FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: wietnam w Styczeń 16, 2012, 23:00:45 pm

Tytuł: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: wietnam w Styczeń 16, 2012, 23:00:45 pm
Witam. jako że jestem świeżo upieczonym klubowiczem i goszczę chwile na forum :) potrzebuje pomocy. buduje Poldka zamierzam włożyć typowy silnik 1.4 16v z rovera jak dla mnie wystarczający na początek. Chodzi mi o to że mam innego poldka (dawce) w punkcie Kasacji więc będę wyciągał z niego nery serducho itp :p a także instalacje elektryczną a nie wiem w którym miejscu ja uciąć tak żeby wszystko później grało wiem że i tak będę miał pełno przeróbek ale chociaż ogólnie Proszę o pomoc!!!
/poprawiłem temat - bocian
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v Pomocy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Styczeń 16, 2012, 23:02:45 pm
Wiązkę wyciągaj tak, żebyś nie ciął nic poza przewodami głośnikowymi do drzwi oraz przewodami do lampki. Resztę dasz radę wyjąć w całości (przednia cześć wnętrza aż po lampy przednie). Wiązka przednia jest odpinana od wiązki tylnej przy lewym progu przy drzwiach kierowcy.
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: Chicane w Marzec 13, 2012, 20:02:15 pm
a dokładniej: w Poldoroverze w przeciwieństwie do innych Polonezów do GSI (GSI nie rozbieralem więc pewien nie jestem) wiązka dzieli się na 3 części: wiązka nasilnikowa łączenie z przednią wiązką nadwoziową pod zbiorniczkiem i właściwie tą część wiązki wyciągasz razem z silnikiem, w niej jest podłączenie kompa przekaźnika wtrysku, cpwk, tps, krokowca, a nawet alternatora i czujnika ciśnienia oleju, a i jeszcze czujnika/wyłącznika uderzeniowego odcinającego pompę paliwa, i właściwie posiadając wiązkę silnikową można podłączyć silnik z seryjną wiązką,  z wiązki silnikowej do przedniej wiązki nadwoziowej o ile dobrze pamiętam wychodzą następujące przewody: lampka ciśnienia oleju, przewód plusowy z akumulatora, przewód plusowy zasilania pompy paliwa, przewód odpowiedzialny za sygnał na cewce i jeszcze chyba 3 inne, których nie pamiętam do czego są, ale pewien na sto procent nie jestem musiałbym sobie odświeżyć pamięć, ale fakt faktem posiadając tylko wiązkę silnikową da się zamontować i odpalić 1,4, dalej jeżeli jednak będziesz chciał zmieniać kompletną wiązkę to przednią tak jak kolega wyżej napisał wyciągasz w całości przez dwa otwory w nadwoziu do środka, ucinasz w miejscu gdzie w lewym słupku idzie do lampki sufitowej i w miejscu gdzie idą trzy przewody w okolice skrzyni biegów (2 przewody czujnik wstecznego i jeden przewód do czujnika zaciągnięcia ręcznego) ja przy swoim swapie w ten sposób robiłem, tylną wiązkę wyciągasz w całości tylko ucinasz przewód do krańcówki od tylnych prawych drzwi no chyba że chce ci się tam rozbierać, mi się nie chciało wolałem zlutować, przewody do głośników idą osobno, tzn są doklejone po jednym pasku izolacji do głównej wiązki, wystarczy je odkleić i są wolne, wyciągasz dodatkowo jeszcze przewód od rozrusznika odpinasz z wiązki silnikowej za pomocą kostki przy akumulatorze i odkręcasz od rozrusznika, dodatkowo służy on za ładowanie z altka z tego co pamiętam, jeżeli swapujesz do szerokiej budy to przeróbek nie będzie za wiele, podstawowa choć nie wymagana jeżeli chcesz założyć stożek, to wywalenie akumulatora na drugą stronę wtedy albo odwiercasz półkę z dawcy albo po odpowiednim docięciu zakładasz swoją (ja osobiście założyłem półkę z OHVki) reszta jest wymienna: belka pod silnik środkowy drążek kierowniczy, w przypadku jak chcesz swapować do wąskiego to nie pomogę, swapowałem 2 razy do szerokiego, co do reszty: odkręcasz też wiadomo cewkę, ECU razem ze wspornikiem i znajdującego się pod nim przekaźnika wtrysku, wspornik ECU służy też za mocowanie tylne zbiorniczka wyrównawczego, czujnik/wyłącznik uderzeniowy i jeżeli chcesz mieć oryginalny filtr to wywalasz obudowę, dalej reszta jest znana: silnik skrzynia i przednia część wydechu do tłumika przed mostem

ups za szybko przeczytałem, więc jeżeli moderatorzy uznają że niepotrzebnie prosze o usunięcie posta
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 13, 2012, 21:56:15 pm
Jak swapujesz do wąskiego zawiasu-spawasz łapy do belki, albo robisz z wąskiego szeroki-spawasz przednie mocowanie górnego wahacza i wtedy jest plug&play. Jak do wąskiego to jeszcze jest kombinowanie z stabilizatorem, albo doginasz ten z rovera, albo szukasz wąskiego staba z diesla...powodzenia. Jak już swapniesz do wąskiego pojeździsz troche, przejedziesz się z kimś szerokim i stwierdzisz, że można było poświecić kilka dni więcej i zrobić szeroki (+lucas na przednią oś).
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 13, 2012, 22:06:15 pm
W kwestii belki to można także przystosować Roverowską do wąskiego zawiasu. Trzeba nawiercić nowe otwory pod wahacz (muszą być idealnie w linii). Wymaga to podklepania fabrycznej blachy na równo i wzmocnienia wierconego miejsca blachą, najlepiej takiej grubości jak fabryczną.

http://imageshack.us/photo/my-images/818/zdjcie1408n.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/710/zdjcie1409n.jpg/
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: wietnam w Kwiecień 02, 2012, 22:06:32 pm
 <ok>Dzięki Wszystkim za Pomoc. Ostatnio miałem pełno spraw na głowie i muliłem,choć nie powiem zakupiłem już 1.4 rovera z osprzętem:D brakuje mi kilku szpargałów ale to pikuś. Samo wrzucenie silnika i podzespołów raczej nie będzie trudne po napływie takich info dzięki :)
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: daniel.s w Październik 14, 2014, 13:25:18 pm
Chciałbym odkopać trochę temat. mam dawce 1.4 97 rok caro plus mój to 2000r caro plus 1.6gli. Słyszałem zę te samochody są podobne pod względem elektroniki i nie trzeba zmieniac zagarów na te z poldorovera i wystarczy instalację spiąć tylko w grodzi silnika z instalacją od gli. to prawda? czy musze całą wiązke spod deski wyciągać również. Swap będzie na silnik 1.8 na osprzęcie i elektronice z 1.4
Tytuł: Odp: Rover 1.4 16v - wybebeszanie dawcy...
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 14, 2014, 14:58:45 pm
Instalacja silnika nie pasuje Plug&Play do żadnego Plusa z OHV. W Twoim dodatkowo fabryka przeniosła złącze między wiązką silnika, a wiązką budy za zegary (biała płaska wtyczka). O ile w starym typie instalacji (do 1999) złącze 13-krotne występowało pod maską to żaden pin nie pokrywał się więc trzeba było dorobić przejściówkę. Najlepiej przerzucić całą instalacją, obejdzie się bez drutowania szczególnie przy przewodach zasilających.

A co do samego pomysłu z 1.8 to bardzo fajnie, ale na osprzęcie z 1.4 to to chodzić dobrze nie będzie. AFR w jednym zakresie ok, w drugim nie i tak można się bawić ciśnieniem paliwa i wtryskami, a i tak efektu zamierzonego nie będzie. Polecam od razu iść w sterownik z 1.8, bo przeróbek jest na tyle mało, że szkoda tego od razu nie zrobić. Instalacja silnika zostaje z Poloneza, wymaga jedynie przerobienia obwodu sterowania wtryskami z full-grupy na półsekwencję.