FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: arek1995 w Styczeń 06, 2012, 22:59:26 pm
-
Witam
mam problem z rozrusznikiem,ostatnio często sie zawieszał.Dostałem od mechanika szczotki i tulejki.Wymieniłem je,miejsce na wirniku które się styka ze szczotkami przejechałem papierem ściernym, wyczyściłem wszystko, tulejki nasmarowałem,złożyłem wszystko do kupy i jest problem, wirnik bardzo ciężko chodzi.myślałem,że to tulejka jakaś lipna jest ale chyba chodzi ciężko przez to,że szczotki mocno dociskają do ... tych styków(tak to nazwe :) )
jak podłączałem rozrusznik do akumulatora to czasem zakręcił a czasem leciał dym z okolic szczotek.
Co może być przyczyną i jak to naprawić?
z góry dziękuje za pomoc :)
-
osiowo wprasowałeś tulejki ?? może krzywo wprasowałeś i Ci trzyma
-
wyjmij szczotki i zobacz jak się kręci bez.
-
tulejki wbijalem, ale nie bezpośrednio młotkiem tylko znalazłem drewniany walec o tej samej średnicy i w niego uderzalem.
Spróbuje wyjąć szczotki,ale jeśli przez nie ciężko sie kręci to co z tym zrobić?
-
poluzuj śruby spinające, często nierównomierny naciąg powoduje duże opory, wręcz uniemożliwiając obrót. dokręcaj śruby równomiernie. rozrusznik kręci się bardzo ciężko. cztery szczotki dociskane silnymi sprężynami trzymają wirnik mocno.
-
Słyszałem, że tego miejssca co styka szczotki nie wolno czyścić papierem ściernym i tulejki mają luźno chodzić tak żeby można było je palcem włożyć bez dobijania.Jak tulejka nie chce się założyć to należy ją rozwiercić.
-
Wez zdemontuj wirnik i na nie skreconym rozruszniku zobacz jak sam wirnik obraca sie w przedniej tulejce i to samo sprawdź jak obraca sie w tylnej tulejce . trzymasz wirnik w rece i obracasz nim w obudowach z tulejkami . Jak wszystko w porzadku zastosuj sie do wskazówek WRB i umiejetnie skrec sruby , zebyś nie skrecał nie rownomiernie i na skos. Przed wlozeniem do auta zrob probe z akumulatorem , czy wszystko ok. bo szkoda czasu na mozolne ponowne skrecanie i wymontowywanie z auta.
-
Czy hamulec wirnika przy składaniu nie wyskoczył ze swojego miejsca?
-
w górnej obudowie obraca się bez problemu.W dolnej,tej ze szczotkami ciężko,przez szczotki które za mocno naciskają.hamulec jest na swoim miejscu.spróbuję luźniej skręcić obudowe
A miejsce styku ze szczotkami przejechałem papierem bo było czarne.potem spryskałem sprężonym powietrzem i przeczyściłem benzyną
-
A moze rozrusznik ma uszkodzenie elektryczne wirnika lub stojana , bo skad niby ten dym i raz jak napisales w pierwszym poscie kreci a potem cisza. Sprawdz miernikiem , moze cos wywnioskujesz.
-
Dym lecial dlatego bo szczotki sie tak jakby przypalaly.
Dzisiaj po raz kolejny rozmontowalem rozrusznik,wyczyścilem wszystko dokladnie.Przy okazji okazalo się że jeden z trzech przewodów które są przykręcone do szczotek byl przetarty na izolacji. Zaizolowalem go,nasmarowalem tulejki,wyczyścilem szczeliny między stykami wirnika,przeczyścilem wszystko benzyną,złożylem i dziala :D
Jutro montuję go w aucie i zobaczymy co z tego wyjdzie :P
Wql pochwalę sie,że kupilem sobie poloneza który stal pod blokiem przez 2 lata nieruszany i teraz bawie się w jego uruchamianie :)
-
Witam ponownie. zamontowałem rozrusznik,zakręcił może 2 razy i teraz tylko "cyka" bendix i tyle :(
Kontrolki przygasają
Czy to oznacza koniec dla tego rozrusznika?
-
Jak rozumiem napięcie akumulatora jest właściwe, a połaczenia kabli od akumulatora czyste? Nie bardzo wiem, jak może być że szczotki są dociskane za mocno. Tam się przecież nic nie reguluje. Albo wirnik się przyciera w tulejkach, albo coś źle poskładałeś. Musisz to wyjąć i jeszcze raz przejrzeć dokładnie. Ten rozrusznik to dość proste urządzenie...
-
Akumulator jest sprawny i naładowany. Audi z silnikiem 1.8 odpalał bez problemu.
Już mam zamówiony rozrusznik,a ten zostawiam na części :)
Kuzyn go dzisiaj oglądał,pomierzył coś i stwierdził że "jest zwarcie na stojanie" cokolwiek to oznacza :P