FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: arek1995 w Styczeń 13, 2012, 15:27:42 pm
-
witam,kupiłem poloneza który stał 2 lata nieużywany,nieodpalany ani nic.
Jest w nim silnik 1.5Gli abimex
na co zwrócić uwagę przy odpalaniu.
Albo co zrobić najpierw,żeby ułatwić mu rozruch
-
wlałbym troszki oleju co każdego cylindra i przesmarował panewki olejem aby w pierwszych momentach nie przytarło.
Kiedyś czytałem jak kolesie uruchamiali silniuk po 8 latach stania to wlewali naftę do cylindrów bo myśleli, ze tłoki sie zastały
-
ja wlewałem po ok 10ml oleju do każdego cylindra, a następnie z wykręconymi świecami kręciłem rozrusznikiem, aż zgaśnie ciśnienie oleju.
-
ja to bym go odpalił, a na serio to kręcić bez świec aż zgaśnie ciśnienie oleju, i można wlać te 5ml do każdego cylindra
dokładnie jak radzi kolega maciejowski
-
Ok ,w niedziele będe z nim walczył :)
Mam nadzieje,że zagada
-
To czy zagada zależy od układu zapłonowego.
-
Witam ponownie
Dzisiaj byłem u poldusia.
Zamontowałem nowy rozrusznik.Kręci aż miło ale niestety nie odpala.wykręciłem świece jak radziliście i pokręciłem żeby zgasła lampka ciśnienia oleju.przy okazji sprawdziłem iskre i na każdej świecy jest.
zalałem odrobinke benzyny do układu wtryskowego(czy jak to sie nazywa) i już prawie "łapał" ale za chwile strzelał z filtr powietrza i leciał dymek :P
spróbowałem wywołać kody błędów ale po przekręceniu na zapłon "check engine" migło chyba raz i świeciło sie ciągle.
co to może być?
-
"zalałem odrobinke benzyny do układu wtryskowego"?
Benzyna w układzie wtryskowym musi być pod ciśnieniem.
-
wiem,ale prawdopodobnie pompa paliwa nie działa bo nie "buczy" :)
w gaźniku jak odrobine zalałem to przez chwilke palił,ale to jest wtrysk :/
Ale w książce o polonezie czytałem,że Abimex powinien wyświetlić kod błędu 12
a check mignął tylko raz,więc jest możliwość że komputer szwankuje?
-
A sprawdziłeś bezpieczniki ? Jak pompy paliwa nie słychać to sprawdź czy napięcie do niej dochodzi.
-
Zalej nafty na cylindry i dopiero pokrec zeby pierscienie pusciły a silnik dostał oleju. Jak silnik nie pali to zobacz najpierw czy paliwo dochodzi i czy jest iskra(tutaj jest wiec ok), pompa mogla stanac na amen -czesto spotykam pompy które stały suche o po próbie uruchomienia albo nie działały albo w ciagu tygodnia sie odmeldowywały .Całkiem mozliwe ze jest jakies odciecie załozone i ktos o nim zapomniał. Aha jak komp stał iles czasu to najpierw proponuje go rozkrecic i zobaczyc czy w srodku nie ma wody albo jakis zielonych nalotów i dajcie mu ze 2 dni napiecie zeby sie np kondensatory zdazyły ustabilizowac. Podejrzewam ze na innym kompie zapali od strzała pod waruniem ze wszystko podpiete i pasek rozrzadu nie strzelił ze starosci
-
A więc tak:
Bezpieczniki za schowkiem sprawdzalem
Odcięcia juz nie ma. Był niesprawny immobiliser ale zostaly po nim tylko 2 dziury po wkrętach :)
Kompa podmienie bo mam gdzieś w garazu
Pasek rozrządu wygląda jak nowy więc o to sie nie boje :P
Najbardziej mnie ta pompa martwi.sprawdze czy dochodzi do niej napięcie,albo podłącze ją na krótko i zobacze czy dziala.
Ale to niestety dopiero w niedziele :(
W każdym bądź razie dzieki za rady :)
-
Jak pompa nie da ciśnienia to nie będzie działać.
-
Witam znowu :P
naprawiłem starą pompe paliwa,wymieniłem filtr paliwa,ustawiłem przerwy w świecach,podmieniłem komputer,wyczyściłem wtrysk i odpalił :D chodzi ładnie i równo,trzyma obroty i ma świetnego kopa :D
dzięki wszystkim za pomoc :)