FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Coyote1991 w Styczeń 09, 2012, 19:14:25 pm
-
Witam, czy wysypane łozysko w podporze wału moze huczec czy to raczej objawia sie tylko wibracjami??
-
Bo kilka dni temu facet mi stawiał most na nowych czesciach, zrobione zostało dosłownie wszystko włacznie z łozyskami w kołach, i most przestał wyc, jest cichutki, ale przy ok. 100 km/h słychac jeszcze takie huczenie, szczegolnie jak sie siedzi z tyłu, podproa była nie ruszana stad moje pytanie
-
podpora tez moze huczeć i piszczec
-
łożysko wpierw huczy, później się zaciera. w momencie unieruchomienia łożyska guma trze o gumę, zaczyna gwałtownie dymić i po chwili się pali. zmień podporę lub samo łożysko (dobre łożysko droższe niż całość) i wyważ wał.
-
Ile kosztuje takie wyważenie wału??
-
panowie mam pytanie, czy szarpanie podczas ruszania może powodować uszkodzona podpora wału? w jednym polonezie mam takowe szarpanie, wcześniej tylko na rozgrzanym teraz cały czas ale bez innych objawów [tzn tak mi się wydaje], Młody mówił że to ona uszkodzona, mam teraz GSI i w nim raczej na pewno jest uszkodzona auto całe dostaje wibracji i przy ruszaniu jest takie samo szarpanie. Jest to więc wina sprzęgła czy podpory? Jeden pacjent to rover drugi GSi
-
moje lozysko podporowe po wyjeciu ledwo sie dalo obracac palcami... a dzwieki jakie wydawało to.. :D jakby ktos krzyczał ;O taki jeden huk, i mega skrzypienie. A przy wolych predkosciach to tak jakby jakas spręzynka tarła o cos metalowego.
-
czyli wiem co bylo w boschu popsiute :P
-
ruszenie ma być zdecydowane. szarpanie spowodowane jest najczęściej drżeniem stopy. kończące się sprzęgło pokazuje swoją niemoc podczas zmiany biegu i jazdy pod górę. wiele jest urządzeń w układzie napędowym które ręką trudno kręcić, silnik jednak daje sobie z nimi radę bez problemu. podpora nie powoduje szarpania bo napęd przenoszony jest w niej bezpośrednio.
-
nie chodzi o to że szarpie jakbym nie równo puszczał sprzęgło, tylko tak jakby mi coś powodowało że występują ruchy skrzyni/wału i uderzają o budę. Zacznę od linki sprzęgła, która jest w nie najlepszym stanie. I po kolei będę wymieniać części aż zlikwiduje zjawisko.
-
poszarpana linka może powodować sytuację że zwiększanie docisku tarczy nie następuje równomiernie tylko skokami.
-
Dlatego zacznę od tego bo koszt zerowy - nową linkę do poldrovera akurat mam więc zobaczymy jak coś to będę pisał dalej o problemach ;)
-
Może ameryki nie odkryję ale czy sprawdzałeś stan gumy między skrzynią a wałem?
-
Tak sprawdzałem, jest w stanie agonalnym. Idzie do wymiany razem ze skrzynią tarczą sprzęgła, dociskiem, linką sprzęgła i podporą wału. Jesli dalej będą problemy to się wkur... zę ;)
-
W moim juz podpora i krzyzaki zostały wymienione, wszystko jest ok, oprocz tego ze cos zaczeło cholernie wibrowac, wydaje mi sie ze to ta pieprozna guma na łaczeniu wału ze skrzynia, mozliwe ze jak jest wszystko spiete na sztywno to te luzy sie na nia prznisoły;/ Jutro sie okaze...
-
tez tak mam..wymienione oba krzyzaki, podpora, lacznik elastyczny przy skrzyni i dalej wibruje...glownie przy malych predkosciach...juz si przyzwyczailem..moze kiedys sprobuje jak $$ przybeda wywazyc wal z tymi nowymi krzyzakami...moze poskutkuje,.
-
Ale u mnie nie było dzowna ani nic, kiedys nie wibrowało, dopiero po wymianie tych krzyzaków, wał tez nie był uderzony...
-
No tak, u mnie wał do wywazenia, mam nadzieje ze chyba w tym tyg. to załatwie, bo ten snieg mnie kusi a jezdził nie bede bo od tych wibracji cały nowy dyfer sie rozdupi...Wszystko jest teraz na sztywno pospinane i ten wał sie odezwał ale trudno, jak cos robic to na całego a nie po łebkach:P I zawsze bokiem do przodu:P
-
ja tez nie mialem dzwona...wymienialem calosc bo juz swoje przejezdzilo i krzyzak sie odzywal...napisz mi prosze gdzie wywazaja jak sie informowales bo u mnie w okolicy nigdzie..no i jak to cenowo wyglada?
-
Jutro sie dowiem jaki adres bo narazie wiem tylko tyle ze w Bielsku Białej, tyle mi dzisiaj powiedział mechanik, mam takiego dobrego mechanika w Ustroniu robił mi wszystko z tym dyfrem i dzisiaj powiedział ze te wibracje to od wału i on ma takich magistrów w bielsku co wywazaja i powiedział ze to oscyluje w granicach 100-200 zł. Jak chcesz zajrzec na strone tego mojego mechanika to łap link http://www.aprmotorsport.eu/index.php Facet sie zna na rzeczy i nie krzywi sie jak słyszy Polonez. Jak sie dowiem jutro co i jak to napisze Ci adres tych gosci z Biela. Pozdro;]
-
Potwierdzam, warsztat w Bielsku Białej, solidni fachowcy. Robili mi wał w lipcu 2010, śmiga w moim drugim Polonezie do dzisiaj bez problemów.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25976.0 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25976.0)
Po wymianie krzyżaków i podpory pojawiły się mocne drgania powyżej 70 kph (wał złożyłem dobrze wg. znaków zrobionych przed demontażem). Postawienie diagnozy specjaliście z w.w. warsztatu zajęło jakieś 5 minut. Za krótkie ramiona krzyżaków powodowały "rozjeżdżanie" się jego połówek, dodatkowo zbyt sztywna guma podpory nie tłumiła jego drgań. Wystarczyło podłożyć odpowiedniej grubości blaszki pod pierścienie segera, dziadowską podporę zastąpili elementem z Omegi.
-
to podpora wału z omegi pasuje do poloneza bez problemów?
-
Mówimy o innym warsztacie, ten o którym ja mowie jest na ulicy Wyzwolenia 110
-
to podpora wału z omegi pasuje do poloneza bez problemów?
Dowiedziałem się tylko że "trzeba wytoczyć tulejkę".
-
tez tak mam..wymienione oba krzyzaki, podpora, lacznik elastyczny przy skrzyni i dalej wibruje...glownie przy malych predkosciach...juz si przyzwyczailem..moze kiedys sprobuje jak $$ przybeda wywazyc wal z tymi nowymi krzyzakami...moze poskutkuje
Damage jest jeszcze jedna opcja, okazało sie ze moj wał miał minimalne niedowazenie, i to nie było winne tym wibracja, tylko za cienkie segery na krzyzakach, które z reszta kupiłem w zestawie z tymi krzyzakami, wiec jezeli wymieniałes krzyzaki to jest mozeliwsoc ze w zestawie dostałes ta sama ch....ie co ja. Pozdrawiam:)
-
i co z tym fantem zrobiles?
-
i co z tym fantem zrobiles?
Goscie od wywazania wałów wymienili na grubsze, ale na to wychodzi ze w nowym zestwie daja takie dziadostwo. Po wymianie nic nie wibruje, i z tyłu cisza jak makiem zasiał;] Wiec moze od razu nie wywazaj tylko wejdz na kanał chwyc za wał i sprawdz czy nie lata na krzyzakach...
-
a gdzie robiles?
-
Regeneracja Pozdzespołów Samochodowych Bogusław Figura
ul. Wyzwolenia 110
43-300 Bielsko-Biała
-
Morawski napisał , że nawet wymiana jednego wirującego elementu wymaga wyważania całego wału.. Ktoś się orientuje co konkretnie oznacza słowo "wirujące" ? Chodzi tylko o wał przedni i tylny czy także o łożyska w podporze i przegub elastyczny ? a może coś jeszcze ?
-
wszystko- krzyżaki, łożysko podpory, końcowe flansze. Ale generalnie praktyka pokazywała że oznaczony wał przed rozebraniem mógł być nie wyważany. Ale to głównie z uwagi na słaby dostęp do wyważarek. W tych czasach są we wszystkich większych miastach.
-
czyli krzyżaki też ? cokolwiek tam nie ruszę to wypadało by go potem wyważyć ? tak jak przy ingerencji w przód robi się zbieżność.
-
ja za 1 razem wymienialem sam krzyzak ten przy moscie, byly wibracje pomimo zlozonego walu tak jak byl wczesniej...myslalem ze to moze przez podpore/drugi krzyzak - wymienilem wszystko co jest na wale - dalej wibruje...wiec wywazanie tez mnie czeka al enie mam czasu na wycieczke do bielska a w katowicach nie znalazlem..
-
dawnemi laty, za tej je...ej komuny istniały normy PN i BN. Polska norma i norma branżowa. każdy producent musiał się do tych norm dostosować. często były to normy na "wyrost". dziś kiedy te normy przestały obowiązywać "każdy ch... robi na swój strój". dlatego Seger zamiast mieć 1,3 mm grubości ma 0, 9 mm a ramie krzyżaka można skrócić o 2 mm. nawet producent panewek silnikowych (Federal- Mogul) produkuje na części zamienne panewki z taśmy węższej o 2 mm niż sam pisze w własnej dokumentacji. łożysko użyte na pierwszy montaż ma 11 kulek, łożysko które kupujemy jako część zamienną ma tych kulek 7! nie dziwcie się więc, że urządzenie po remoncie działa krócej niż nowe. takie oszustwo daje producentom olbrzymie zyski, to tysiące ton stali z których nas okradziono każąc nam za nie płacić.
-
w katowicach nie znalazlem..
Katowice Ligota ul.Panewnicka
-
w katowicach nie znalazlem..
Katowice Ligota ul.Panewnicka
wywazaja waly napedowe? w orientujesz sie w cenie? masz jakis tel tam?
-
Wiesz co na pewno był szyld regeneracja mostów, wyważania wałów, coś w tym stylu, jak bede kiedys przejeżdżał to spisze numer.
-
Ma ktoś zdjęcia podczas prac nad wałem jak to wygląda itp? Tzn w mojej poloni ostatnio zaczął drgać tył przy prędkościach powyżej 80km/h opony, felgi już sprawdzone, potem padło podejrzenie na most bo miał luzy na łożyskach kół jak i tu gdzie wał wchodzi, do tego strasznie wył i coś w nim stukało, poszedł nowy most w stanie do starego idealnym, w sensie minimalnie wyje przy 90km/h ale to nie mal nie słychać, niestety drgania zostały. Więc teraz kolejny podejrzany jest wał i nie wiem za bardzo jak za to się zabrać
-
Strona nie działa, podaj dobry link bo sam też bym sobie most zregenerował ;)
-
A tak z ciekawości, ile kosztuje regeneracja/wyważenie wału? To tajemnica jakaś? Jak juz chwalicie warsztaty to napiszcie ile kosztują ich usługi.
-
O ile mnie pamiec nie myli to wywazenie 150 a demontaz 80
-
W łodzi 120 wywazenie i po 20zł od elementu tzn wymiana podpory krzyzaka itd plus koszt czesci, ceny sprzed okolo 3 lat nie wiem jak teraz ale raczej podobnie lub drozej, jak masz 2 wał to nie ma problemu -kup czesci i wymien sam i zawiez tylko do wywazenia. Jezeli jest przeróbka to biora okolo 100zł od miejsca tzn ciecie+spawanie
-
w Skrobowie koło Lublina samo wyważenie kosztuje 100 zł.
-
w Skrobowie to mogą wały ważyć ale do fadromy albo do zetora a nie do poloneza ,partacze j...i a drugi ten co mi te krzyżaki wymieniał pewnie nie oznaczył i potem kazał wieść do wyważenia , a w Skrobowie jeszcze wału nie puścił na wyważarkę a już odważniki zbił a potem się męczył 2h i powiedział że zrobione. Ja wał na auto a tam to bicie jak w kieracie. nie dość że krzyżaki ie dość że robota , paliwo do Skrobowa, wyważenie, znów robota i ch...j na koniec nowy wał. interes z 60 zł przerodził się w 600 . J..c tych fachowców dlatego te auta są takie jakie są przez tych znawców mechaniki których rozwój zatrzymał się w dobie kiedy powstało koło.
-
Padła mi podpora wału napędowego i moje pytanie brzmi:
Której firmy mam brać podporę wału napędowego czy te co teraz robią to jeden czort??
-
Jak da radę to bierz z Milanówka
-
Niestety nie ma tej z milanówka jest aby polfarmer i nieszczęsna mototechnika.
-
Nie wiem dokładnie jakiej firmy jest podpora którą kupiłem; ale łożysko w niej jest o 3mm węższe od oryginału przez co po skręceniu wszystkiego nie da sie zamontować krzyżyka - zapiera on o nakrętke podpory. Zwróc na to uwage przy zakupie . Jedyne rozwiązanie jeśli nie bedzie innej podpory to podłożenie z obu stron łożyska podkładek ok 1,5mm grubości.
-
Ja w Caro mam Polfarmera i przy 1.6 16V jakoś daje rade. Na 1.4 zrobiła z 3tys i na 1.6 obecnie około 1tys. Póki co jest OK.