy ohv, ale jeżdze tylko na benie, a i właśnie u mnie koło zapasowe a nie butla lpg, więc dlatego miałem kosmos, a nawet lubie jeżdzić dociążonym, bo stabilniejszy jest i przyczepnośc lepsza na nieutwardzonym. Resory wyglądają mi na ori + dołożone środkowe pióro, musze pogadać z poprzednim właścicielem dawcy coś mi to powinno rozjaśnić.
Ile płaciliscie za rzemiosło?
-
78 czy 76pln za szt. ,ale kupe lat temu,
generalnie to nie polecam jednak ,lepiej poszukac uzywanych resorow od kombi lub sanitarki,
nawet jak beda juz dobite od wozenia ciezarow to do caro lub atu beda w sam raz
-
ja mialem trzy piora od kombi oraz sn amorki i po pol roku wozenia ciezarow ulozyly sie. tez nie musialem sie martwic jak wiozlem 4osoby i jeszcze cos w bagarzniku. a tyl samochodu byl sztywniejszy w kazdym zakresie.
-
ja mialem trzy piora od kombi oraz sn amorki i po pol roku wozenia ciezarow ulozyly sie. tez nie musialem sie martwic jak wiozlem 4osoby i jeszcze cos w bagarzniku. a tyl samochodu byl sztywniejszy w kazdym zakresie.
to racja, pod pełnym obciążeniem na 3 piórach tył nawet nie drgnie. Przerobiłem swojego na 3 pióra i stoi jak krowa na pastwisku :) Myślę o klepaniu ich bo tył mam tak wysoki jak w terenówce
-
no ja jak wiozę więcej niż dwie osoby to czuć muła niestety.... no ale mój silnik mało elastyczny jest a na gazie to dołów w ogóle nie ma prawie
Mój po wymianie pompy paliwa z 3 osobami na pokładzie + jakieś 150kg w bagażniku idzie całkiem przyzwoicie, a tył tak jak koledzy mówią jest sztywny w zakrętach i pięknie trzyma się drogi i przy takim załadunku tył stoi jak seria, a na pusto jak w terenówce xD, ale że dużo jeżdżę po pięknych drogach, a raczej nazwałbym to bezdrożami, Ukrainy to mi odpowiada taka wysokość.
-
Ja swoje od kombi od razu po zakupie oddałem do klepania na 14 cm, przy nieskracanych wieszakach i pustym środku auto stało jak seria.
-
Ja swoje od kombi od razu po zakupie oddałem do klepania na 14 cm, przy nieskracanych wieszakach i pustym środku auto stało jak seria.
Odkopie troche ;p
Naprawde trzeba sklepać aż 14cm żeby na tych 3 piórach stał jak seria ? <co>
Myślałem że sam dam rade sklepać, ale to chyba mnie przerośnie jak aż tyle trzeba ;p
-
Tak jak napisałem, puste wnętrze + 2 koła zapasowe stoi +- jak seria. Co wcale nie jest powiedziane, że twój będzie stał tak samo, ale punkt wyjścia masz.