FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Tybek w Styczeń 10, 2012, 17:18:05 pm
-
Generalnie prosta sprawa- w sklepach coraz częściej jak się mówi "do poloneza z silnikiem rovera" to sprzedawcy wywalają oczy bo nie wiedzą jakie części silnikowe. Będę kupował sprzęgło (docisk+tarcza)- to jest takie samo sprzęgło jak do rovera z którego pochodzi silnik? (214 czy jakiś tam :D ) Czy sprzęgło się różniło i było dedykowane tylko do poloneza z silnikiem rovera ?
-
Jeśli chodzi o LUKa to oba modele mają oddzielne nr katalogowe więc chyba raczej różni sie czymś. Poldkowy nr LUK- 619 2183 00
-
różnica w łożysku
-
Ma być 190mm średnicy i 18 zębów.
-
Ma być 190mm średnicy i 18 zębów.
Niekoniecznie. Może być i 200mm ale wtedy trzeba mieć śruby trzymające docisk na torx bo przy takich na klucz nie podejdzie większy docisk.
w aucie żony siedzi używka tarcza + docisk 200mm z rovera i jest o niebo lepiej jak na 190. Zresztą nawet w mojej wydumce jest docisk 200mm bo jest silniejszy od seryjnego z poldorovera.
-
Niekoniecznie. Może być i 200mm ale wtedy trzeba mieć śruby trzymające docisk na torx bo przy takich na klucz nie podejdzie większy docisk.
w aucie żony siedzi używka tarcza + docisk 200mm z rovera i jest o niebo lepiej jak na 190. Zresztą nawet w mojej wydumce jest docisk 200mm bo jest silniejszy od seryjnego z poldorovera.
Możesz rozwinąć ? To jest tarcza plus docisk od rovera (jakiego?)+ łożysko z Poldorovera tak ?
-
Na tarczy 200mm będzie robił się próg, bo koło zamachowe nie jest przystosowane do takiej średnicy.
-
w aucie żony siedzi używka tarcza + docisk 200mm z rovera i jest o niebo lepiej jak na 190
Przy 1.8 to rozumiem, ze 190 sie moze slizgac... Ale co lepszego jest przy 1.4 na tym większym sprzęgle ?
-
Okładziny będą się wolniej zużywać.
-
W Inter Carsie dostaniesz LuK'a oryginalnego do Poloneza Rovera z łożyskiem do skrzyni Poloneza za około 380zł jak kupowałem w sierpniu.
-
Co wy żeście się tak tego InterCarsu uczepili, ja dostałem tutaj 100 zł taniej http://allegro.pl/sprzeglo-luk-fso-polonez-iii-1-4-i-16v-09-92-i2000387483.html i sobie chwale, nawet jak pytałem u siebie w "osiedlowym" sklepiku to chciała babka 350 za LUKa (na zamówienie).
-
Inter Cars Mój dostawca części :)
-
Inter Cars Mój dostawca części :)
Inter Cars moja konkurencja ;-|
-
Inter Cars Mój dostawca części :)
Nie wiem,ja tam jak moge kupić coś taniej to biore na bok sentymenty :P
-
Jednak będę brał 190- nie chce mi się cudować. Muszę sprawdzić po ile u mnie są (na allegro znalazłem jakiegoś LUK'a za 220, ale nie wiem czy to oryginalny LUK czy jakiś szajs w pudełku LUK'a).
W ogóle to ale miałem dzisiaj sen- zmieniałem sprzęgło, patrzę- całe zaolejone, mokre jakieś, patrzę dalej a to je**a uszczelka pod głowicą i lało się z niej na sprzęgło <lol2>
-
Inter Cars moja konkurencja ;-|
Fota? :d
Darma i intercars górą :d
sorki za ot.
-
U mnie w mieście zestaw LUK'a 280 zł i na następny dzień mam :)
-
Które sprzęgło lepsze, LUK czy VALEO? Muszę kupić komplet, różnica w cenie jest minimalna.
-
Mi sie Sachs 190mm slizgal przy 1,4 przy strzalach ze sprzegla i upalaniu. Przy zmianie na 1,6 mialem z dawcy sprzeglo niemal nowe, ale jakis chinol. Nie myslac duzo oddalem zamach do przetoczenia, co kosztowalo 20 zl. Zostal tylko zebrany stary prog i zrobiony nowy prog na srednicy 10 mm wiekszej. Jeszcze ani razu mi sie nie uslizgnelo sprzeglo, a mam elektroszpere i spalilem juz nie jednego kapcia 195/55/15. Roznica miedzy 190 a 200 jest kolosalna i dziwie sie ze fabrycznie tego nie montowali.
-
Sachs jest dwa razy droższy, trzeba mi polecić Luk'a albo Valeo :)
-
LuK jest u mnie jako 200mm. Przy moim mocno pomodzonym 1.6 nie ślizga się. Szczerze polecam, mimo różnych opinii na temat tego producenta.
-
Ja mam Luka w 1.4. Fura nie ma lekko-kjsy, ciąganie przyczep po 1,5t, jazda głownie koło komina. Wymienione przy 92tys. Teraz przebieg to jakieś 240tys-sprzęgła pracuje poprawnie, nie ślizga się.