FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Styczeń 09, 2012, 15:03:01 pm
-
orientuje sie ktos czy jest jakas roznica w tłokach miedzy silnikiem VVC a zwykla K seria?
-
Takie same. Dopiero w VVC160 były inne, bo przy tej mocy zaczęły pękać między pierścieniami. Tłoki ze 160tki były stosowane także w Tujbo. :]
-
inne pod wzgledem wytrzymalosci czy pod wzgledem wizualnym? bo mnie chodzi glownie o wyżłobienia na zawory
-
Jeśli chodzi o 160tki to pod względem wytrzymałości, mniejsze odstępy między pierścieniami. A co do wyżłobień pod zawory to nie mam pojęcia, bo w obu VVC zawory są takie same, tyle, że w głowicy wokół gniazd zaworowych są podfrezowania celem polepszenia przepływu przy niskich otwarciach.
VVC145 ma takie same jak podstawowe 1,8.
-
VVC145 ma takie same jak podstawowe 1,8.
masz na mysli komory spalania?
-
Zwykłe tłoki : 1.6/1.8/VVC145
Tłoki mocniejsze : Turbo i 160tki.
-
Dołączę się do tego tematu.Trafia mi się silnik vvc,nie wiem jakiej mocy,to niby jest z jakiegoś mg,nie wiem,nie widziałem.Da się z niego powywalać co nie potrzebne i podłączyć na zwykłym osprzęcie z 1.4?Jeśli tak,to co dokładnie wywalić i pozamieniać od 1.4?czy to będzie chodziło poprawnie?Zapalało,jeździło itd.Silnik ma niby 65000 mil przelotu,jest suchy.Mogę go wziąć z kolektorem wydechowym i może jeszcze coś się wytarga.Jak by ktoś kumaty mi coś poradził,to bym był wdzięczny <prosi>
-
Może mi ktoś powiedzieć w czym jest taki wielki problem, żeby posadzić normalne VVC albo jakikolwiek silnik rovera na oryginalnym osprzęcie?
Nie da się kupić silnika z kluczykiem, czy jak?
-
To nie jest problem,bo jak bym dobrze podziobał u kuzyna,to by mi wszystko co potrzebne opie*dolił,tyle że już zdążył poucinać kable przy kostkach,ale to by zlutował.Problemem jest zbyt duża moc na orginalny układ z poldka,a nie uśmiecha mi się kombinować ze skrzynią i mostem.120 KM by mi w zupełności wystarczyło.Dlatego pytam,co i jak trzeba by zrobić,żeby to chodziło na oprzyrządowaniu z 1.4
-
To ja wezmę to VVC a ty dostaniesz moje 1,8 w zamian ;)...
Generalnie jak tak usilnie się upierasz na uwstecznianie tego silnika to zasadniczo trzeba zmienić głowicę na tą od 1,4 do tego jeden wałek z głowicy vvc oraz jeden od 1.6/1.8. Reszta to już standardowy swap.