FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Kapitan w Styczeń 01, 2012, 13:30:19 pm
-
Witam kolegow. Robie hydrolape w poldku na pompie od skody 120. Potrzebuje pomocy, zaznaczylem sobie wyjscie i wejscie plynu, a pozniej pomalowalem pompe. Teraz nie wiem ktoro to wyjscie a ktoro wejscie. Ma ktos jakas fotke z zaznaczonymi krucciami?
-
pokaż Ty zdjęcie to coś pomyślimy.
-
Wlasnie nie moge wstawic bo z telefonu pisze.
-
mam chyba gdzieś książkę o skodzie tylko bym musiał poszukać jej. Jak Cie ratuje to postaram się wieczorem to ogarnąć.
-
Znalazłem takie coś,to jest niby do 105-ki,ale jeśli jest taka sama,to tutaj widać,jak to idzie.Te wężyki to zasilanie płynem.
http://images26.fotosik.pl/68/259b997e8cd9c7a0.jpg
-
Wiec wychodzi na to ze wejscie to jest ten na koncu pompy a wyjscie ten bardziej do srodka.
-
Witam.
Podłacze sie pod ten temat aby nie robic nowego.
Planuje od dluzszego czasu zamontowanie do mojego ulepa hydrołapy. Mam stary uklad hamulcowy (4x tarcze).
Zastanawiałem się nad tym, jak to zrobic najlepiej.
1. Czy spawac mocowania do tej plyty kotwiczej na drugi zacisk? I zrobic to na osobnym układzie?
2. Czy wpiąc się w układ hamulcowy seryjny?
Czytałem ze robi sie to na pompie od Ursusa C360. Wykonanie tego razem z dzwignia to nie problem. Gorzej z tym jak to zrobic aby mialo rece i nogi i zeby bylo bezpiecznie i solidnie :)
Czy gdy wpina się w układ hamulcowy to trzeba montowac jakis zaworek zwrotny?
http://toniohost.home.pl/szablony_allegro/tonio89/dr1ft-one/hamulec_hydrauliczny/schemat.jpg
tutaj taki schemat.
Doradzcie cos bo sezon sie zbliza :)
Pozdrawiam i dziekuje
-
W zgledem prawa to ingerujesz w układ hamulcowy może Ci nie przejść przeglądu np. podczas wypadku możesz nie dostać odszkodowania.
Najlepiej zrób na dodatkowych zaciskach.
-
Czy gdy wpina się w układ hamulcowy to trzeba montowac jakis zaworek zwrotny?
Przy wpinaniu się szeregowo w układ nie potrzeba zaworka zwrotnego. Ja mam wpieta łapę w orginalny układ i wszystko działa jak należy.
-
Zrób to na osobnym układzie,bo w razie awarii,pójdziesz do świętego Piotra <uoee> Dwa osobne układy to gwarancja,że w razie awarii jednego zostanie jeszcze drugi.Masz stary układ,to nie ma problemu,bo tylko dospawać drugą połówkę płyty kotwicznej i dokręcić orginalny zacisk.
-
Ja mam na osobnym układzie (tarcze kotwiczne spawane - zacisk od ręcznego przykręcony do tej części która jest dospawana, pompa hamulcowa z starego układu hamulcowego fso) i wszystko sprawdza się bardzo dobrze. Znajomy w E30 ma pompę wpiętą w układ i ręczny mu nie odpuszcza całkiem - musi kopnąć pedał hamulca żeby odpuściło.
-
Przy starym układzie wszystko jest właściwie plug and play,tylko dospawać drugą połowę płyty,zero myślenia,zero problemów.Sam miałem tak kiedyś zrobić,ale poszedłem krok dalej i mam coś,czego jak do tej pory (chyba) nie ma nikt <lol> <lol>
(http://img43.imageshack.us/img43/3340/43799400.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/43799400.jpg/)
-
Jest temat SWAPu na 2,0 z Omegi Gandziorza i tam jest też ten temat poruszony chyba nawet ze zdjęciami już.
-
dzięki koledzy! :) poszukam tego tematu :)
-
po spięciu hydrołapy u mnie okazało się, że wspornik pompy pospawałem ze zbyt cienkiej blachy i przy chamowaniu nogą trochę mi go wyginało (użyłem blachy 1.5mm), teraz mam 3mm i jest git. pompę od ręcznego schowałem za dźwignią pod podłokietnikiem więc na przeglądzie nie będzie jej widać od spodu.
-
mam coś,czego jak do tej pory (chyba) nie ma nikt
Czyli??
-
czyli dwa zaciski na jedno kolo przednie od lucasa z czego jeden jest na hydro a drugi na zwykle hamowanie z tego co rozumiem
-
czyli dwa zaciski na jedno kolo przednie od lucasa z czego jeden jest na hydro a drugi na zwykle hamowanie z tego co rozumiem
Czyli dwa zaciski lucasa na jedno koło,ale tylnie :-) Widać to na fotce,prawda? ;> Ja się tu nie chwalę,tak po prostu wspomniałem o tym.Ja z tego jestem bardzo zadowolony.Miałem to robić tak,jak inni,na starych tarczach,ale mi się to nie widziało.Pomyślałem chwilę i zrobiłem coś lepszego.