FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Styczeń 11, 2012, 08:15:16 am
-
Może nikt mnie nie zabije z tgo powodu że to nie poldek tylko cinquecento ale mam z nim maly problem i może ktoś podpowie
od momentu gdy go kupiłem mam ciągły problem z obiegiem plynu i jego temperaturą a mianowicie praktycznie zawsze zimny jest dolny wąż od chłodnicy pomimo że temp na wskażniku wynosi 120 st.
Wymieniłem termostat na nowy i odpowietrzylem układ - bez rezultatu ten sam objaw, więc postanowiłem wymienić czujnik temp dający sygnał na wskażnik - bez rezultatu. Wkońcu zaryzykowalem i mówie albo padnie uszczelka albo wiatrak się wlaczy. przy temp na wskaźniku 125 otworzył sie nowy termostat i po ok 1 min właczył się wiatrak na jakieś 10 sek i tak układ sobie pracował. Postanowiłem otworzyć zbiorniczek wyrównawczy i zajrzec czy plyn sie nie gotuje. Nie ma żadnych objawów bąbli. wlozylem termometr i termometr wskazał w zbiorniku 89 i 90 stopni podczas gdy na wskażniku jest nadal 120, zmierzyłem więc oriętacyjnie temp przy czujniku wyszla niższa 84 no bo wiadomo to na zewnatrz.
Czyżby walniety wskażnik? ktoś może ściągał wskazówe i źle załozył?
czy może być tak że temp w zbiorniczku będzie niższa o 30st niż w obiegu? w poldku takich jaj nigdy nie było . Czy podpiecie wskażnika w celu sprawdzenia (np polonez) da poprawny pomiar czy raczej są one inaczej skalowane.czytalem że czujnik w cinqo i poldku starego typu są jednakowe.
-
A może pompa wody nie chodzi ?? i grzeje się tylko część płynu bo nie ma obiegu ??
Albo są dwa obiegi i jeden jest cały czas zamknięty ... a Ty np mierzyłeś temp w jednym obiegu ... a czujnik w drugim ...
-
pompa raczej pracuje bo obieg przez nagrzewnice jest -ściągałem nawet na złaczce, węża żeby zobaczyć, coś tam sie przelewa no chyba że byl to obieg grawitacyjny jak w piecu co. że pod wplywem wzrostu temp powstaje ciśnienie i w ten sposob wytważa obieg płynu. Podepne chyba inny wskażnik jak będzie to samo to znaczy że cos jet nie teges. z pompą.
-
stawiam na wskazówkę i błędne założenie po demontażu, podepnij na próbę zegary z innego cieniasa.
-
raczej wskaznik walniety ,ale dla pewnosci mozna wyjac czujnik temp i wlozyc go do szklanki z woda,ktora ma 90C ,
zmierzyc opor,
potem doprowadzic wode do wrzenia i zmierzyc opor,
mjac takie dwa punkty charakterystyczne wkrecic czujnik do auta i przy tych 120C na wskazniku zdjac wtyczke i zmierzyc opor,
jezeli bedzie nizszy niz przy 100C w czajniku to temp. silnika jest wyzsza niz 100C
-
Można też po sprawdzeniu jaki opór jest przy 90 i 100 stopniach podłączyć wskaźnik "na sucho" do 12V + opornik odpowiedniej wartości i sprawdzić jak pokazuje. :)
-
Można też po sprawdzeniu jaki opór jest przy 90 i 100 stopniach podłączyć wskaźnik "na sucho" do 12V + opornik odpowiedniej wartości i sprawdzić jak pokazuje. :)
ale i tak trzeba go wkrecic spowrotem,wiec po co szukac opornika ;p ??
-
wstepnie ściągnołem wskazówe i załozyłem tak aby wskazywala temp panującą w zbiorniku wyrownawczym.Dzisiaj wezme stary czujnik i zrobie tak jak pisze KGB do gara z wodą.