FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: fafik w Styczeń 11, 2012, 14:33:52 pm
-
Wie cos ktos na ten temat, jest to czegos warte czy kolejny bajer do naciagania ludzi?
http://moto.allegro.pl/wariator-kata-wyprzedzania-zaplonu-ac-tap-01-i2025499641.html
-
fajne ale drogie. to samo można chyba osiągnąć przesuwając czujnik położenia wału wstecz, bo domyślam się że chodzi tu o przyśpieszenie zapłonu do gazu
-
no nie to samo co przesuniecie czujnika ,bo tu po wgraniu nowszego firmawar(dostepny na plytce) mozna zbudowac mape 2D i 3D,
troche sie bawilem roznymi mapami,ale efektow jakos nie zauwazylem - ktos kto z map nei korzystal ,a tylko z przesuniecia stalego w Lanosie podobno efekty odczol
teraz Poldek stoi ,wiec mam przerwe w strijeniu ,
dzialac raczej dziala ,bo koles mial wymodzony silnik w UNO turbo i korzystal z TAPa nietypowo ,bo mial zle CPWK ustawiony ,
no i TAP mu zgubil ustawienia ,czyli ustawil sie na 0 i korba wyszla bokiem,
normalnie jakby zgubil ustawienia to sie nic nie stanie ,bo kat bedzie seryjny,
u mnie jeszcze nie zgubil wartosci w czasie jazdy,
najprosciej to ustawic mape 2D ,bo z 3D trzeba troche pojezdzic ,zeby miala sens
-
Jeżeli chodzi o sens przyśpieszania zapłonu przy LPG to jest duży i różnica jest bardzo odczuwalna. W moim Golfie 2.0 8v mam wyprzedzony zapłon za pomocą aparatu zapłonowego. W stosunku do ustawienia zalecanego przez producenta to różnica w osiągach jest znaczna. Zwłaszcza moment obrotowy w niższych partiach obrotów jest odczuwalnie większy, reakcja na uchylenie przepustnicy też dużo lepsza. Wariator też mam, kupiłem do Alfy 1.6 TS ale jeszcze nie było czasu zamontować. Jak się uda założyć to opiszę jakie efekty.
-
Jakby ktoś coś upędził i chciał na tym pojechać to taka zabawka się przyda, potencjalnie destylat ze STAGiem może dać +15% mocy.
-
etanol to moze dac wiecej mocy,ale przy doladowaniu lub wtrysku bezposrednim,
niestety ,ale etanolu trzeba duzo wcisnac do cylindra,zeby jechac ,a to nie sprzyja napelnianiu cylindra mieszanka,
ten sam problem co w LPG,
dlatego silniki najwiecej mocy maja na benzynie
a druga sprawa,ze to nie jest STAG ,tylko TAP :d
-
Zapomniałem dodać że etanol nie potrzebuje tyle tlenu co benzyna, dlatego by wypadało dać większe wtryski.
-
stosunek Lt benzyny i etanolu 0.61 ,stosunek wartosci opalowych 1.64 ,
1.64*0.61 = 1.00,
ale stosunek wartosci opalowych mieszanki stechiometrycznej 0.96 dla etanolu,
jakby nie patrzec jest w plecy,
zeby uzyskac przewage w mocy o 15% to trzeba zrobic 19% - jakos duzo jak na samo przyspieszenie zaplonu,jest tam troche oktanow ,ale czy az tyle ?
-
LPG 115 oktanów
Etanol 129