FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Nyku w Styczeń 21, 2012, 15:44:26 pm
-
Witam , jestem nowym nabywcą Poldoroverka , nie mam z nim zadnych problemów poza pojawiającym się jednym . Nieraz mu coś odbije i poprostu nie odpala :(
Potrafi skubaniec cały czas jeździc ale wystarczy zgasic i roverek potrafi nagle rzucic palenie. Mozna krecic rozruszniekiem do czasu az mu sie odwidzi ... nieraz zajmuje mu to z 20min . Gdy juz "zachłyśnie" jest przymulony , rzuca nim na jałowym i trzeba delikatnie dodawac gazu bo w innym wypadku sie poprostu dławi i gaśnie. Trzeba dosłownie jeździc dotykając delikatnie pedału gazu. Aby wszystko wróciło do normy trzeba go (jak ja to mówie) rozchulac. Powoli powoli sie przystosowywuje i mozna mu dac wyzsze obroty , wkoncu wszystko wraca do normy po przejechaniu jakis 3-5km.
Dodam ze przy odpalaniu nie slychac wogole pompki paliwa jednakze podaje paliwo bo byl sciagany przewod przy kolektorze ssacym i dostalem w twarz nie małą dawką paliwa :) , przewody wysokiego napięcia również wpożądku. Świece raczej też. Musze sprawdzic jeszcze kopułkę bo mam wrazenie jakby coś tam "iskrzyło".
Miał ktoś taki problem i wie jak się z nim uporac?
Z góry dzieki za odpowiedz, pozdrawiam <spoko>
-
Podmień CPWK. Problemy z rozruchem masz zazwyczaj przy rozgrzanym silniku, tak ?
-
Powiem ze jak zimny to zakręci , raz miał godzine przerwy i pozniej zdechł , dzisiaj to było dosłownie zgaszenie na 3min bo wyskoczyłem do bankomatu . Wkoncu po odpaleniu wróciłem do domu i pojechałem załątwiac sprawy drugim samochodem. Poldoroverek stal z 2h , po powrocie odpalil bez problemu <co>
-
Pewnie CPWK
-
Tu na forum jest ktoś z Sosnowca z PoldoRoverem, bodajże Młody95. Zagadaj do niego, może byście się spotkali i byś sobie mógł podmienić CPWK, albo jakieś inne czujniki, tak najszybciej dojdziesz co jest nie halo :P ale obstawiam, że chodzi o CPWK w tym przypadku, któy opisujesz...
-
A ile taki czujniczek bedzie kosztował bo bym sie jutro moze na giełde przejechał? <co>
-
Zależy ile ktoś będzie wołał. Nowy kupisz za 100-120pln firmy EPS. Używany... Masz na silniku :P
-
A Młody95 to mój dobry znajomy :)
On mnie zaraził pasją do polonezów tak właściwie zabierając mnie raz na spota na silesii (robiłem u niego za kierowce :) )
Szczerze mówiąc wątpie zeby mi pozyczył swój czujnik ryzykując tym ze on bedzie miał problemy z paleniem :)
-
A Młody95 to mój dobry znajomy :)
On mnie zaraził pasją do polonezów tak właściwie zabierając mnie raz na spota na silesii (robiłem u niego za kierowce :) )
Szczerze mówiąc wątpie zeby mi pozyczył swój czujnik ryzykując tym ze on bedzie miał problemy z paleniem :)
Nie mówię, że na cały czas, ale na chwilę, abyś sobie zobaczył czy coś się zmieni...
-
Tylko kwestia tego ze on raz pali raz nie , musiałbym ten czujnik nosic w kieszeni i w momencie gdy mój odmówi posłuszeństwa poprostu przełożyc , taka czysta podmiana wydaje mi sie ze nie da 100% gwarancji ze to akurat jest CPWK. Skąd mozna wiedziec czy w danej chwili na moim by zakręcił czy też nie.
Albo spróbowac tak , gdy rzyci palenie to z 2 , 3 razy zakrecic i jezeli nie da rady odpalic to maska w gore i czekac az ostygnie , po ostygnieciu sprobowac odpalic. Jezeli odpali to CPWK bo z tego co czytalem to problemy z tym czujnikiem są na ciepłym silniku. Wiec moze wystarczy ostudzic silnik i sprawdzycz czy "zagada" motor.
-
Nyku co jak co ale tak jak mówiłem . Wbij jutro wykręcimy świece zobaczymy czy są ok . Później można pobawić się z CWPK. Tylko że ja moge ci to dać na max pare godzin bo wiesz że bratu auto pożyczyłem a jutro chce podłubać więc będę miał ;) Ale myślę że ogarniemy .
-
Równie dobrze może być czujnik otwarcia przepustnicy ... dlatego tak różnie reaguje na naciśnięcie pedału gazu ... a że w poldoroverze krokowiec też uchyla przepustnicę to może się robić bałagan ;p
-
No dzisiaj jak narazie odpalał , czy to zimny czy to ciepły. Nie wiem czy cokolwiek ruszac bo jak to mówią : Jak nie swędzi to nie drap :)
-
Jak odpalasz to wskazówka obrotomierza ożywa. Przy padniętym CPWK powinna leżeć na zerze mimo kręcenia rozrusznikiem. Jeśli tak jest to na 99% CPWK. Ten czujnik pada najczęściej i robi najwięcej zamieszania w roverkach.